Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Ελλαδα. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Ελλαδα. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Πέμπτη 15 Μαρτίου 2012

Η συνέχεια της Ελληνικής γλώσσας ανά τους αιώνες.


Ποια Ελληνική λέξη είναι αρχαία και ποια νέα;
Γιατί μια Ομηρική λέξη μας φαίνεται δύσκολη και ακαταλαβίστικη;
Οι Έλληνες σήμερα ασχέτως μορφώσεως μιλάμε ομηρικά, αλλά δεν το ξέρομε επειδή αγνοούμε την έννοια των λέξεων που χρησιμοποιούμε.
Για του λόγου το αληθές θα αναφέρομε μερικά παραδείγματα για να δούμε ότι η Ομηρική γλώσσα όχι μόνο δεν είναι νεκρή, αλλά είναι ολοζώντανη.

Αυδή είναι η φωνή. Σήμερα χρησιμοποιούμε το επίθετο άναυδος.

Αλέξω στην εποχή του Ομήρου σημαίνει εμποδίζω, αποτρέπω. Τώρα χρησιμοποιούμε τις λέξεις αλεξίπτωτο, αλεξίσφαιρο, αλεξικέραυνο αλεξήλιο Αλέξανδρος (αυτός που αποκρούει τους άνδρες) κ.τ.λ.
Με το επίρρημα τήλε στον Όμηρο εννοούσαν μακριά, εμείς χρησιμοποιούμε τις λέξεις τηλέφωνο, τηλεόραση, τηλεπικοινωνία, τηλεβόλο, τηλεπάθεια κ.τ.λ.

Λάας ή λας έλεγαν την πέτρα. Εμείς λέμε λατομείο, λαξεύω.

Πέδον στον Όμηρο σημαίνει έδαφος, τώρα λέμε στρατόπεδο, πεδινός.
Το κρεβάτι λέγεται λέχος, εμείς αποκαλούμε λεχώνα τη γυναίκα που μόλις γέννησε και μένει στο κρεβάτι.

Πόρο έλεγαν τη διάβαση, το πέρασμα, σήμερα χρησιμοποιούμε τη λέξη πορεία. Επίσης αποκαλούμε εύπορο κάποιον που έχει χρήματα, γιατί έχει εύκολες διαβάσεις, μπορεί δηλαδή να περάσει όπου θέλει, και άπορο αυτόν που δεν έχει πόρους, το φτωχό.

Φρην είναι η λογική. Από αυτή τη λέξη προέρχονται το φρενοκομείο, ο φρενοβλαβής, ο εξωφρενικός, ο άφρων κ.τ.λ.

Δόρπος, λεγόταν το δείπνο, σήμερα η λέξη είναι επιδόρπιο.

Λώπος είναι στον Όμηρο το ένδυμα. Τώρα  αυτόν που μας έκλεψε (μας έγδυσε το σπίτι) το λέμε λωποδύτη.

Ύλη ονόμαζαν ένα τόπο με δένδρα, εμείς λέμε υλοτόμος.

Άρουρα ήταν το χωράφι, όλοι ξέρουμε τον αρουραίο.

Το θυμό τον αποκαλούσαν χόλο. Από τη λέξη αυτή πήρε το όνομα της η χολή, με την έννοια της πίκρας. Λέμε επίσης αυτός είναι χολωμένος.

Νόστος σημαίνει επιστροφή στην πατρίδα. Η λέξη παρέμεινε ως παλινόστηση, ή νοσταλγία.

Άλγος στον Όμηρο είναι ο σωματικός πόνος, από αυτό προέρχεται το αναλγητικό.

Το βάρος το αποκαλούσαν άχθος, σήμερα λέμε αχθοφόρος.

Ο ρύπος, δηλαδή η ακαθαρσία, εξακολουθεί και λέγεται έτσι – ρύπανση.

Από τη λέξη αιδώς (ντροπή) προήλθε ο αναιδής.

Πέδη, σημαίνει δέσιμο και τώρα λέμε πέδιλο. Επίσης χρησιμοποιούμε τη λέξη χειροπέδες.

Από το φάος, το φως προέρχεται η φράση φαεινές ιδέες.

Άγχω, σημαίνει σφίγγω το λαιμό, σήμερα λέμε αγχόνη. Επίσης άγχος είναι η αγωνία από κάποιο σφίξιμο, ή από πίεση.

Βρύχια στον Όμηρο είναι τα βαθιά νερά, εξ ου και τo υποβρύχιο.

Φερνή έλεγαν την προίκα. Από εκεί επικράτησε την καλά προικισμένη να τη λέμε «πολύφερνη νύφη».

Το γεύμα  στο οποίο ο κάθε παρευρισκόμενος έφερνε μαζί του το φαγητό του λεγόταν έρανος. Η λέξη παρέμεινε, με τη διαφορά ότι σήμερα δεν συνεισφέρουμε φαγητό, αλλά χρήματα.

Υπάρχουν λέξεις, από τα χρόνια του Όμήρου, που ενώ η πρώτη τους μορφή μεταβλήθηκε – η χειρ έγινε χέρι, το ύδωρ νερό, η ναυς έγινε πλοίο, στη σύνθεση διατηρήθηκε η πρώτη μορφή της λέξεως.
Από τη λέξη χειρ έχομε: χειρουργός, χειριστής, χειροτονία, χειραφέτηση, χειρονομία, χειροδικώ κ.τ.λ.
Από το ύδωρ έχομε τις λέξεις: ύδρευση υδραγωγείο, υδραυλικός, υδροφόρος, υδρογόνο, υδροκέφαλος, αφυδάτωση, ενυδρείο, κ.τ.λ.
Από τη λέξη ναυς έχομε: ναυπηγός, ναύαρχος, ναυμαχία, ναυτικός, ναυαγός, ναυτιλία, ναύσταθμος, ναυτοδικείο, ναυαγοσώστης, ναυτία, κ.τ.λ.

Σύμφωνα με τα προαναφερθέντα παραδείγματα προκύπτει ότι:
Δεν υπάρχουν αρχαίες και νέες Ελληνικές λέξεις, αλλά μόνο Ελληνικές.

Η Ελληνική γλώσσα είναι ενιαία και ουσιαστικά αδιαίρετη χρονικά.

Από την εποχή του Ομήρου μέχρι σήμερα προστέθηκαν στην Ελληνική γλώσσα μόνο ελάχιστες λέξεις.
Η γνώση των εννοιών των λέξεων θα μας βοηθήσει να καταλάβουμε ότι μιλάμε τη γλώσσα της ομηρικής ποίησης, μια γλώσσα που δεν ανακάλυψε ο Όμηρος αλλά προϋπήρχε πολλές χιλιετηρίδες πριν από αυτόν.

Φίλοι μου, προσθέστε και εσείς τις δικές σας γνώσεις που να σχετίζονται με το θέμα.
Σκοπός μας είναι να ανακαλύψουμε τις έννοιες των λέξεων για να μπορέσουμε να επικοινωνήσουμε καλύτερα. Παλαιότερα όταν έλεγαν μια λέξη καταλάβαιναν όλοι το ίδιο. π.χ για τη λέξη αρετή ήξεραν ότι είναι η μεσότητα ανάμεσα σε δύο υπερβολές. Σήμερα ο καθένας για την ίδια λέξη εννοεί και κάτι διαφορετικό.


Πηγές
Απολλώνιου Σοφιστού Λεξικόν κατά στοιχείον Ιλιάδος και Οδύσσειας Εκδόσεις Ηλιοδρόμιο
Περιοδικό Δαυλός τεύχος 79
Πηγή

Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2012

Από το 1952 γνώριζαν τι θα συμβεί στην Ελλάδα;


Υπάρχει ένα κείμενο που κυκλοφορεί τον τελευταίο καιρό για τον Ισίδωρο Πόσδαγλη έναν αγωνιστή που έγραψε ένα βιβλίο το 1952 που υποτίθεται ότι "προφητεύει" τα γεγονότα του σήμερα με καταπληκτική ακρίβεια. Με μία απλή αντέρευνα στο ίντερνετ βρήκα ένα άλλο κείμενο που ισχυρίζεται ότι δεν υπάρχει Ισίδωρος Πόσδαγλης. Παρακάτω παραθέτω και τα δύο κείμενα.

Διαβάσαμε ένα άρθρο και μας έκανε τεράστια εντύπωση.Το τελευταίο καιρό πολλοί ανακαλύπτουν τη διαχρονική γραφή ποιημάτων και άρθρων,όμως όταν έπεσε το συγκεκριμένο στην αντίληψή μας δε το πιστεύαμε το πόσο "μέσα" έπεσε στις προβλέψεις του ένας άνθρωπος ΤΟ 1952...
Κατά πάγια πολιτική μας θα εξακριβώσουμε την αλήθεια του κειμένου και τις επόμενες μέρες θα σας παρουσιάσουμε και που μπορείτε να βρείτε και εσείς οι ίδιοι το αναφερθέν βιβλίο..Διαβάστε:

