Αυτό είναι το πρώτο μήνυμα μου και η επίσημη έναρξη μου στο διαδικτυακό μου σπίτι.
Ξεκίνησα αυτό το μπλόγκ για να γράφω ανεξάρτητα από φόρουμς τις απόψεις μου για τα ζητήματα που με απασχολούν.
Όλοι είναι καλοδεχούμενοι στο σπίτι μου, αρκεί να φορέσουν την καλή τους προαίρεση και να φέρουν και κανένα γλυκό.
5 σχόλια:
Καλωσόρισες φίλε στη μπλογκόσφαιρα! Σιδερένιος και δημιουργικός!
Καθε ευλογια στο νεο αυτο ιστολογιο.
Ο Γαβρας αγνοει ενα πληθος μαρτυριων που μιλουν γα εναν αλωβητο Παρθενωνα.
Ο καθηγητής Αρχαιολογίας Maxime Collignon της Σωρβόννης επιβεβαιώνει ότι με βάση σκίτσα του San Gallo (1465) και του Carrey (1685) έως τον 17ο αιώνα τα Μάρμαρα του Παρθενώνα ήταν σχεδόν άθικτα
''THOUGH we are reduced to conjectures with reference to the masterpieces of Phidias, the Parthenon marbles furnish us with invaluable testimony for the due appreciation of at least a part of the work conceived by him, if not executed by his own hand. Through divers catastrophes these marbles have at last come down to us. Early converted by two obscure Byzantine architects into a church, under the name of Mother of God, the Parthenon became a mosque after the capture of Athens by Mahomet II (1456) ; its history is then forgotten until the point when the Greek Zygomala ascribes its statues to Praxiteles. Up to this time the marbles were almost intact, if we are to judge from the sketches of San Gallo (1465). 1n 1674 at the time when De Nointel was French ambassador at Constantinople, Carrey, a draughtsman, under the directions of De Nointel, drew the statues of the pediments, the metopes, and the frieze. These drawings are of the greatest value in restoring the sculptural decoration of the temple. The Parthenon was in existence almost as a whole when the Venetian army of Morosini and of Konigsmark laid siege to the Acropolis (1687) ; a bomb-shell, aimed by a Luneburg lieutenant, burst through the roof, and made a large breach in the center of the temple. Entering within the Acropolis, the Venetians destroyed a portion of the statues. Finally, in the earlier years of the nineteenth century, Lord Elgin completed the spoliation of the Acropolis by carrying away more than two hundred feet of the frieze, and almost all that remained of the pediment sculpture. These spoils enrich the British Museum''
Πηγή: The Marbles of Parthenon, έκδοση του 1920, BY MAXIME COLLIGNON, PROFESSOR OF ARCHAEOLOGY, SORBONNE, PARIS
Σας ευχαριστώ για τα σχόλια. Θα προσπαθήσω ότι αναρτάται εδώ να είναι όσο γίνεται πιο ολοκληρωμένο.
stelios, τα στοιχεία που έφερες για τον Παρθενώνα πιστεύω ότι θα ήταν καλύτερα να τοποθετηθούν στο αντίστοιχο θέμα έτσι ώστε οι αναγνώστες να τα βρίσκουν από εκεί.
Ευχαριστώ και πάλι.
aloooooooo gia sou re xristaki
Γιατί ποτέ δεν είναι αργά, γειά σου και σένα Ραφαήλ!
Δημοσίευση σχολίου