Πέμπτη, 31 Μαρτίου 2011

Έκθεμα στο Βρετανικό Μουσείο το στεφάνι του Χριστού;



Ένα πολύ σημαντικό εύρημα αναμένεται να εκτεθεί στο Βρετανικό Μουσείο…
του Λονδίνου. Πρόκειται για ένα και μοναδικό αγκάθι που διασώθηκε και πιστεύεται ότι αποτελεί μέρος από το «Ακάνθινο Στεφάνι» που φορούσε ο Ιησούς Χριστός κατά την Σταύρωσή του...
Το «Ακάνθινο Στεφάνι» λέγεται πως κλάπηκε από την Κωνσταντινούπολη, την τότε πρωτεύουσα της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, κατά... τη διάρκεια της 4ης Σταυροφορίας, γύρω στα 1200 μΧ, και στη συνέχεια πωλήθηκε στον βασιλιά της Γαλλίας Louis IX τον καιρό που βρισκόταν στη Βενετία. Ο γάλλος βασιλιάς φύλασσε το θρησκευτικό κειμήλιο σε ένα ειδικά χτισμένο παρεκκλήσι. Στη πορεία τα αγκάθια αποκόπηκαν από το στεφάνι και δίνονταν ως γαμήλιο δώρο σε όσα άτομα από την οικογένεια παντρεύονταν. Ένα από αυτά τα αγκάθια, μεταφέρθηκε στο Stonyhurst College στην Αγγλία.

Το εν λόγω οικοτροφείο Ιησουϊτών που έχει ιστορία 400 περίπου χρόνων, βρέθηκε να έχει στην κατοχή του το ιερό αυτό αντικείμενο όταν η βασίλισσα Mary της Σκωτίας, η οποία παντρεύτηκε μέλος της βασιλικής οικογένειας της Γαλλίας, πήρε το αγκάθι μαζί της μέχρι το Holyrood του Εδιμβούργου.


Μετά την εκτέλεσή της το 1587, με τη βοήθεια τους πιστού της υπηρέτη Thomas Percy, πέρασε από τα χέρια της νεκρής βασίλισσας στα χέρια της μοναχοκόρης της Elizabeth Woodruff, και αυτή με τη σειρά της το έδωσε στον Ιησουΐτη ιερέα εξομολογητή της περί το 1600.

Οι Ιησουΐτες όπως φαίνεται μετέφεραν μαζί τους το ιερό αγκάθι, το οποίο έκτοτε φυλάσσεται στο συγκεκριμένο κολέγιο στο Ribble Valley. Τώρα, για πρώτη φορά, πρόκειται να δανειστεί στο Βρετανικό Μουσείου στο Λονδίνο ως μέρος μιας νέας έκθεσης με τίτλο «Θησαυροί του Ουρανού», εμπνευσμένη από λείψανα αγίων και άλλα ιερά αντικείμενα της Μεσαιωνική Ευρώπης.
Αν και η πλειοψηφία των αντικειμένων που θα εκτίθενται χρονολογούνται μεταξύ 1000 με 1500 μΧ, υπάρχουν και μερικά πολύ ιδιαίτερα και σπάνια κομμάτια, όπως μια ρωμαϊκή σαρκοφάγος η οποία χρονολογείται στα 250 και 350 μΧ. Η εν λόγω έκθεση θα είναι ανοιχτή για το κοινό από τις 23 Ιουνίου μέχρι και τις 9 Οκτωβρίου.