Ήταν Γενάρης του 1952, όταν ο Ισίδωρος Πόσδαγλης ολοκλήρωνε το πόνημά του "Πατριωτική Οικονομική Πολιτική", ένα μικρό βιβλιαράκι που "κάποιοι" φρόντισαν να εξαφανιστεί. Αντίτυπά του μοιράζονταν από χέρι σε χέρι μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας του 1980, περίπου τρεις δεκαετίες μετά την πρώτη του έκδοση από τις οικονομικές εκδόσεις "Μπιστιρλή", το γνωστό στους μυημένους εξειδικευμένο εκδοτικό οίκο που από τις αρχές του αιώνα εξέδιδε τα πλέον προχωρημένα επιστημονικά συγγράμματα για λίγους και εκλεκτούς.
Ποιος ήταν ο Ισίδωρος Πόσδαγλης;
Γεννήθηκε στη Λαμία το 1907. Εντάχθηκε από πολύ νωρίς, ήδη από το 1922 στην ηλικία των 15 χρονών, στον "Όμιλο Ελεύθερης Σκέψης" κι άρχισε να διαμορφώνει την πατριωτική του οικονομική θεωρία.
Μετά, έφυγε για τη Σοβιετική Ένωση όπου σπούδασε οικονομικά στο Κρατικό Πανεπιστήμιο της Μόσχας -το γνωστό μετονομασθέν σε Λομονόσοφ - και στη συνέχεια εργάστηκε μαζί με μερικά από τα πιο κορυφαία μυαλά της εποχής του σε ορισμένα από τα πιο προχωρημένα και άκρως απόρρητα οικονομικά προγράμματα της τότε Σοβιετίας.
Το 1940 επιστρέφει στην Ελλάδα, εντάσσεται στην Αντίσταση και με το τέλος του πολέμου συλλαμβάνεται από τους Άγγλους και παραδίδεται στη Χωροφυλακή. Μένει φυλακισμένος, "ξεχασμένος" για χρόνια. Στο κρατητήριο ολοκληρώνει το βιβλίο "Πατριωτική Οικονομική Πολιτική" που δεν πέρασε απαρατήρητο από τον εκδοτικό οίκο "Μπιστιρλή", ο οποίος και το εκδίδει. Το βιβλίο είναι δυναμίτης, αφού περιέχει μερικά από τα πιο πρωτοποριακά μοντέλα οικονομικής πρόβλεψης που έχουν κατασκευαστεί ποτέ. Επιπλέον, προβάλλει το πατριωτικό μοντέλο της οικονομίας και προκαλεί πάταγο στους τότε διεθνείς οικονομικούς κύκλους και σε πρόσωπα που διαμόρφωναν τη διεθνή οικονομική πολιτική.
Αυτά για την ιστορία. Απλά να προσθέσουμε ότι αρκετοί Έλληνες που εργάζονται σε μεγάλους διεθνείς Οίκους - που σήμερα κάποιοι εξ΄αυτών των Οίκων μας ταλανίζουν - έχουν δει στις βιβλιοθήκες Διευθυνόντων Συμβούλων και άλλων κορυφαίων στελεχών το βιβλιαράκι του Ισίδωρου Πόσδαγλη. Του μεγάλου Αγωνιστή και Οικονομολόγου. Ίσως κάποια στιγμή αξίζει να ασχοληθούμε και να αναφέρουμε πολύ περισσότερα για ένα από τα μεγαλύτερα οικονομικά μυαλά που γέννησε αυτός ο τόπος.
Τι έγραφε στο βιβλίο του ο Πόσδαγλης και γιατί δεν θέλουν να το ξέρουμε;
Μερικές μόνο αναφορές από το βιβλίο του Πόσδαγλη - το οποίο θυμίζουμε γράφτηκε στα 1952 - είναι ικανές να ανατρέψουν, κυριολεκτικά να τινάξουν στον αέρα το σάπιο οικοδόμημα της αδιέξοδης οικονομικής πολιτικής που ακολουθείται. Διαβάστε:
Στο δεύτερο κεφάλαιο με τίτλο "Εθνικό Χρέος και Εθνικό Έλλειμμα" σημειώνει ο Πόσδαγλης, στις σελίδα 17:
"Όταν τα δανεισμένα κεφάλαια του διεθνούς καπιταλισμού βρεθούν στο όριο της απόδοσής τους τότε ακολουθεί μια απομείωση του Εθνικού Χρέους, που επιβάλλουν δια της βίας. Τότε θα επικαλεστούν την ανάγκη πλέριας συμμετοχής όλων των δανειστών, εννοώντας μ΄ αυτά τα λόγια ότι πρέπει να πληρώσουν οι αποταμιεύσεις των εργατών, των αγροτών και του λαού. Κυλάνε έτσι το χρέος τους από το Κράτος που στέρεψε από απόδοση στο γόνιμο χωράφι του αγρότη για να πάρουν κι από εκεί κέρδη."
Και συνεχίζει ο Πόσδαγλης πιο κάτω, στη σελίδα 22 στο ίδιο κεφάλαιο:
"Όταν η Ευρώπη μετά τον Πόλεμο θα φτιάσει το Νόμισμα για να απορροφήσει τα λαϊκά κεφάλαια, τότες θα στραφούν προς την Ελλάδα να της κόψουν το Χρέος που θα της έχουν φορτώσει, με σκοπό να τραβήξουν από τους εργαζόμενους και τους αγρότες ότι θα έχουν μαζέψει από το τέλος του Πολέμου και μετά". Αν βρίσκετε εντυπωσιακό να προβλέψει κανείς το κοινό νόμισμα από ένα κρατητήριο στα 1952 περιμένετε να δείτε παρακάτω:
"Ελλάδα, Πορτογαλία, Ιρλανδία, Ισπανία και Ιταλία θα γίνουν στόχος του διεθνούς κεφαλαίου μόλις φτιάσουνε το Νόμισμα. Το άθροισμα των δικών τους χρεών - που με τέχνη και κόπο θα τους έχουν φορτώσει - θα ισορροπεί, θα αντιπροσωπεύει το Χρέος μιας ψευτο-ένωσης, ώστε να ισοφαρίζει τα κέρδη των Γερμανο-Γάλλων και των ιμπεριαλιστών συμμάχων τους.". Σελίδα 24!
Αυτά γράφει ο Πόσδαγλης, με στοιχεία, αριθμούς και διαγράμματα, είπαμε από το 1952!
Στο τέταρτο κεφάλαιο "Τα Κόμματα" γράφει ο Πόσδαγλης στη σελίδα 121:
"Όταν ο λαός πρέπει να καθοδηγηθεί προς την απομείωση του Χρέους τότε χρειάζεται μια γενικής φύσης Κυβέρνηση (Σ.Σ.: Ο Πόσδαγλης μάλλον εννοεί μια Κυβέρνηση συνεργασίας), που θα αντιπαλεύει τα λαϊκά συμφέροντα σ' όλο το πλάτος της ιδεολογικής αντιπάλης. Ο διεθνής παράγοντας του καπιταλισμού θα φροντίσει ώστε να μην υπάρχουν δυνατότητες άλλες απ΄αυτές που θα λέει η γενικής φύσης Κυβέρνηση." Μήπως σας θυμίζει κάτι;
Γιατί όμως στην Ελλάδα; Τα εξηγεί όλα ο Πόσδαγλης:
"Αμερικανοί και Γερμανοί δεν μπορούν να ζήσουν πιο πέρα απ΄ το τέλος του αιώνα γιατί θαναι τόση η ανάγκη τους για κεφάλαια, όπως βλέπουμε ακριβώς στον πίνακα πιο πάνω, που θα πρέπει να βγάλουν τα πετρέλαια για τα οποία οι ίδιοι οι Γερμανοί ήρθαν να κάνουν Κατοχή στην Πατρίδα μας. Θα δείτε να ξαναβρίσκονται Σύμμαχοι, να συγκεντρώνουν και πάλι τις δυνάμεις τους και να ασχολούνται με το χάρτη που ξέρουν όλοι τους και τον έχουν κλεισμένο στα συρτάρια τους.Και οι ξένοι και οι ντόπιοι συνεργάτες τους."
Σε ποιο χάρτη αναφέρεται αυτός ο μεγάλος και ξεχασμένος αγωνιστής; Ίσως τα πούμε σε ένα άλλο άρθρο..
Σε ένα από τα σχόλια στο παρακάτω κείμενο: "ο περίφημος χάρτης των ναζί προέρχεται από το αρχείο του γερμανοτσολιά παππού του παραπάνω ανώνυμου"
Πηγή






Τις τελευταίες εβδομάδες κάνει θραύση στο Internet ένα κείμενο που τιτλοφορείται "Ισίδωρος Πόσδαγλης: Ο Εθνικός Αγωνιστής, Ο Πατριώτης Οικονομολόγος". Τάχα μου και δήθεν ήταν ένας πατριώτης κομμουνιστής που έγραψε το... φοβερό βιβλίο "Πατριωτική Οικονομική Πολιτική". Το κείμενο, που χρονολογείται από (περίπου) το 2007 και αναπαράγεται άκριτα από χιλιάδες blogs λέει το βιβλίο του Πόσδαγλη είναι «ένα μικρό βιβλιαράκι που "κάποιοι" φρόντισαν να εξαφανιστεί. Αντίτυπά του μοιράζονταν από χέρι σε χέρι μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας του 1980, περίπου τρεις δεκαετίες μετά την πρώτη του έκδοση από τις οικονομικές εκδόσεις "Μπιστιρλή"». 
Από την πρώτη κιόλας ματιά φαίνεται ότι πρόκειται για κατασκευή και internet hoax αλλά αυτό δεν είναι αρκετό για να σταθεί ως απόδειξη. Ένα μικρό ρεπορτάζ σε φίλους που τυγχάνουν μέλη του κόμματος (ένα είν' το κόμμα) και έχουν "μαύρη ζώνη" στην ιστορία του ΚΚΕ απέβη άκαρπο στο να συγκεντρωθεί οποιοδήποτε στοιχείο για τον θρυλικό "Ισίδωρο Πόσδαγλη". Άφαντος! Επίσης, μια βόλτα σ' όλα (σχεδόν) τα καλά παλαιοβιβλιοπωλεία των Αθηνών και πάμπολλες ερωτήσεις για το... φοβερό βιβλίο "Πατριωτική Οικονομική Πολιτική" απέβη ομοίως άκαρπη. Κανένας δεν το γνώριζε. Ούτε οι πιο ηλικιωμένοι και καταρτισμένοι συλλέκτες παλαιών βιβλίων.
Χαριστική βολή στον μύθο του "Ισίδωρου Πόσδαγλη" ήταν το όνομα του εκδοτικού οίκου, ο οποίος υποτίθεται ότι τύπωσε το πόνημά του: οικονομικές εκδόσεις "Μπιστιρλή". Σχεδόν ταυτόσημο με το όνομα του συγγραφέα "Λέλου Μπιστερλή", το οποίο παρουσίαζε ο Μητσικώσταςόταν μιμείτο τον Λιακόπουλο. Παρατίθεται και το σχετικό βίντεο (με πολλές αποκαλύψεις για τα κοιτάσματα... κλανίου) προς τέρψιν των επισκεπτών μας.
Γιατί κυκλοφόρησε αυτό το φούμαρο με το... «φοβερό βιβλίο "Πατριωτική Οικονομική Πολιτική"»; Όποιος γνωρίζει τα στοιχειώδη κολπάκια της προπαγάνδας καταλαβαίνει γιατί. Για να διασύρει εκ των προτέρων βιβλία και απόψεις με ουσία που στρέφονται εναντίον του «μονοδρόμου» της τρόικας.
Guys we've got it! Try again...


Πηγή

Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2011

Τρίτη 18 Οκτωβρίου 2011

Το σεξ τον καιρό της κατάρρευσης!

Ο απλός λαός δεν θα μπορούσε να το θέσει με πιο καίριο τρόπο: «Ο γάιδαρος πριν ψοφήσει, καυλώνει.» Αυτή η θανατηφόρα (και ερεθιστική συνάμα) παροιμία, δεν είναι παρά το καταστάλαγμα στη λαϊκή συνείδηση, αναμφισβήτητων ιστορικών δεδομένων που

έλαβαν χώρα σε οριακές στιγμές των ανθρωπίνων κοινωνιών. Ο Θουκιδίδης αναφέρει ότι τον καιρό του Πελοποννησιακού πολέμου, υπήρχε «έκλυσις των ηθών». Τον καιρό του ελληνοϊταλικού πολέμου, κατά την ερωτική παραφιλολογία της εποχής, η αστική τάξη του κέντρου των Αθηνών επιδιδόταν μετά μανίας σε μία εκ Παρισίων εισηγμένη συνήθεια, που ήταν οι παρτούζες. Διακεκριμένοι ιστορικοί βεβαιώνουν ότι λίγο πριν μπουν οι Σοβιετικοί στο Βερολίνο το 1945, στα πάρκα της πόλης χιλιάδες άγνωστοι μεταξύ τους Γερμανοί και Γερμανίδες έσμιγαν κάθε βράδυ σε παγκάκια και πρασιές, προσπαθώντας μ’ αυτά τα απελπισμένα αγκαλιάσματα να εξορκίσουν τον θάνατο που ερχόταν. Τέλος υπάρχει ένας αδήριτος μακρο-οικονομικός κανόνας που αναφέρει ότι «στον πόλεμο και την κρίση, ακριβαίνουν τα τρόφιμα και φτηναίνει το μουνί.» Συγχωρήστε μου τη σκληρότητα των εκφράσεων, πλην τον καιρό της κρίσης και η γλώσσα ανακαλύπτει τον πιο κυνικό μέρος τού εαυτού της.

