Η θεματολογία μας
Διεθνη
(238)
Επικαιροτητα
(179)
Ελλαδα
(131)
Προσωπα
(95)
Επιστημονικα
(84)
Θεολογια
(82)
Πολιτικη
(72)
Ιστορια
(61)
Αιρεσεις
(60)
Τεχνολογια
(54)
Οικονομια
(49)
Εκκλησιαστικα
(43)
Οικολογια
(42)
Ιατρικη
(41)
Αρχαιολογια
(40)
Διαφορα
(28)
Πολιτισμος
(26)
Βιολογια
(21)
Διαστημα
(20)
Ιντερνετ
(19)
Συνομωσια
(18)
Προϊστορια
(17)
Διατροφη
(15)
Ψυχολογια
(15)
Ανθρωποτητα
(13)
Μουσικη
(8)
Χιουμορ
(8)
Θρησκειες
(7)
Αθλητισμος
(3)
Μυθολογια
(3)
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Ιατρικη. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Ιατρικη. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Κυριακή 11 Μαρτίου 2012
Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2011
Πως... μικραίνουμε μεγαλώνοντας
Όσο μεγαλώνουμε όχι μόνο κονταίνει το ανάστημά μας αλλά συρρικνώνονται η καρδιά, τα γεννητικά όργανα και ο εγκέφαλός μας. Ειδικοί επιστήμονες περιγράφουν αυτές τις μεταβολές που οφείλονται στην ηλικία και συμβουλεύουν πώς να προστατευθούμε.
Σπονδυλική στήλη
Το μεγαλύτερο ανάστημα του ανθρώπου, όπως εξηγεί ο καθηγητής Ορθοπεδικής-Μεταβολικών Νοσημάτων Οστών του Πανεπιστημίου Αθηνών Γεώργιος Λυρίτης, επιτυγχάνεται συνήθως στις γυναίκες στα 16 και στους άνδρες στα 18 έτη. Μετά, υπάρχει μια σταθεροποίησή του έως την ηλικία περίπου των 40.
Ακολουθεί μια βραδεία αλλά σταθερή μείωση του αναστήματος στο υπόλοιπο διάστημα της ζωής του ανθρώπου κατά 1 εκατοστό ανά 10 χρόνια, κυρίως μετά την ηλικία των 50 ετών στις γυναίκες και των 60 στους άνδρες. Μια φυσιολογική γυναίκα σε ηλικία 80 ετών αναμένεται να έχει χάσει 3-4 εκατοστά, ενώ αντίστοιχα ένας άνδρας 2-3 εκατοστά.
«Οι αιτίες κατά σειρά σημασίας είναι η απώλεια του ύψους των μεσοσπονδυλίων δίσκων, οι οστεοπορωτικές παραμορφώσεις των σπονδύλων, η αύξηση της φυσιολογικής κύφωσης της θωρακικής μοίρας και της λόρδωσης της οσφυϊκής μοίρας της σπονδυλικής στήλης, η οστεοαρθρίτιδα (κυρίως των γονάτων και λιγότερο των ισχίων», λέει ο κ. Λυρίτης. «Σε παθολογικές καταστάσεις οι μεταβολές αυτές μπορεί να είναι πολύ μεγάλες και να ξεπερνούν τα 10 εκατοστά».
Οι 23 μεσοσπονδύλιοι δίσκοι έχουν ύψος 0,5-1 εκ. ο καθένας, επομένως προσφέρουν στο ανάστημα μήκος 25- 30 εκατοστών. Με την πάροδο της ηλικίας, εκφυλίζονται και αφυδατώνονται, με αποτέλεσμα να χάνουν συνολικά σημαντικό ύψος που μπορεί να υπερβεί τα 10 εκατοστά. Γι’ αυτό, μία γυναίκα μετά την εμμηνόπαυση μπορεί έχει χάσει σημαντικό ποσοστό του αναστήματος αλλά και να έχει επιδείνωση της κύφωσης, χωρίς να συνυπάρχουν οστεοπορωτικές παραμορφώσεις. Η κατάσταση αυτή συνοδεύεται κατά κανόνα με συνεχή ενοχλήματα, πόνους στην πλάτη και τη μέση, καθώς και δυσκινησία. Η παχυσαρκία, κυρίως στην περιοχή του κορμού, επιδεινώνει το πρόβλημα.