Πηγή

Τρίτη, 29 Μαρτίου 2011

Η Ρωσία καταργεί την αλλαγή της ώρας

Ήταν η τελευταία φορά που οι  Ρώσοι γύρισαν τους δείκτες των ρολογιών τους  αλλάζοντας  ώρα. Δεν πρόκειται να το  ακολουθήσουν απο εδώ και στο εξής και έτσι όταν οι υπόλοιπες χώρες θα αλλάζουν ώρα η Ρωσία δεν θα το κάνει. Η πρωτοβουλία για το μέτρο αυτό ανήκει στο Ρώσο πρόεδρο, ο οποίος διατύπωσε για πρώτη φορά την ιδέα του στο ετήσιο μήνυμά του στην Ομοσπονδιακή Συνέλευση, την κοινή συνεδρίαση της Άνω και Κάτω ρωσικής Βουλής, το 2009 και αποφάσισε από εφέτος να αναστείλει μια παράδοση 30 ετών επικαλούμενος το άγχος και τις συνέπειες στην υγεία από την απότομη αλλαγή των ανθρώπινων βιορυθμών.
"Όντως συνηθίσαμε κάθε άνοιξη και φθινόπωρο να μετακινούμε τους δείκτες των ρολογιών και όλοι από συνήθεια να βρίζουμε, γιατί παραβιάζεται πραγματικά ο ανθρώπινος βιορυθμός, όλα αυτά εκνευρίζουν, όλοι είτε αποκοιμιούνται, είτε ξυπνούν νωρίς και δεν ξέρουν τι να κάνουν επί μία ολόκληρη ώρα, για να μην αναφέρω τις δυστυχείς αγελάδες και τα άλλα ζώα, τα οποία δεν κατανοούν την αλλαγή της ώρας και γιατί έρχονται σε άλλη ώρα να τα αρμέξουν", είπε σε ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα της ομιλίας του ο κ. Μεντβιέντεφ.
Πηγή

Η αλλαγή της ώρας κάθε φθινόπωρο και άνοιξη υιοθετήθηκε από πολλές χώρες του κόσμου στη διάρκεια του πετρελαϊκού σοκ το 1973, προκειμένου να εξοικονομηθεί ενέργεια, όμως αυτό το μέτρο γίνεται συχνά στόχος επικρίσεων.
Πηγή

Απαραίτητη διατροφή για καλύτερη υγεία.

Η αξία της υγιεινής διατροφής είναι αναμφισβήτητη. Ακόμη και αν λόγω οικονομίας ή έλλειψης χρόνου αναγκάζεστε να κάνετε εκπτώσεις σε διάφορους τομείς της ζωής σας, στο θέμα της διατροφής χρειάζεται να είστε πολύ προσεκτικοί. Και αυτό γιατί η διατήρηση της υγείας σας σε μακροπρόθεσμη βάση εξαρτάται από τη διατροφή που ακολουθείτε. Τα ανθυγιεινά τρόφιμα, όσο δελεαστικά και αν είναι, καλό είναι να αποκλείονται από τη δίαιτά σας. Αντίθετα υπάρχουν κάποιες τροφές, που δεν πρέπει να λείπουν από το τραπέζι σας. Ας δούμε τις πιο σημαντικές από αυτές.