Ιδού λοιπόν η εθνική μας κατάσταση ανάγλυφη, κυρίες μου και κύριοι. Η οικονομική κρίση είναι ένας αδυσώπητος πόλεμος, που αντί να ακρωτηριάζει κορμιά προτιμά να ισοπεδώνει ζωές, ψυχές, υπολήψεις και επίπεδα ζωής. Ο πόλεμος αυτός έχει ήδη ροβολήσει με αλαλαγμούς από τους απέναντι λόφους και κατακαίει τα χορτάρια της αυλής μας. Πνιγμένοι απ’ τους καπνούς και με την λαύρα να τσουρουφλίζει το πρόσωπο μας, μην θεωρήσετε ότι αποτελούμε ιστορική εξαίρεση: Η αντίδραση μας δεν διαφέρει διόλου από τους συνήλικους τού Περικλή και της Ασπασίας, τους αστούς Αθηναίους του ’40, τους ηττημένους Βερολινέζους του ’45 ή τους γαϊδάρους που ένα βράδυ λαμβάνουν στον στάβλο τους το επισκεπτήριο του χάρου. Λυπούμαι που το λέω έτσι ξεδιάντροπα, αλλά είμεθα όλοι πανικόβλητοι γάιδαροι και γαϊδάρες, εγκλωβισμένοι σ’ ένα εθνικό χωράφι που κατατρώνε οι φλόγες. Συνεπώς, κατά τη λαϊκή σοφία, δεν είμεθα απλώς γάιδαροι, αλλά έγκαυλοι γάιδαροι όπως θα το απέδιδε ο Ανδρέας Εμπειρίκος. Ο οποίος Εμπειρίκος βυθίστηκε στη συγγραφή του πιο βέβηλου ελληνικού μυθιστορήματος, τού Μεγάλου Ανατολικού του, όχι σε καμιά περίοδο ευμάρειας και χαρούμενης ξεγνοιασιάς, αλλά από το 1945 ως το 1951, όταν ο εμφύλιος πόλεμος διέλυε τη χώρα και μακέλευε μαζικά τους ανθρώπους της.

Θα πείτε τώρα όλοι σας: Που ζείτε κύριε αναλυτά της κρίσεως; Δεν βλέπετε τη μαζική κατάθλιψη, δεν έχετε επίγνωση της οργής και της θλίψης που έχουν καταλάβει τους Έλληνες; Ποιός έχει διάθεση τέτοιες σκοτεινές μέρες για έρωτες και κέρατα; Ας γελάσω, απαντώ εγώ. Τι φαντάζεστε, δηλαδή, εξοργισμένοι αναγνώστες μου; Ότι είστε πιο καταθλιμένοι από τους τροφίμους του Άουσβιτς ή ότι βρίσκεστε σε μεγαλύτερο αδιέξοδο απ’ τους πεινασμένους Αθηναίους του τραγικού 1942, όταν τους μάζευαν από την Ομόνοια με τα κάρα του δήμου; Έχετε διαβάσει μαρτυρίες διασωθέντων των στρατοπέδων συγκέντρωσης, για να δείτε πόσο κουράγιο για επιβίωση άντλησαν από έρωτες και πρόσκαιρες ερωτικές συνευρέσεις οι δυστυχείς τρόφιμοι των κολαστηρίων; Επιπροσθέτως, μάθετε ότι στα ληξιαρχεία του δήμου Αθηναίων, το 1943 ήταν η χρονιά με τον μεγαλύτερο δείκτη γεννήσεων της πενταετίας 1940-45. Άρα, τι κάνανε το πεινασμένο και θλιβερό 1942;

Θα πείτε πάλι: Δεν ισχύουν αυτά. Οι μισοί είναι στην ανεργία και την κατάθλιψη, με τους άλλους μισούς δοσμένους στον αγώνα. Μέρα-νύχτα στην απεργία, στην πορεία, στην κατάληψη, στη συνέλευση. Συγχωρείστε με αναγνώστες μου αν πιστεύετε ότι εκχυδαϊζω τα αγωνιστικά δεδομένα της εποχής, αλλά γι’ αυτή τη δεύτερη κατηγορία ανθρώπων, η ταξική πάλη και ο πολιτικός αγώνας μοιάζει με μαρμίτα διεγερτικού μέσα στην οποία κολυμπούν καθημερινά κι όχι μια φορά στη ζωή τους όπως ο Οβελίξ. Όταν ο προσφάτως αποκατασταθείς Άρης Βελουχιώτης είχε πει στους αντάρτες του κραδαίνοντας απειλητικά ένα πιστόλι, «όσο είστε στο βουνό, τούτο εδώ θα το ‘χετε μόνο για να κατουράτε», κάτι ήξερε για την εκρηκτικά αφροδισιακή πλευρά τού απελευθερωτικού αγώνα. Επίσης, θεωρείτε τυχαίο ότι από τα εκκατοντάδες πολιτικά τραγούδια της μεταπολίτευσης που υμνολογούσαν τις λαϊκές κινητοποιήσεις, το μόνο που δεν ξεχάστηκε είναι «η συγκέντρωση της ΕΦΕΕ» του Σαββόπουλου; Γιατί; Μα διότι ο πρωταγωνιστής προσπαθούσε να γκρεμίσει το σύστημα ενεργώντας όχι ως αποστειρωμένο πολιτικό ρομπότ, αλλά ως πολύπλοκη προσωπικότητα που μέσα στην πυρακτωμένη διαδήλωση αναζητούσε παράλληλα την κοινωνική δικαιοσύνη μαζί με μια γκόμενα που τον είχε φτύσει.

Για να ολοκληρώσω το πρώτο μέρος (καθότι θα ακολουθήσει συνέχεια) αυτής της μικρής ερασιτεχνικής πραγματείας, ξεκαθαρίζω τα ακόλουθα, που θα αποτελέσουν και τη θεματολογία του επομένου: Δεν υποστηρίζω ότι η κρίση δεν άλλαξε τίποτα στην ερωτική συμπεριφορά των Ελλήνων. Τουναντίον, άλλαξε πολλά. Όταν το σεξ από μέσον κοινής απόλαυσης ή επίδειξης, μετατρέπεται σε μηχανισμό συναινετικής εκτόνωσης ή και αλληλεγγύης, προφανώς έχουν αλλάξει πολλά. Διαφωνώ ριζικά όμως ότι η κρίση είναι ασέξουαλ. Επίσης, το σεξ σε τέτοιες κρίσιμες μέρες αρχίζει να περιβάλλεται από μια ομίχλη ενοχής και ημιπαρανομίας. Οι περισσότεροι πηδάνε, αλλά κανένας δεν τολμά να το πει. Η ιδιωτική απόλαυση σε καιρούς συλλογικής μιζέριας, μοιάζει παράταιρη και προσβλητική για τους άλλους. Τέλος, με ποιά (ή ποιόν) κάνει σεξ ο Έλληνας (η Ελληνίδα) της κρίσης; Προτιμά το σεξ με το ταίρι με το οποίο βιώνει την κρίση ή προτιμά να την ξεχνά προσωρινά συνουσιαζόμενος(η) με άλλες(ους) που δεν τού τη θυμίζουν; Χα! Εδώ σε θέλω αναγνώστη και αναγνώστρια μου. Εξ ου και ο τίτλος της συνέχειας: «Το κέρατο τον καιρό της κατάρρευσης».



Πηγή

Παρασκευή 1 Ιουλίου 2011

Ο νόμος για τις μεταμοσχεύσεις είχε ψηφιστεί και στην Αργεντινή μόλις πήγε το ΔΝΤ! Τυχαίο;




  • Ζωντανά δοχεία ανθρώπινων ανταλλακτικών - Έτσι μας βλέπουν οι Νεοταξικοί έμποροι ελπίδας
Με το γνωστό αναμάσημα περί της ''ψήφου εμπιστοσύνης'' από τον λαό, η διεφθαρμένη μειοψηφία επιβάλλεται στην ανήμπορη πλειοψηφία και το νέο οργουελικό νομοσχέδιο που ετοιμάζονται να περάσουν, θα υποχρεώνει (άκουσον άκουσον) όλους τους Έλληνες πολίτες να δωρίζουν τα όργανά τους μετά από το θάνατό τους, όπως ακριβώς έγινε στην Αργεντινή μετά την έλευση και την κατοχή της από το ΔΝΤ!!!.

Αν διαφωνούμε, θα πρέπει να σπεύσουμε από τώρα να το δηλώσουμε. Οι δικτάτορες που ορίζουν τις τύχες του ελληνικού λαού, έχουν φτάσει σε τέτοιο σημείο δήμευσης της ελευθερίας μας που αποφάσισαν να μας στερήσουν ακόμα και αυτό το υπέρτατο και θεμελιώδες δικαίωμα της αυτοδιάθεσης του σώματός μας! Φυσικά, αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι η δήλωση άρνησης είναι μια ''αστεία'' διαδικασία η οποία ελάχιστη ισχύ θα έχει σε πραγματικά δύσκολες καταστάσεις, όπου κανείς δεν θα την υπολογίζει.

Το ερώτημα είναι ποιός νομιμοποίησε αυτούς τους Εφιάλτες της... ζωής και της πολιτικής να μας αναγκάσουν να συναινέσουμε σε "αυτόματη" θετική χρήση του σωματός μας ,δίχως την έγκρισή μας?
Το σώμα μας το ορίζουμε και το διαθέτουμε μόνοι μας .Ειναι η ύψιστη ιδιοκτησία μας, η οποία προστατεύεται και από τους νόμους του κράτους. Συνεπώς,η δωρεά οργανων - που ειναι θέμα σωματικής αυτοδιάθεσης, δεν μπορεί να γίνει υποχρεωτική.

Οι διάφορες ηθικοπλαστικές αηδίες που θα αρχίσουν να εκτοξεύονται δεξιά και αριστερά προσπαθώντας να μας δημιουργήσουν ενοχές του τύπου ''μαζί τα φάγαμε και τώρα κοπρίτες δεν δίνετε τα όργανά σας στο κοινωνικό σύνολο'' οι οποίες θα προέρχονται από τα ίδια κερδοσκοπικά κέντρα που φρόντισαν να μας διαλύσουν ως κράτος και ως κοινωνία, δεν θα πρέπει να μας επηρεάσουν στο παραμικρό γιατί ο μοναδικός τους στόχος είναι η κάμψη της αντίστασής μας και η ολοκληρωτική παράδοση άνευ όρων.

H Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Εθελοντών Αιμοδοτών (ΠΟΣΕΑ), εκπροσωπώντας 20 και πλέον συλλόγους δωρητών οργάνων σε όλη τη χώρα και ως εκ τούτου χιλιάδες δωρητές οργάνων, δημοσιοποίησε άμεσα την εντονότατη αντίθεσή της για το προτεινόμενο νομοσχέδιο για τη δωρεά οργάνων, που πρόσφατα ανακοίνωσε το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, εκτιμώντας ότι ''ο πρωτοφανής και αδιανόητος καταναγκασμός, προσκρούει στις αρχές της δεοντολογίας, αφαιρώντας κάθε κατοχυρωμένη έκφραση της ελευθερίας της βούλησης και του αυτεξούσιου του σώματος''.