Η σαρκοπενία, δηλαδή η προοδευτική απώλεια μάζας και απόδοσης του μυϊκού μας συστήματος, αποτελεί μετά την οστεοπόρωση και την οστεοαρθρίτιδα / σπονδυλαρθρίτιδα την τρίτη σημαντική παράμετρο για την αλλαγή της εξωτερικής εμφάνισης και λειτουργίας του σώματός μας. «Η μέγιστη μυϊκή λειτουργία επιτυγχάνεται στους άνδρες στην ηλικία των 25 ετών και στις γυναίκες στην ηλικία των 20», εξηγεί ο κ. Λυρίτης. «Διατηρείται σχεδόν ανέπαφη και στα δύο φύλα έως το 40ό έτος, ενώ μετά στους άνδρες μειώνεται σχεδόν γραμμικά έως την προχωρημένη ηλικία, ενώ στις γυναίκες επιδεινώνεται απότομα μετά την εμμηνόπαυση. Η ελάττωση της μυϊκής μάζας συνοδεύεται κατά κανόνα από σύγχρονη αύξηση του λιπώδους ιστού».
Πώς να προστατευθείτε. Η πρόληψη της φυσιολογικής απώλειας αναστήματος μπορεί εν μέρει να προληφθεί με συστηματική φροντίδα. Συγκεκριμένα και κατά σειρά σημασίας συνιστάται: 1) Συστηματική άσκηση με ασκήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης και σωστής στάσης του κορμού. 2) Διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες. 3) Αποφυγή της παχυσαρκίας. 4) Διακοπή του καπνίσματος (που εκφυλίζει τους ιστούς) και των οινοπνευματωδών ποτών. 5) Αποφυγή καθιστικής εργασίας.
Καρδιά
Υπολογίζεται ότι ο καρδιακός μυς αρχίζει να συρρικνώνεται από τη μέση ηλικία κατά 0,3 γραμμάρια τον χρόνο, γεγονός που επηρεάζει την ικανότητά του να στέλνει αίμα σε όλο τον οργανισμό. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Τζονς Χόπκινς στις ΗΠΑ βρήκαν, χρησιμοποιώντας μαγνητική τομογραφία σε άνδρες και γυναίκες 45-85 ετών, ότι στην καρδιά χρειάζεται περισσότερος κατά 2-5% κατ’ έτος χρόνος για να συστέλλεται και να διαστέλλεται.
«Παράλληλα τα τελομερή – τα άκρα των χρωματοσωμάτων – μικραίνουν με την ηλικία», λέει ο επίκουρος καθηγητής Καρδιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών Χαράλαμπος Βλαχόπουλος. «Οσο πιο μικρά είναι αυτά τόσο γρηγορότερα γερνά ο άνθρωπος, γεγονός που έχει επίδραση και στην καρδιά και στα αγγεία».
Πώς να προστατευθείτε. «Για να μη γερνά η καρδιά, χρειάζεται κυρίως άσκηση», συμβουλεύει ο κ. Βλαχόπουλος. «Η άσκηση διατηρεί την ικανότητα του καρδιακού μυός να συσπάται (για να στείλει αίμα) και να χαλαρώνει (για να γεμίσει με αίμα), έως πρόσφατα αγνοούσαμε πόσο σημαντική είναι η δεύτερη αυτή λειτουργία. Η άσκηση πρέπει να είναι κατά 70-80% αεροβική-ισοτονική (κολύμπι, περπάτημα, ποδήλατο κ.ά.) και κατά 20-30% στατική-ισομετρική (με μέτρια χρήση βαρών). Η ανάγκη και για ισομετρική άσκηση αποτελεί μια νέα γνώση για την καρδιά».
Εγκέφαλος
Ο εγκέφαλος ζυγίζει περίπου 400 γραμμάρια κατά τη γέννησή μας και μεγαλώνει σε 1,4 περίπου κιλά κατά την εφηβική ηλικία. «Τα δισεκατομμύρια εγκεφαλικά κύτταρά μας αρχίζουν να μειώνονται από την ηλικία ήδη των 18-20 ετών», επισημαίνει ο αναπληρωτής καθηγητής Νευρολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών Παναγιώτης Σγουρόπουλος. «Η απώλεια αυτή και ο ρυθμός της καθορίζονται κυρίως από γενετικούς παράγοντες».
Οι μελέτες δείχνουν ότι ο διαβήτης, το κάπνισμα, η κατάχρηση αλκοόλ (νεκροψίες έχουν δείξει μικρότερο εγκέφαλο στους αλκοολικούς), τα υψηλά επίπεδα χοληστερόλης και η παχυσαρκία σχετίζονται με αυξημένη συρρίκνωση του εγκεφάλου. «Το χειρότερο είναι ο διαβήτης, γιατί τα μικρά αγγεία κλείνουν, με αποτέλεσμα μεγάλες ισχαιμικές βλάβες», προειδοποιεί ο κ. Σγουρόπουλος.