Πρωινό
Τι να συμπεριλάβετε οπωσδήποτε στη διατροφή σας: Πλιγούρι
Το πλιγούρι είναι ένα από τα πιο ενδεδειγμένα τρόφιμα για να ξεκινήσετε την ημέρα σας. Πρόκειται για εύπεπτους υδατάνθρακες, που περιέχουν μεγάλη ποσότητα διαιτητικών ινών και μικρή ποσότητα πρωτεΐνης και σχεδόν καθόλου ζάχαρη.
Τι μπορείτε να παραλείψετε: Τυποποιημένα δημητριακά
Συνήθως δεν παρέχουν αρκετές φυτικές ίνες, οπότε δεν μπορούν να σας κρατήσουν χορτάτους για μεγάλο χρονικό διάστημα. Τα συσκευασμένα δημητριακά εκτός των άλλων μπορεί να έχουν και αρκετές θερμίδες.
Πρωτεΐνες
Τι να συμπεριλάβετε οπωσδήποτε στη διατροφή σας: στήθος κοτόπουλου
Η πρωτεΐνη είναι απολύτως απαραίτητη για τον οργανισμό σας. Αν δεν προσλαμβάνετε αρκετή πρωτεΐνη, θα χάσετε μυϊκή μάζα. Μία από τις καλύτερες πηγές για να πάρετε αυτή την πρωτεΐνη είναι το άπαχο στήθοςκοτόπουλου.
Τι μπορείτε να παραλείψετε: Σάντουιτς με μπέικον και σαλάμι
Αντικαταστήστε με κοτόπουλο, το κρέας στα σάντουιτς, που συνηθίζετε να τρώτε ενδιάμεσα στα γεύματα. Τα σάντουιτς με βάση το κρέας έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο και δεν αποτελούν υψηλής ποιότητας πηγή πρωτεϊνών.
Λαχανικά
Τι να συμπεριλάβετε οπωσδήποτε στη διατροφή σας: Μπρόκολο
Τα περισσότερα λαχανικά είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, γι’ αυτό δεν πρέπει για κανένα λόγο να λείπουν από το καλάθι της νοικοκυράς. Ένα από τα πιο θρεπτικά λαχανικά είναι το μπρόκολο, το οποίο καλύπτει πάνω από το 100% των ημερήσιων αναγκών σε βιταμίνη C και Κ και αποτελεί μια καλή πηγή βιταμίνης Α, φολικού οξέως και φυτικών ινών.
Τι μπορείτε να παραλείψετε: μαρούλι Iceberg
Το μαρούλι iceberg δεν προσφέρει περισσότερες θρεπτικές ουσίες από τα υπόλοιπα λαχανικά, αν εξαιρέσουμε το γεγονός ότι ενυδατώνει τον οργανισμό.
Υδατάνθρακες
Τι να συμπεριλάβετε οπωσδήποτε στη διατροφή σας: Ακατέργαστο ρύζι
Για βραδινό γεύμα το καφέ ρύζι είναι η καλύτερη επιλογή υδατανθράκων. Βοηθάει στο να γίνεται η πέψη αργά και μπορεί να προσφέρει ποικιλία γευμάτων, ανάλογα με τη σάλτσα που θα επιλέξετε να προσθέσετε.
Τι μπορείτε να παραλείψετε: Λευκά ζυμαρικά
Οι υδατάνθρακες, που θα ήταν καλύτερο να περιορίσετε είναι τα λευκά ζυμαρικά. Η συχνή κατανάλωση ζυμαρικών μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για ανεπιθύμητο λίπος. Θα μπορούσατε να τα αντικαταστήσετε με πατάτες.
Γαλακτοκομικά
Τι να συμπεριλάβετε οπωσδήποτε στη διατροφή σας: τυρί
Τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι σημαντική πηγή ασβεστίου και πρωτεϊνών ενώ περιέχουν και υδατάνθρακες. Ένα από τα γαλακτοκομικά, που χρειάζεται να καταναλώνετε είναι το τυρί, το οποίο βοηθάει στην πέψη και στην μυϊκή ανάπτυξη.
Τι μπορείτε να παραλείψετε: Γιαούρτι
Το γιαούρτι είναι χαμηλότερο σε περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη από το τυρί, και ειδικά το πλήρες γιαούρτι έχει υψηλότερη περιεκτικότητα σε ζάχαρη και υδατάνθρακες. Για το λόγο αυτό προτιμήστε καλύτερα άπαχο γιαούρτι.
*Να θυμάστε πάντα ότι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να εξοικονομήσετε χρήματα όταν πρόκειται για τρόφιμα είναι να ετοιμάζετε μόνοι σας τα γεύματά σας, αντί να τρώτε απέξω. Με αυτό τον τρόπο συν τοις άλλοις θα ξέρετε τι τρώτε και θα αποφεύγετε την κατανάλωση τροφών, που δεν προσφέρουν θρεπτικές ουσίες στον οργανισμό σας.

NASA Image of the Day

Loading...
Related Posts with Thumbnails