Όταν λοιπόν, οι ίδιοι οι εθελοντές ιστών και οργάνων, αυτοί οι τόσο ευαισθητοποιημένοι άνθρωποι εκλιπαρούν την πολιτεία να σταματήσει αυτό το απάνθρωπο νομοσχέδιο που θα χρησιμοποιεί τους ανθρώπους για ανταλλακτικά και θα θέσει σε ενδεχόμενο κίνδυνο τη σωματική ακεραιότητα πολλών συνανθρώπων μας, ο μέσος Έλληνας τι περισσότερο μπορεί να προσθέσει;

Ζούμε εφιαλτικές στιγμές και πρέπει να είμαστε πάντα σε ετοιμότητα γιατί δεν ξέρουμε τι μας ετοιμάζουν κάθε μέρα που ξημερώνει. Εκτός από δούλους και άβουλα ρομποτάκια της νεοταξικής πραγματικότητας, θέλουν να μας καταστήσουν ζωντανά δοχεία ανταλλακτικών, από τα οποία θα ''ψωνίζει'' τα χρειαζούμενα όργανά της η μελλοντική παγκόσμια ελίτ!
Πηγή

Η 5η δόση είναι ακόμα στον αέρα!




Ακόμη χειροκροτούν στην Ευρώπη και την Αμερική για την υπερψήφιση του Μεσοπρόθεσμου στην Ελλάδα, εκείνο όμως που κανείς δεν έχει αναφέρει είναι ότι ο κίνδυνος “στάσης πληρωμών” που έλεγε ο πρώην τσάρος της Οικονομίας στις 20 του μήνα παραμένει.

Αυτό γιατί οι Ευρωπαίοι εταίροι κινούνται με ρυθμούς... Ελλάδας. Δηλαδή, ακόμη δεν έχουν πάρει τις τελικές αποφάσεις για το πότε και το πως.
Έτσι έρχονται απανωτές συναντήσεις σε κορυφαίο επίπεδο για να ληφθούν αποφάσεις. Πρώτη αυτή της Κυριακής, μια ακόμη έκτακτη συνεδρίαση του Eurogroup για την Ελλάδα. Μια ακόμη θα γίνει μια βδομάδα αργότερα στις 11 του μήνα.
Ο λόγος; Πολύ απλά πρέπει να προλάβει η Ευρώπη να πάρει την απόφαση για να... αποφασίσουν τα εθνικά κοινοβούλια για την εκταμίευση των 12 δισ.
Αν δεν γίνει έγκαιρα αυτό δεν πρόκειται να λάβει τη σχετική απόφαση ούτε το ΔΝΤ!
Ταυτόχρονα υπάρχει και άλλο πρόβλημα. Πρέπει να παρθεί η απόφαση και για το επόμενο δάνειο που δεν θα εξασφαλίζει απλά μερικούς μήνες ρευστότητα στην Ελλάδα, αλλά για τουλάχιστον ένα χρόνο, αφού άλλος κανονισμός του ΔΝΤ θεωρεί κάτι τέτοιο προαπαιτούμενο για την εκταμίευση έστω και ενός σεντ για οποιαδήποτε χώρα.
Το ένα σενάριο, το καλό λέει ότι θα ληφθούν ταυτόχρονα οι αποφάσεις και για τη δόση και για το δάνειο. Το κακό λέει ότι προς το παρόν θα εκταμιευτεί η δόση και στη συνέχεια θα έχουν την Ελλάδα στο “περίμενε” μέχρι το Φθινόπωρο όταν και θα δείξει κατά πόσον και τα νέα μέτρα δεν θα έχουν αποδώσει, η χώρα δηλαδή θα πηγαίνει “γραμμή” για χρεοκοπία και τότε και μόνο τότε θα πάρουν οριστικές αποφάσεις... 

Τρίτη 14 Ιουνίου 2011

«Βροχή» τα εξώδικα πολιτών προς βουλευτές για το Μεσοπρόθεσμο

Αθήνα
Εξώδικο-διαμαρτυρία προς τους τρεις βουλευτές Χανίων του ΠΑΣΟΚ, μέσω του οποίου τους καλούν να μην ψηφίσουν το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα, απέστειλαν 29 πολίτες των Χανίων.

Αντίστοιχα εξώδικα έχουν λάβει από πολίτες οι βουλευτές Ηρακλείου, Πιερίας και Ηλείας.

«Περιμένουμε από αυτούς που εκλέγουμε στο ελληνικό Κοινοβούλιο, να υπερασπιστούν τα συμφέροντα του ελληνικού λαού και όχι τα συμφέροντα των τραπεζιτών και του μεγάλου κεφαλαίου» αναφέρουν 29 πολίτες των Χανίων.

Το εξώδικο έχει αποδέκτες τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, Σήφη Βαλυράκη, Ευτύχη Δαμιανάκη και Ευαγγέλια Κουρουπάκη, ενώ κοινοποιείται και στον βουλευτή Χρήστο Μαρκογιαννάκη.

Ο κ. Κουβάτσος, Χανιώτης που υπογράφει το εξώδικο, σημειώνει ότι «εκτός από τους 29 που το αποστέλλουν, το έχουν συνυπογράψει και δεκάδες ακόμα πολίτες των Χανίων».

Απάντηση στο εξώδικο έδωσε με γραπτή της δήλωση η βουλευτής ΠΑΣΟΚ Χανίων Ευαγγελία Κουρουπάκη, επισημαίνοντας πως «η πολιτική δεν ασκείται με εξώδικα και νομικίστικους όρους, ειδικά όταν πρόκειται για την σωτηρία της πατρίδας».

Στην απάντηση της, η κ. Κουρουπάκη αναφέρει: «Μετά από επικοινωνία που είχα με τον δικηγόρο Χανίων κ. Χατζημιχελάκη, ο οποίος είναι ένας από τους 30 υπογράφοντες την εξώδικο διαμαρτυρία, που με δικαστικό επιμελητή μου επεδόθη και αφού με διαβεβαίωσε ότι δεν βρισκόμαστε σε αντιπαράθεση-διαμάχη με κάποια οργανωμένη ομάδα πολιτών, αλλά απλά 30 φίλοι, μεταξύ τους Χανιώτες, θέλησαν να επιστήσουν την προσοχή στους κυβερνητικούς βουλευτές του νομού, τον ευχαριστώ ιδιαίτερα.

»Ακόμη, ευχαριστώ και τους υπόλοιπους 29 συμπολίτες μου για τις νομικές συμβουλές και πληροφορίες που μου δίνουν μέσω του εγγράφου. Δηλώνω δε, ότι παραμένω σταθερή στην άποψή μου, ότι η πολιτική δεν ασκείται με εξώδικα, νομικούς και νομικίστικους όρους, πολύ δε περισσότερο όταν πρόκειται για τη σωτηρία της πατρίδος».
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Με άλλα λόγια ότι και να λέτε εσείς εγώ θα κάνω αυτό που νομίζω. Αντίστοιχα όμως και οι πολίτες όταν έρθει η ώρα, σύντομα ή αργότερα, να κάνουν και αυτοί αυτό που νομίζουν και να δείξουν στην κυρία βουλευτή ότι αυτοί είναι οι εντολείς της και όχι η κουρούπα(κη) της. Εν πάσι περιπτώσει αν έχει δίκιο η βουλευτής ας το αποδείξει μιλώντας ανοιχτά  χώρις φόβο και πάθος, μιας και πιάσαμε και τα δικαστικά, στους πολίτες που ΨΗΦΙΖΟΥΝ και ας μην το παίζει βαρύ πεπόνι.

Τρίτη 7 Ιουνίου 2011

Περιουσία Χριστόδουλου.

Επειδή πολύς λόγος και πολλά mails υπήρξαν γι αυτό το θέμα που θα ασχοληθούμε και επειδή ανέκυψε και πάλι, είπα να κάνω μια μικρή έρευνα γι αυτό.

Καταρχήν υποτίθεται σύμφωνα με το περιοδικό "Ιερά Παρακαταθήκη" του Οδυσσέα Τσολογιάννη που λέγεται ότι είναι θεολόγος και δημοσιογράφος ότι η περιουσία του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου είναι αμύθητη και μάλιστα επικαλείται και ειδησεογραφία της 27-7-2008.*

*μην ξεχνάμε ότι στην πραγματικότητα μιλάμε για αποσφράγιση Αρχιεπισκοπικής κατοικίας που ήταν σε χρήση όχι μόνο από έναν αλλά από συνολικά 4 Αρχιεπισκόπους, δηλαδή δεν είχε μόνο δωρεές ή υπάρχοντα του μακαριστού Χριστοδούλου, αλλά και των άλλων τριών. Είναι γεγονός εξάλλου ότι πολλά από τα άμφια που βρέθηκαν άνηκαν και στους προηγούμενους Αρχιεπισκόπους.



Βέβαια ο κύριος Τσολογιάννης ενώ ήταν λαλίστατος κατά την μαρτυρία ενός συνομιλητή του, όταν κλήθηκε να απαντήσει στα θέματα που τον κατηγορούν αυτός "κάνει την πάπια" όπως λέει χαρακτηριστικά ο συνομιλητής του ή μάλλον οι συνομιλητές του.


Για να δούμε όμως τι έλεγε η ειδησεογραφία της 27-7-2008.

Κατά την έρευνα που έκανα στο διαδίκτυο η ειδησεογραφία της ημέρας αυτής, αναφέρεται στο άρθρο της Άντζυ Σταθάτου στην εφημερίδα "ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ".

Όμως η κυρία Σταθάτου στο άρθρο της στα μόνα ποσά που αναφέρεται και φέρονται(θα εξηγήσω παρακάτω γιατί το λέω αυτό) είναι, 30.000€ και 50.000€ τα οποία αναφέρονται σε χρηματικό ποσό που βρέθηκε και εκτιμώμενη αξία ενός πολυελαίου αντίστοιχα. Τα υπόλοιπα ποσά είναι φαντασία του κυρίου Τσολογιάννη.

Ας δούμε όμως και κάποια άλλα άρθρα εκείνων των ημερών και μετέπειτα.

Πάμε πρώτα στην Ελευθεροτυπία σε άρθρο της 20-7-2008
Ποιους «θυμήθηκε» ο Χριστόδουλος

Της ΜΑΡΙΑΣ ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗ

Δύο φάκελοι, που περιείχαν 28.000 ευρώ και εννέα χρυσές λίρες, βρέθηκαν στο γραφείο του Χριστόδουλου, κατά την καταγραφή των αντικειμένων της αρχιεπισκοπικής κατοικίας στο Παλαιό Ψυχικό.


Παρουσία εκπροσώπων της Δικαιοσύνης, της αστυνομίας και της εφορίας καταγράφονται τα αντικείμενα στην οικία του Χριστόδουλου, στο Ψυχικό.
Η αποσφράγιση έγινε στις 10 Ιουνίου, με δικαστική απόφαση, παρουσία δικαστικών αρχών, του διευθυντή της αστυνομίας και εκπροσώπου της εφορίας. Η καταγραφή όλων των αντικειμένων θα διαρκέσει μερικές εβδομάδες, λόγω της πληθώρας των αντικειμένων που υπάρχουν, αλλά και της λεπτομερέστατης περιγραφής τους.

Αμφια και ασημικά

Μέχρι στιγμής έχουν βρεθεί βαρύτιμα άμφια, τέσσερις πολύτιμες μίτρες και αρκετές άλλες μικρότερης αξίας, δεκάδες εγκόλπια, σταυροί, εικόνες και βιβλία. Πολλά είναι και τα ασημένια αντικείμενα: κηροπήγια, φρουτιέρες, κουτιά κ.λπ., τα περισσότερα από τα οποία είναι δώρα πατριαρχών, ενώ δεκάδες προέρχονται από δώρα φίλων ή ακόμη και από αρχηγούς κρατών.

Η καταγραφή γίνεται παρουσία συμβολαιογράφου, του γενικού αρχιερατικού επιτρόπου, πατέρα Θωμά Χρυσικού, ο οποίος είναι ο «μεσεγγυούχος» και αυτός που όχι μόνον θα τα παραλάβει, αλλά θα έχει και την ευθύνη διαφύλαξης όλων των αντικειμένων, μέχρι να καταλήξουν στους τελικούς παραλήπτες.

Την πρώτη ημέρα εκλήθησαν και όλοι όσοι είχαν έννομο συμφέρον, όπως για παράδειγμα ο μητροπολίτης Βρεσθένης Θεόκλητος, ο πρώην πρωτοσύγκελος της Αρχιεπισκοπής πατέρας Θωμάς Συνοδινός, ο αρχιμανδρίτης Επιφάνιος Οικονόμου και διάκονοι του Χριστόδουλου.

Κάθε ημέρα που γίνεται η καταγραφή συντάσσεται ειδικό δελτίο με τα αντικείμενα που ελέγχθηκαν και ορίζεται η ημερομηνία της συνέχισης αυτής της εργασίας, ενώ το σπίτι κλειδώνεται και ξανανοίγει παρουσία όλων.

*Σύμφωνα με την ιδιόχειρη διαθήκη του αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου, τα άμφια και οι στολές θα μείνουν στην αρχιεπισκοπή, προκειμένου να τοποθετηθούν στο εκκλησιαστικό μουσείο που πρόκειται να ιδρυθεί. Τα βιβλία του προορίζονται για την υπό σύσταση εκκλησιαστική βιβλιοθήκη, που θα στεγαστεί σ' ένα αναπαλαιωμένο κτίριο (του πρώην κακουργιοδικείου) στην περιοχή του Ψυρρή.

Ο Χριστόδουλος ορίζει στη διαθήκη του σχετικά με τα χρήματα που βρέθηκαν:

Φίλοι και συγγενείς

«Οσα τινά χρήματα ευρεθούν εις τα θυλάκιά μου, να δοθούν εις τον πρωτοσύγκελλο» (εννοεί τον πατέρα Συνοδινό που στάθηκε στο πλευρό του ώς το τέλος). Ηταν εκείνος που δεν μπόρεσε να κρατήσει τους λυγμούς του μόλις μπήκαν στο δωμάτιο όπου ο αρχιεπίσκοπος είχε αφήσει την τελευταία του πνοή.

*Οσον αφορά τον επίσης αφοσιωμένο συνεργάτη του, μητροπολίτη Βρεσθένης Θεόκλητο, ο αρχιεπίσκοπος του άφησε μία στολή και την ευχή του -όπως έγραφε χαρακτηριστικά στη διαθήκη του.

*Για τον αδελφό του Γιάννη, ο αρχιεπίσκοπος δεν άφησε κάτι, λέγοντας ότι έχει τη σύνταξή του για να ζήσει.

Ωστόσο, ο πνευματικός αδελφός του Χριστόδουλου, ο μητροπολίτης Καλαβρύτων Αμβρόσιος, πήρε κοντά του τον ηλικιωμένο Γιάννη Παρασκευαΐδη και τον συντηρεί στη μητρόπολή του.

*Αγνωστο είναι τι θα απογίνει η κατοικία, που ανήκει στη Μονή Πεντέλης, μετά την καταγραφή όλων των αντικειμένων. Ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος δεν επιθυμεί να τη χρησιμοποιήσει. Υπάρχουν σκέψεις όμως να διατίθεται για τη φιλοξενία υψηλόβαθμων κληρικών, που επισκέπτονται την Εκκλησία της Ελλάδος, ενώ άλλοι υποστηρίζουν ότι θα ήταν προτιμότερο να νοικιαστεί, πιθανόν σε κάποια πρεσβεία, μια και η περιοχή του Ψυχικού, όπου βρίσκεται, προσφέρεται για κάτι τέτοιο.

*Ενώ η καταγραφή των δεκάδων αντικειμένων στο Ψυχικό φαίνεται πως θα κρατήσει όλο το καλοκαίρι, στην κατοικία της οδού Αγίας Φιλοθέης, όπου βρίσκεται το αρχιεπισκοπικό μέγαρο, και κατοικεί τώρα ο Ιερώνυμος, τα αντικείμενα ήταν λιγοστά και όλα έληξαν μέσα σε μία ημέρα.

*Εκεί βρέθηκαν και καταγράφηκαν εκατοντάδες βιβλία, προσωπικά είδη και αντικείμενα του Χριστόδουλου. Στο γραφείο του στην αρχιεπισκοπή βρέθηκε και ο ογκώδης φάκελος του αρχείου, που περνάει στα χέρια του πατέρα Θωμά Συνοδινού.

Πάμε τώρα στην Espresso 17-11-2008(σ.σ. έχει περάσει το καλοκαίρι και έχουν καταγραφεί όλα τα υπάρχοντα).

Στο έλεος διαρρηκτών η βίλα Χριστόδουλου
Στο έλεος των διαρρηκτών βρίσκεται εδώ και πέντε μήνες η κατοικία του μακαριστού Χριστόδουλου στο Ψυχικό, στο εσωτερικό της οποίας βρίσκονται ακόμη πολλά αντικείμενα ιδιαίτερα μεγάλης αξίας και μόνο ένας θεός ξέρει πώς μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει το εγκαταλειμμένο σπίτι-θησαυροφυλάκιο στόχος «ποντικών», αφού όλα τα δεδομένα συνηγορούν υπέρ μιας πανεύκολης «επιχείρησης», η οποία θα μπορούσε να αποφέρει στους διαρρήκτες κέρδη της τάξης τουλάχιστον του ενός εκατομμυρίου ευρώ (1.000.000 ευρώ!).

Η κατοικία του μακαριστού Χριστόδουλου είναι κλειστή από τα μέσα του περασμένου Ιουλίου, όταν ολοκληρώθηκε η καταγραφή των εκατοντάδων πολύτιμων αντικειμένων που βρίσκονταν στα διάφορα δωμάτια του σπιτιού. Από τότε και μέχρι σήμερα παραμένει κλειστή με ό,τι αυτό συνεπάγεται για πολλά από τα αντικείμενα που βρίσκονται εκεί και τα οποία επηρεάζονται από την υγρασία και την ατμόσφαιρα που δημιουργείται σε ένα κλειστό επί πολλούς μήνες σπίτι.

Ανθρωπος που περνά καθημερινά από εκεί πρωί και βράδυ λέει στην «Espresso»: «Οι διαρρήκτες θα μπορούσαν να έμπαιναν στο σπίτι χωρίς να γίνουν αντιληπτοί, αφού δεν υπάρχει φύλακας, τα βράδια δεν υπάρχει φωτισμός, ενώ δεν γνωρίζω αν λειτουργεί και ο συναγερμός που υπάρχει».

Πρόκληση όμως αποτελούν και οι σκαλωσιές που «αγκαλιάζουν» το σπίτι. Οπως υποστηρίζει ο ίδιος άνθρωπος που είναι κάτοικος της περιοχής, «οι όποιοι επίδοξοι διαρρήκτες θα μπορούσαν να αναρριχηθούν εύκολα στον πρώτο όροφο της κατοικίας από τις σκαλωσιές που υπάρχουν εδώ και περίπου ένα χρόνο έξω από το σπίτι και να διαρρήξουν τα ρολά και την μπαλκονόπορτα και να εισβάλλουν στο πάλαι ποτέ «αρχιεπισκοπικό ανάκτορο» από τον πρώτο όροφο, αν συναντούσαν δυσκολίες από το ισόγειο. Δεν έχει εμφανιστεί ποτέ αστυνομικός ή περιπολικό ή έστω ιδιωτική εταιρεία φύλαξηςς».


Αγνωστο το μέλλον της μονοκατοικίας- θησαυροφυλάκιο

Η αποσφράγιση της κατοικίας έγινε στις 10 Ιουνίου, με δικαστική απόφαση, παρουσία δικαστικών αρχών, του διευθυντή της αστυνομίας και εκπροσώπου της εφορίας. Η καταγραφή όλων των αντικειμένων διήρκεσε περίπου ένα μήνα, λόγω της πληθώρας των αντικειμένων που υπήρχαν, αλλά και της λεπτομερέστατης περιγραφής τους. Η καταγραφή έγινε παρουσία συμβολαιογράφου, του γενικού αρχιερατικού επιτρόπου πατέρα Θωμά Χρυσικού, ο οποίος είναι ο «μεσεγγυούχος» και αυτός που όχι μόνον θα τα παραλάβει, αλλά έχει και την ευθύνη διαφύλαξης όλων των αντικειμένων, μέχρι να καταλήξουν στους τελικούς παραλήπτες. Την πρώτη ημέρα εκλήθησαν και όλοι όσοι είχαν έννομο συμφέρον, όπως για παράδειγμα ο μητροπολίτης Βρεσθένης Θεόκλητος, ο πρώην πρωτοσύγκελος της Αρχιεπισκοπής πατέρας Θωμάς Συνοδινός, ο αρχιμανδρίτης Επιφάνιος Οικονόμου και οι διάκονοι του μακαριστού. Στην αρχιεπισκοπική κατοικία βρέθηκαν βαρύτιμα άμφια, τέσσερις πολύτιμες μίτρες και αρκετές άλλες μικρότερης αξίας, δεκάδες εγκόλπια, σταυροί, εικόνες και βιβλία. Πολλά είναι και τα ασημένια αντικείμενα: κηροπήγια, φρουτιέρες, κουτιά κλπ, τα περισσότερα από τα οποία είναι δώρα πατριαρχών, ενώ δεκάδες προέρχονται από δώρα φίλων ή ακόμη και από αρχηγούς κρατών.
Σύμφωνα με την ιδιόχειρη διαθήκη του μακαριστού Χριστόδουλου, τα άμφια και οι στολές θα μείνουν στην Αρχιεπισκοπή προκειμένου να τοποθετηθούν στο εκκλησιαστικό μουσείο που πρόκειται να ιδρυθεί (άγνωστο πότε), ενώ τα βιβλία του προορίζονται για την υπό σύσταση εκκλησιαστική βιβλιοθήκη, που θα στεγαστεί σε ένα αναπαλαιωμένο κτίριο (του πρώην Κακουργιοδικείου) στην περιοχή του Ψυρρή.

Αγνωστο είναι τι θα απογίνει η κατοικία, που ανήκει στη Μονή Πεντέλης. Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος δεν επιθυμεί να τη χρησιμοποιήσει και αυτό φαίνεται με τον πλέον χαρακτηριστικό τρόπο. Υπήρχαν κάποιες σκέψεις να διατίθεται η κατοικία για τη φιλοξενία υψηλόβαθμων κληρικών, που επισκέπτονται την Εκκλησία της Ελλάδος, ενώ άλλοι υποστηρίζουν ότι θα ήταν προτιμότερο να νοικιαστεί, πιθανόν σε κάποια πρεσβεία. Με την τελευταία άποψη προφανώς θα συμφωνεί και ο γενικός διευθυντής της ΕΚΥΟ Αντώνης Ζαμπέλης, που είναι οπαδός της αξιοποίησης ακινήτων.

Η μονοκατοικία είναι ένα πραγματικό θησαυροφυλάκιο. Τα μοναδικά αντικείμενα που επιστράφηκαν στον κάτοχό τους είναι τέσσερις ζωγραφικοί πίνακες αμύθητης αξίας που ανήκουν στο Μουσείο Μπενάκη και τους νοίκιαζε με μηνιαίο μίσθωμα και έξι γκραβούρες με ακριβό μηνιαίο μίσθωμα από το ίδιο μουσείο. Ολα τα άλλα αντικείμενα βρίσκονται ακόμη μέσα στο σπίτι. Τα πράγματα που καταγράφηκαν βρίσκονταν τόσο στο ιδιαίτερο δωμάτιο του Χριστόδουλου όσο και στα βεστιάριά του και στο υπόλοιπο σπίτι.


Χρυσά μανικετόκουμπα,  σπάνιες πέννες και μίτρες με πολύτιμους λίθους

Στην εγκαταλειμμένη κατοικία, αν εισβάλουν «ποντικοί» (κάτι που απευχόμεθα) θα βρουν μπροστά τους εκτός από τα ακριβά έπιπλα, και τα εξής αντικείμενα μεγάλης αξίας:

- 300 ζεύγη χρυσά ή αργυρά μανικετόκουμπα, πάνω από 100 πολύτιμα χρυσά και αργυρά στυλό και πέννες ανεκτίμητης αξίας, πάρα πολλούς χρυσούς και αργυρούς σταυρούς ευλογίας με πολύτιμα πετράδια και πολλές αρχαίες εικόνες.

- Επίσης υπάρχει ένας μεγάλος πολυέλαιος Baccarat, αξίας τουλάχιστον 50.000 ευρώ.
- Καναπέδες και πολυθρόνες του σαλονιού, των γραφείων και των δωματίων όλα Versace και Armani.

- Μεταξωτές κουρτίνες, εκατοντάδες λευκά πουκάμισα, τα περισσότερα μεταξωτά καθώς και εκατοντάδες μαύρα παντελόνια πανάκριβα. Εκατοντάδες ζεύγη παπουτσιών όλα από τις δύο ακριβότερες φίρμες του κόσμου Sebago και Church' s, από αυτά που φορούν μόνο οι Αγγλοι πρίγκιπες και αριστοκράτες. Το κάθε ζεύγος τιμάται πάνω από 700 ευρώ.
- Τρία σετ των δέκα με καθημερινά δεσποτικά άμφια και 30 επίσημες και μεγαλοπρεπείς αρχιερατικές στολές αξίας κατά μέσον όρο 20.000 ευρώ η κάθε μία.

- Δώδεκα μίτρες από χρυσό και πολύτιμους λίθους αξίας κατά μέσον όρο 30.000 ευρώ η καθεμία, 100 εγκόλπια χρυσά γεμάτα πολύτιμους λίθους, αξίας 30.000 ευρώ το καθένα, 200 εγκόλπιοι σταυροί ίσης αξίας και παρόμοιας διακόσμησης ο καθένας.

- Είκοσι πέντε ποιμαντορικές ράβδοι (πατερίτσες) χρυσές και αργυρές και ελεφάντινες (φιλντισένιες) γεμάτες πολύτιμους λίθους, κυρίως διαμάντια και ρουμπίνια, αξίας κατά μέσον όρο 50.000 ευρώ η καθεμία. Σαράντα απλές αργυρές ράβδοι (βακτηρίες, μπαστούνια) με ημιπολύτιμους λίθους, αξίας 20.000 ευρώ η καθεμία.

- Δύο υπερπολύτιμα δισκοπότηρα χρυσά, σκαλιστά έργα τέχνης, με πολύτιμους λίθους, δώρα το ένα του Βαρθολομαίου και το άλλο του Πάπα Βενέδικτου, δεκάδες χρυσά και αργυρά κηροπήγια (δικηροτρίκηρα), δεκάδες χρυσά και αργυρά επιτραπέζια κηροπήγια με πολύτιμους λίθους, πολλές δεκάδες αργυροί δίσκοι σερβιρίσματος και κεράσματος καθώς και δεκάδες αργυρές φρουτιέρες.

- Δεκάδες ντουζίνες ποτήρια αργυρά και κρυστάλλινα υψηλής αξίας, εκατοντάδες πανάκριβα αργυρά κρυστάλλινα και πορσελάνινα σερβίτσια ανυπολόγιστης αξίας, δεκάδες ντουζίνες πανάκριβα χρυσά και αργυρά κουταλομαχαιροπήρουνα φίρμας Christofie, δεκάδες πορσελάνινες δωδεκάδες πιάτων, δεκάδες πορσελάνινες και αργυρές πιατέλες καθώς και βαρύτιμες μεταξωτές κουρτίνες, που από την υγρασία και την «κλεισούρα» θα έχουν καταστραφεί.


ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ
Αναρωτιέμαι, πήρε ο κύριος Ζαφειρίου κανένα κομπιουτεράκι για να προσθέσει τα ποσά που ελαφρά τη καρδία ανέφερε; Με πολύ πρόχειρες εκτιμήσεις ο κύριος Ζαφειρίου αναίρεσε τον εαυτό του μιλώντας για 1.000.000€. Αν προσθέσει κανείς τους αριθμούς που είπε το ποσό ανέρχεται σε 12.130.000€. Εδώ αγαπητοί μου είναι πλέον πασιφανές και στον πιο άσχετο ότι οι άνθρωποι αυτοί που "ενημέρωσαν" τον κόσμο για την περιουσία του μακαριστού, το λιγότερο που μπορώ να πω είναι ότι τα παραφούσκωσαν, που κανονικά θα έπρεπε να πω ότι είναι απλοί και κοινοί ψεύτες και συκοφάντες.

Εδώ μπορείτε να δείτε και την απάντηση της Αρχιεπισκοπής στο δημοσίευμα. 

Και για να δούμε και την διαθήκη του μακαριστού.

Η ΠΛΗΡΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ

Πέμπτη, 28 Φεβρουαρίου 2008 5:13 μμ

Το πλήρες κείμενο με την πνευματική κληρονομιά και δωρεές του μακαριστού Αρχιεπισκόπου
«Δεν μισώ ούτε μνησικακώ διά τους επικριτάς μου ή τους μισήσαντας και πολεμήσαντάς με. Τους συγχωρώ όλους και ζητώ από όλους συγχώρησιν» αναφέρει ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος στη διαθήκη του, της οποίας το πλήρες κείμενο δημοσιεύεται σήμερα. Ο εκδημήσας Αρχιεπίσκοπος «ενώπιον τουενδεχομένου τού θανάτου μου», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο προοίμιο του ιδιοχείρου κειμένου, κατέγραψε τη δήλωση τελευταίας βουλήσεως για πρώτη φορά στις 3 Νοεμβρίου
1989, ενώ ακόμη ήταν Μητροπολίτης Δημητριάδος.
«Περιουσία δεν έχω.Εχω μόνο τα άμφια και τα βιβλία μου» τονίζει ο μακαριστός και ζητεί την επιστροφή των αμφίων στην Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής, καθώς «εξαιρέσει μερικών είναι δώρα της Ιεράς Μονής». Η διάταξη αυτή ακυρώνεται με τη νεότερη διάταξη τελευταίας βουλήσεως στο δεύτερο χρονολογικά παράρτημα της 15ης Μαΐου 2007, όπου ο εκδημήσας αναφέρει «άπαντα τα άμφιά μου αφήνω εις την Αρχιεπισκοπήν Αθηνών, προκειμένου τα
καταλληλότερα να τοποθετούν στο υπό σύστασιν Εκκλησιαστικόν Μουσείον». Εξαιρούνται άμφια, εγκόλπια και σταυροί τα οποία κατέλιπε στους στενούς συνεργάτες του. Τα βιβλία του καταλείπονται στην Αρχιεπισκοπή για την υπό σύσταση Εκκλησιαστική Βιβλιοθήκη.

Τη γνησιότητα τόσο του κυρίου τμήματος της διαθήκης τού 1989 όσο και των παραρτημάτων τού 1994 και τού 2007 βεβαίωσε ο διάκονος του μακαριστού Ανθιμος, κατά κόσμον
Γεώργιος Ρεγγίδης. Το πλήρες κείμενο έχει ως εξής:


Επάνω, η πρώτη σελίδα της ιδιόχειρης, «πνευματικής» διαθήκης του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου (αριστερά) και κάτω το πρώτο χρονολογικά «συμπλήρωμα» του 1994, το οποίο ακύρωσε με τις νεότερες ιδιόχειρες διατάξεις τελευταίας βουλήσεως τον Μάιο του 2007
Εν Βόλω τη 3 Νοεμβρίου 1989 Η ΔΙΑΘΗΚΗ ΜΟΥ Εις το όνομα της αγίας και ομοουσίου και αδιαιρέτου Τριάδος.

& Είμαι μόνος εις την κατοικίαν μου, όπως πάντοτε τα βράδυα, και επιθυμώ να ρυθμίσω τα κατ΄ εμέ, με πλήρη διαύγειαν και σωφροσύνην, ενώπιον τού ενδεχομένου του θανάτου μου. & Με την βοήθειαν του Θεού, και παρά την αναξιότητά μου, ανεδείχθην εις το μέγιστον εν τη Εκκλησία αξίωμα του επισκόπου, το οποίον εφρόντισα να υπηρετήσω μέχρις ώρας με πιστότητα και αφοσίωσιν. Τούτο με έφερε συχνά εις αντιδικίαν και ρήξιν με διαφόρους ανθρώπους, εκφραστάς ιδεών και απόψεων ελεγκτέων. Δεν μισώ, ούτε μνησικακώ διά τους επικριτάς μου ή τους μισήσαντας και πολεμήσαντάς με. Τους συγχωρώ όλους και ζητώ από όλους συγχώρησιν. Ιδιαιτέρως συγχωρώ τους αδικήσαντάς με διά λόγων ή δι΄ έργων.

& Ασπάζομαι με αγάπην τον πρώτον συνεργάτην μου αρχιμ. Θεόκλητον Κουμαριανόν, πρωτοσύγκελλον της Ι. Μητροπόλεως, που μοιράζεται μαζί μου, κατά τα τελευταία αυτά χρόνια, με παραδειγματικήν αφοσίωσιν και ειλικρινή αισθήματα, τους κόπους, τις αγωνίες μου και τις χαρές μου. Τον ευχαριστώ δι΄ όλα, του αφήνω την πατρικήν ευλογίαν μου και του εύχομαι καλήν σταδιοδρομίαν. Η Εκκλησία, είμαι βέβαιος, ότι θα εκτιμήσει τα χαρίσματά του, και, χωρίς εκείνος να το επιδιώξη, διότι είναι σεμνός και την αγαπά ειλικρινώς, θα τον αξιοποιήσει όπως του αξίζει. Ευχαριστώ όλους τους εν Κυρίω συνεργάτας μου, τον π. Θωμάν, τους κληρικούς και λαϊκούς του Γραφείου, τους κληρικούς και λαϊκούς συνεργάτας μου, διά την συμβολήν των εις την επιτυχίαν του κοινού μας έργου. Ασπάζομαι τους εν Χριστώ πατέρας και αδελφούς μου της Ι. Μονής Παναγίας Χρυσοπηγής, από την οποίαν προέρχομαι, και τους οποίους αγαπώ και τιμώ.

Περιουσίαν δεν έχω. Εχω μόνον τα άμφιά μου και τα βιβλία μου, όσα ευρίσκονται εν Βόλω, καθώς και πολλά κινητά πράγματα, που ευρίσκονται είτε εις το εν Βόλω μητροπολιτικόν οίκημα είτε εις το οίκημα της Ι. Μητροπόλεως εις Νηές. Τα πλείστα είναι δώρα προς εμέ. Οι αρχιερατικές μου στολές, εξαιρέσει μερικών, είναι δώρα της Ι. Μονής μου Παναγίας Χρυσοπηγής. Επιθυμώ να επιστρέψουν εις αυτήν, μεθ΄ όλων των παρακολουθημάτων των, ήτοι μιτρών, αρχιερατικών ράβδων, επιστηθίων σταυρών, εγκολπίων, δικηροτρικήρων. Τούτο να γίνη αφού προηγουμένως ο π. Θεόκλητος Κουμαριανός επιλέξη διά τον εαυτόν του, ως ενθύμιον, μίαν πλήρη αρχιερατικήν στολήν μετά μίτρας, ράβδου, σταυρού, εγκολπίου και δικηροτρικήρων. Επίσης εις τον πολύτιμον συνεργάτην μου π. Θωμάν Συνοδινόν αφήνω ένα επιστήθιον σταυρόν της επιλογής του, ως ενθύμιον. Ανά ένα επίσης σταυρόν μου αφήνω δι΄ ευλογίαν εις τους π. Καλλίνικον Μεταξογένην, Δανιήλ Πουρτσουκλήν, Νεκτάριον Ντόβαν, Χρυσόστομον Παπαδόπουλον και Χριστοφόρον Καρδατζήν.

Εις την Ι. Μονήν μου Παναγίας Χρυσοπηγής εκτός των υπολοίπων αμφίων μου, εγκολπίων, μιτρών, σταυρών, ράβδων κλπ. να δοθούν και τα βιβλία μου που ευρίσκονται εις τον άνω όροφον του Μητροπολιτικού Οίκου, καθώς και οι φάκελλοι με το πλούσιον υλικόν διά πλείστα ενδιαφέροντα θέματα.

Ο π. Θεόκλητος να λάβει, επί πλέον, όλα τα προσωπικά μου είδη καθώς και παν κινητόν πράγμα που ευρίσκεται εντός του Μητροπολιτικού οικήματος εν Βόλω και εις Νηές, και μου ανήκει.

& Υπήρξα προνομιούχος, ποιμάνας λαόν εκλεκτόν και φιλοπρόοδον. Εις τους υπέρ της Εκκλησίας αγώνας μου υπήρξα ενίοτε σκληρός, αλλ΄ ουδέποτε άδικος. Δεν μισώ κανένα, όλους αγαπώ και δι΄ όλους προσεύχομαι. Παρακαλώ τον λαόν μας να αποβάλη τας κατά της Εκκλησίας προκαταλήψεις του· τους γονείς παρακαλώ να οδηγούν τα παιδιά των εις Χριστόν· τους νέους εξορκίζω να βιώσουν την ευτυχία κοντά εις την πίστιν.

Τους Σεβ. Μητροπολίτας Πειραιώς κ. Καλλίνικον και Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιον, μεθ΄ ων συνδέομαι πνευματικώς επί 30ετίαν, ασπάζομαι εν Κυρίω, ζητώ συγχώρησιν δι΄ ό,τι τους επίκρανα και τους παρακαλώ να εύχωνται υπέρ της ψυχής μου.

Και τώρα ας μου επιτραπή, αποχαιρετώντας όλους, να επαναλάβω τους λόγους του αγίου Συμεών, Αρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης, που απηύθυνε προς το ποίμνιόν του, όταν ανεχώρει διά την Κων/λιν:

«Παρατίθημι δε και αυτός υμάς τω Θεώ και Τη δυνάμει της χάριτος αυτού, ος και εξοικονομήσει προς παν αγαθόν υμάς και εν αγάπη πορεύομαι... Εξαιτούμαι δε υμίν την από Θεού ευλογίαν και την ειρήνην και σκέπην και την βοήθειαν. Παραγγέλλω δε υμάς διά του ονόματος του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, ίνα πάντες αγάπην έχητε εν Χριστώ και ειρήνην εν αλλήλοις, ίν΄ έκαστος υμών το έργον αυτού σωτηριωδώς ευεργή...».

Υπεραγία Θεοτόκε σώσον με τη μεσιτεία Σου· Σταυρέ βοήθει μοι· άγιε νεομάρτυς Απόστολε, άγιε νεομάρτυς Σταμάτιε, άγιε Γεράσιμε, άγιε Συμεών, άγιε Γεδεών, άγιε Αντώνιε, άγιε Τριαντάφυλλε, άγιε Λαυρέντιε, άγιε Κοσμά, άγιε Γρηγόριε Ε΄, όσιε Χριστόδουλε, πρεσβεύσατε υπέρ εμού. & Αδελφοί και πατέρες, μοναχοί και μονάστριαι, παιδιά μου σάς αγαπώ όλους. Χαίρετε. Καλήν αντάμωσιν! Επιθυμώ να ταφώ εις την κρύπτην της Ι. Μονής Χρυσοπηγής, εφ΄ όσον ο τάφος μου θα είναι προσιτός εις πάντα επιθυμούντα, ιδία δε εις τους κληρικούς συνεργάτας μου του Βόλου. Αλλως να ταφώ όπισθεν του ναού της νέας γυναικείας Μονής Ξενιάς εις το «Καστρούλι». Παρακαλώ δε τις αδελφές να ανάπτουν καθημερινώς το επί του τάφου κανδήλι.

Εκτελεστάς της διαθήκης μου ορίζω τους π. Θεόκλητον Κουμαριανόν και π. Θωμάν Συνοδινόν.

Ο Δημητριάδος Χριστόδουλος
Τα δύο παραρτήματα του 2004 και του 2007
Συμπλήρωμα Συμπληρών, σήμερον 9 Φεβρουαρίου 1994, την ως άνω Διαθήκην μου, ορίζω όπως εις τον αφοσιωμένον και εκλεκτόν Αρχιδιάκονόν μου π. Θεολόγον Αποστολίδην δοθή ως ενθύμιον το σετ εγκολπίου και σταυρού (του Πατριάρχου) καθώς και μία πλήρης αρχιερατική στολή της επιλογής του μετά μίτρας. Επίσης εις τον φιλότιμον διάκονον π. Αχίλλειον Σιώκαν να δοθή έν σετ εγκολπίου και σταυρού της επιλογής του διά να με ενθυμείται.

Ο Δημητριάδος Χριστόδουλος Τόμος:3011 ΑΡ.164

Ακυρών το άνω συμπλήρωμα, ως μη έχον πλέον λόγον, ρυθμίζω, τροποποιών και λοιπά σημεία της Διαθήκης, ως εξής:

1. Απαντα τα άμφιά μου αφήνω εις την Ιεράν Αρχιεπισκοπήν Αθηνών, προκειμένου τα καταλληλότερα να τοποθετηθούν εις το υπό σύστασιν Εκκλ. Μουσείον (Ι.Α.Α)

2. Απαντα τα βιβλία μου αφήνω επίσης εις την ΙΑΑ διά να απαρτίσουν την πρώτην προίκα τής υπό σύστασιν Εκκλησιαστικής Βιβλιοθήκης δι΄ ην προώρισται το εν Ψυρρή αναπαλαιωθέν ήδη κτίριον τού ποτε Κακουργοδικείου.

3. Απαντα τα κινητά της κατοικίας μου εν τη Πλάκα και εν Π. Ψυχικώ, ανήκοντα εις εμέ (ω.χ. ι. εικόνες, αργυρά) καταλείπω εις το υπό σύστασιν κατά τα άνω Εκκλ. Μουσείον.

4. Τα ατομικά μου είδη (ράσα κλπ.) να κατανεμηθούν ανά έν εις τους καλούς μου συνεργάτες εις την διοίκησιν και την ιεραποστολήν.

5. Η επίπλωσις των δύο κατοικιών μου ανήκει εις την ΙΑΑ. 6. Επαναλαμβάνω ότι χρήματα δεν έχω. Εξαιρέτως εις τον πολύτιμον επί πολλά έτη υπηρετήσαντά με Πρωτοσύγκελλον π. Συνοδινόν αφήνω ένα σετ εγκολπίου και Σταυρού. Υπήρξεν πιστός, έντιμος, αδέκαστος, δίκαιος, ισχυρός κατά την θέλησιν.

7. Οσα τινα χρήματα ευρεθούν τυχόν εις τα θυλάκιά μου να δοθούν εις αυτόν. Ο αδελφός μου Ιωάννης έχει τα προς το ζην αναγκαία εκ της συντάξεώς του.

8. Εις τον αφοσιωμένον και μέχρι τέλους διακονήσαντά με μετ΄ αυταπαρνήσεως παραδειγματικής Βρεσθένης Θεόκλητο αφήνω μίαν πλήρη στολήν. Και την ευχήν μου.

9. Ανά έν εγκόλπιον να δοθή ως ενθύμιον εις τους π. Επιφάνιον Ιωαννίκιον και Ανθιμον. Πάντα τα εξαιρέτως δωρούμενα αφαιρούνται εκ του καταλόγου των προς το Εκκλ. Μουσείον προοριζόμενα.

10. Το αρχείον μου αποτελούμενον από χιλιάδας δημοσιευμάτων, επιστολών, φακέλλων κλπ., το οποίον έχει ηλεκτρονικώς ταξινομηθή, αφήνω εις τον π. Θωμάν προς αξιοποίησιν.

Εκτελεστάς αφήνω τους Σεβ. Βρεσθένης κ. Θεόκλητο και π. Θωμάν Συνοδινόν.

15 Μαΐου 2007 Ο Αθηνών Χριστόδουλος
ΤΟ ΒΗΜΑ 28-2-2008 

 Ας δούμε και τιμές από τα ομολογουμένως πανάκριβα ιερά άμφια τα οποία πολλές φορές, συμφωνώ και εγώ, τρέφουν την ματαιοδοξία των αρχιερέων και θα έπρεπε να γίνουν λιτά και απέριττα.

Η πιο ακριβή αρχιερατική μίτρα που βρήκα είναι αυτή που κοστίζει 2700€ και όχι 30.000€

Το πιο ακριβό σετ εγκολπίου και σταυρού μαζί που βρήκα είναι αυτό που κοστίζει 2500€ και όχι 30.000€+30.000€=60.000€

Η πιο ακριβή αρχιερατική στολή που βρήκα είναι αυτή που κοστίζει 4500€ και όχι 20.000€ 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
Εξ όσων είπαμε και δείξαμε ανάγεται πανεύκολα το συμπέρασμα ότι η περιουσία του μακαριστού Χριστόδουλου ήταν μεγάλη, όχι βέβαια τόση όση από στόμα σε στόμα ισχυρίζονται κάποιοι, πάντως μεγάλη. Επίσης το μεγαλύτερο αν όχι όλο το μέρος αυτής ήταν δωρεές που έκαναν στον Αρχιεπίσκοπο άνθρωποι που τον εκτιμούσαν. Όπως δέχθηκε τις δωρεές έτσι τις έδωσε και σε άλλους. Αυτό είναι κοινή πρακτική στους ιερείς και αρχιερείς.

Επίσης βλέπουμε ότι οι δημοσιογράφοι γράφουν ότι τους κατέβει(π.χ 30.000€ ή 28.000€ είχε μέσα σε έναν ή δύο φακέλους; είχε 300 ή 600 ή 1200 μανικετόκουμπα κλπ) για να πουλήσουν την φυλλάδα τους, όπως και ο κύριος Οδυσσέας που την διαφήμιζε και μέσω διαδικτύου.

Να πω σε αυτό το σημείο ότι μια πώληση ίσως αυτών των αντικειμένων δεν θα απέφερε τα ανάλογα κέρδη καθώς η μεγαλύτερη αξία που έχουν αυτά τα αντικείμενα δεν είναι το υλικό από το οποίο φτιάχτηκαν, αλλά ο λόγος για τον οποίο αγοράστηκαν. Σε παλαιότερες εποχές η Εκκλησία έχει δώσει σκεύη και περιουσία που είχαν πραγματική οικονομική αξία για την αγορά προμηθειών για τον αγώνα. Έτσι πολλά κειμήλια πωλήθηκαν για το κοινό καλό. Όμως έτσι όπως είναι τα πράγματα τώρα, ακόμη και ολόκληρη η κινητή και ακίνητη περιουσία της Εκκλησίας να εκποιηθεί(που θα είναι ένα έγκλημα για τον τόπο και για τις γενιές που θα έρθουν), δεν φτάνει ούτε στο 1/1000 να καλύψει το χρέος μας.

Αυτά από εμένα, ας δούμε και τα σχόλια κάποιων άλλων πάνω στο ζήτημα.


resalto
Κύμα κακοηθειών κατά Χριστόδουλου

Η προβοκάτσια ανθεί! Το «όπλο» αυτό της σπίλωσης και της συκοφαντίας, το οποίο σήμερα επεκτείνεται παντού…
Εδώ και δέκα περίπου μέρες κυκλοφορεί, μέσω e-mail, κακόηθες κείμενο εναντίον του Χριστόδουλο με τίτλο:"ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ"

Η «επιχείρηση» είναι οργανωμένη και διατεταγμένη. Αποστέλλονται e-mail, μαζικά, προς πάσα κατεύθυνση, αξιοποιώντας το αρνητικό κλίμα που έχουν κατασκευάσει πρόσφατα για την Εκκλησία και παρασύροντας κάποια μπλογκ, τα οποία αναδημοσίευσαν τις κακοήθειες…
Η πηγή του κειμένου, σύμφωνα με τους αποστολείς, είναι κάποιο περιοδικό «Ιερά Παρακαταθήκη». Εδώ η κουτοπόνηρη απάτη και το ύποπτο της όλης υπόθεσης γίνονται αμέσως φανερά στους γνωρίζοντες.
Το περιοδικό «Ιερά (!) παρακαταθήκη», αποτελεί μια δόλια «κλοπή» τίτλου του Ορθόδοξου, περιοδικού «Παρακαταθήκη», που κυκλοφορεί πάνω από 10 χρόνια, γνωστότατου και εγκυρότατου για τις Ορθόδοξες θέσεις του.
Το «Ιερά (!) Παρακαταθήκη» δεν έχει ζωή μεγαλύτερη των 18 μηνών. Και μόνο το γεγονός ότι ένα πρόσφατο περιοδικό σφετερίζεται τον τίτλο της «Παρακαταθήκης» με το πρόθεμα «Ιερά», δείχνει το ύποπτο και τη δολιότητα της πράξης.
Και είναι τόσο «Ιερά», αυτή η «Παρακαταθήκη» που σπέρνει κακοήθειες εναντίον της Ορθοδοξίας και της Εκκλησίας.
Οι επιθέσεις εναντίον της Εκκλησίας ενορχηστρώνονται από όλα τα νεοταξικά «μετερίζια», αξιοποιώντας τα «σκάνδαλα», υπαρκτά ή κατασκευασμένα, κάποιων κληρικών και μοναχών… 


Διάβασα που λέτε ότι ο Μακαριστός φορούσε παπούτσια μάρκας sebago aξίας 1000 ευρώ και είπα μέσα μου:"λες να είναι αλήθεια? Δεν μπαίνω στην ιστοσελίδα της εταιρίας να δω ενδεικτικά τιμές"? Ε λοιπόν ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ με την πραγματικότητα. Το ακριβότερα παπούτσι δεν ξεπερνά τα 130 , 140 δολλάρια!! Για να δείτε δηλαδή τι ψέμματα λέγονται! Κάποιοι τον φοβούνται ακόμη και νεκρό τον εκλιπόντα αρχιεπίσκοπο....

e-steki 
Πραγματικά ο αρθογράφος ξεχειλίζει από προπαγανδιστικό μαίνος εναντίον του Μακαριστού κι από την προκατάληψή του αυτή (που οφείλεται είτε σε προσωπικό κόμπλεξ, είτε σε σκοτεινά συμφέροντα, μάλλον το δεύτερο) δεν λέει καν έξυπνα ψέματα. Αραδιάζει βλακείες, αρλούμπες και ανυπόστατες παπαροφιλολογίες. Δεν ελέγχει καν τα στοιχεία του. Πρώτον, δεν υπάρχει άνθρωπος στον κόσμο με τον τίτλο "Σουλτάνος του Βόρνεο". Προφανέστατα εννοεί το μονάρχη του Μπρουνέι, με προσωπική περιουσία 20 δις δολλαρίων, 4ος σε σειρά κατάταξης προσώπων που ασκούν εξουσία. Γνωστόν τοις πάσι ότι οι τρεις πρώτοι είναι ο Βασιλιάς της Ταιλάνδης (35 δις $), ο εμίρης του Άμπου Ντάμπι (23 δις $) και Βασιλιάς Αμπντουλάχ της Σαουδικής Αραβίας (21 δις $). Η Ελισάβετ του Ηνωμένου Βασιλείου (Βασίλειο της Αγγλίας δεν υπάρχει απο το 1701, αλλά δεν θα το θίξω...), αντίθετα, είναι 12η με μόλις 600 εκατομμύρια δολλάρια προσωπική περιουσία. Αν δεχτούμε ότι ο Μακαριστός ήταν...τρίτος στη σειρά, τότε θα έπρεπε να έχει προσωπική περιουσία γύρω στα 21 δις δολλάρια. Ενδεικτικά αναφέρω ότι με το ποσό αυτό κανείς φτιάχνει 22 πλοία τύπου Queen Mary 2, διοργανώνει εξ'ολοκλήρου 4 πειράματα τύπου LHC, χτίζει 4 υπερσύγχρονα πυρηνοκίνητα αεροπλανοφόρα τύπου Ford Class, του Ναυτικού των ΗΠΑ που θα παραδοθούν στο στόλο σε 7 χρόνια, καλύπτει περίπου το 1/28 του Πολέμου του Ιράκ από το 2003 μέχρι σήμερα, καλύπτει το 1/3 του Γ' ΚΠΣ της ΕΕ για την Ελλάδα, είναι διπλάσιο της συνολικής περιουσίας του Σπύρου Λάτση, του πλουσιότερου Έλληνα και 70ου πλουσιότερου ανθρώπου στον κόσμο, είναι 10 φορές τα ετήσια κέρδη του Ομίλου ΟΤΕ και είναι περίπου το 7% του ετήσιου Εθνικού Προιόντος της Ελλάδας.
Μετά απο κάποιο σημείο αρχίζεις να γελάς με τους ηλίθιους ισχυρισμούς μερικών. Αν ο Χριστόδουλος, φίλοι μου, είχε προσωπικη περιουσία ίση με το 7%, διπλάσια του Λάτση, θα ήταν ο 20ος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο, θα πέταγε τα ράσα και θα πήγαινε στις Σευχέλλες ή στη Σάντα Λουτσία με τρεις κουβανές χορεύτριες να την περνάει φίνα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα έμενε σε μία απλή μεζονέτα ιδιοκτησίας Εκκλησίας της Ελλάδος στο Ψυχικό.
Αν και μετα απο αυτά ορισμένοι επιμένουν να συζητούμε πάνω σε αυτό το άρθρο (που δεν είναι ούτε κατά διάνοια δημοσιογραφία), τότε νομίζω πως έχω το δικαίωμα να αμφιβάλλω για τη σοβαρότητά τους.

Εν τω μεταξύ εκεί που τα σπάει πιο πολύ το λογύδριο είναι στο "Υπολογίζεται ότι και ο δικτάτωρ...". Σε κάνει να νομίζεις ότι έχει και διεθνή δημοσιογραφική έρευνα ο γελοίος...



buzz
Δεν είναι προφανές, από το ύφος και μόνο, πως πρόκειται περί μπούρδας; Όπως και νά 'χει, κατά τη διαθήκη τα όποια τιμαλφή πάνε για το εκκλησιαστικό μουσεία.

(ώστε υπήρχαν 2,4 δις παλιές καλές δραχμές στο χρηματοκιβώτιο ... καλά, δεν τους μίλησε ποτέ κανείς την golden amex;) 


Προσοχή μόνο, γιατί το συγκεκριμένο κειμενάκι είχε κυκλοφορήσει πριν κανα δυο χρόνια σαν spam e-mail. Και το ότι καμμία mainstrem εφημερίδα, ούτε καν ο Ριζοσπάστης δεν το δημοσίευσαν, καταδεικνύει την ποιότητά του.

Όλα αυτά τα πράγματα βρέθηκαν στο.....δωματιάκι; Δηλαδή στο μυστικό αυτό δωματιάκι που (πώς κι έτσι) έμεινε κλειδωμένο για τόσους μήνες υπήρχαν όλα αυτά τα πράγματα; Χύμα περιουσία εκατοντάδων δισεκατομμυρίων δραχμών; (άμα κάνετε την πρόσθεση, σε τριψήφιο νούμερο πάει!) Και όλως τυχαίως, είναι ακριβώς το περιεχόμενο της spam λίστας που είχε κυκλοφορήσει πριν δύο χρόνια; Και κανείς σοβαρός αντιεκκλησιαστικός δεν έκανε τον κόπο να την βγάλει ούτε τότε, ούτε και τώρα στην φόρα;

Συμφωνώ ότι ο Χριστόδουλος είχε μια χαζή και καθόλου κατανυκτική έπαρση, φιλοδοξία, βαθά χωμένος στην εκκλησιαστική διαπλοκή, και τάση να εκμεταλλέυεται την πνευματική του θέση προς ίδιον δημαγωγικό όφελος, και ότι θεωρούσε τον εαυτό του diva και tv persona, αλλά κάποιες κακοήθειες έχουν και τα όρια τους....

Και κάντε και μια διάκριση με την περιουσία της Εκκλησίας και του Χριστόδουλου. Λογικό είναι μετά από 200 χρόνια Εκκλησίας της Ελλάδος κάμποσες ποιμαντορικές ράβδοι και κάμποσες μίτρες να έχουν συγκεντρωθεί...το να λέμε ότι αυτά τα "αγόρασε" ο Χριστόδουλος και τα είχε χύμα στο σπίτι του κλειδωμένα σε ένα "μυστικό" δωματιάκι που "ανακαλύφθηκε" μετά από τόσους μήνες, έ, μιλάει μόνο του για την αξιοπιστία της πηγής... 


Αν κρίνουμε από το τεύχος Μαρτίου (εαν και εφόσον), δεν χρεάζεται να κρατήσει κανείς πολύ ώρα την ανάσα του από την αγωνία για την αξιοπιστία της Ιεράς Παρακαταθήκης.

Οι παραπομπές σε Ελεύθερο Τύπο και Ελευθεροτυπία είναι αέρος-αέρος.

Στο μεταξύ η αναζήτηση για "Από το περιοδικό ΙΕΡΑ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ" αισίως επιστρέφει 350+ σελίδες.



 

Related Posts with Thumbnails