Πώς να προστατευθείτε. Η αντιμετώπιση των εξωτερικών αιτίων που επιδρούν στη συρρίκνωση του εγκεφάλου φαίνεται να είναι ο μόνος τρόπος πρόληψης. Γι’ αυτό να παρακολουθείτε τα επίπεδα του σακχάρου και της χοληστερόλης και να κόψετε τα λίπη, το πολύ ποτό και το τσιγάρο.
Γεννητικά όργανα
Τα γεννητικά όργανα επίσης συρρικνώνονται με την ηλικία. «Στους άνδρες, τόσο η αθηροσκλήρωση, που οδηγεί σε μεγάλη διαταραχή της αιμάτωσης (ειδικά μετά τα 65) και ατροφία όσο και η αποδόμηση του κολλαγόνου, οδηγούν σε μείωση των κυττάρων», λέει ο πρόεδρος της Ελληνικής Ουρολογικής Εταιρείας Νίκος Αντωνίου. «Το μεταβολικό σύνδρομο επιταχύνει αυτή τη γήρανση».
Στις γυναίκες, η πτώση των οιστρογόνων ορμονών μετά την εμμηνόπαυση οδηγεί σε μειωμένη κυκλοφορία του αίματος στην περιοχή των γεννητικών οργάνων και σε συρρίκνωσή τους.
Πώς να προστατευθείτε. Για τους άνδρες, η διατροφή με λίγα λιπαρά είναι ό,τι καλύτερο για τη σεξουαλική υγεία τους. «Τόσο για τους άνδρες, όσο και για τις γυναίκες, η συχνότητα των σεξουαλικών επαφών αυξάνει την αγγείωση και την παροχή οξυγόνου στα γεννητικά όργανα και καθυστερεί τη διαδιακασία της γήρανσης», συμβουλεύει ο κ. Αντωνίου.
Ουροδόχος κύστη
Η ζωτική χωρητικότητα της ουροδόχου κύστης είναι περίπου 300 κυβικά εκατοστά. Οι φυσιολογικές μυϊκές μεταβολές λόγω ηλικίας οδηγούν σε προοδευτική μείωση του χώρου αυτού (που μπορεί να φθάσει έως και το 50% σε ηλικίες άνω των 65 ετών), τόσο σε άνδρες όσο και σε γυναίκες. Τα προβλήματα του προστάτη επιτείνουν το πρόβλημα στους άνδρες.
Πώς να προστατευθείτε. «Να κάνετε παθητικές ασκήσεις της πυέλου (π.χ. όταν βλέπετε τηλεόραση) και να μη μειώνετε τη λήψη υγρών καθώς μεγαλώνετε», συνιστά ο κ. Αντωνίου. «Ενα ποτήρι νερό κάθε δύο ώρες κατά τη διάρκεια της ημέρας είναι απαραίτητο, εφόσον είστε υγιής».
Πρόσωπο
Αν και πιστεύουμε ότι το πρόσωπο με την πάροδο του χρόνου χάνει τον μυϊκό τόνο του και η βαρύτητα οδηγεί στο χαλαρωμένο δέρμα, φαίνεται ότι συνυπάρχει και ένας άλλος παράγοντας: τα οστά του προσώπου συρρικνώνονται. Το φαινόμενο αυτό εμφανίζεται ενωρίτερα στις γυναίκες σε σχέση με τους άνδρες. Εάν μάλιστα χάνει κανείς ορισμένα δόντια και ελαττωθεί η μάσηση, τα οστά της γνάθου ατροφούν γρήγορα και προκαλείται βαριά οστεοπόρωση, τονίζει ο κ. Λυρίτης.
Πώς να προστατευθείτε. Να διατηρείτε σχολαστική υγιεινή στα δόντια σας, για να προλαβαίνετε την τερηδόνα και την απώλειά τους.
Θύμος αδένας
Ο θύμος αδένας, που βρίσκεται στο πρόσθιο μεοσθωράκιο, έχει το μεγαλύτερο μέγεθός του κατά την εφηβική ηλικία. «Αρχίζει να υποπλάσσεται μετά την εφηβεία και στους ηλικιωμένους έχει σχεδόν εξαφανισθεί», όπως μας πληροφορεί ο καθηγητής Παθολογικής Φυσιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών Αθανάσιος Τζιούφας. «Ο αδένας αυτός είναι το... νηπιαγωγείο και το δημοτικό του ανοσοποιητικού συστήματος και το καθήκον αυτό αναλαμβάνουν ύστερα άλλα όργανα. Δεν υπάρχει τρόπος και λόγος να εμποδίσουμε αυτή τη φυσική πορεία».
ΤΑ ΝΕΑ Ένθετο Υγεία
Πηγή
Σπονδυλική στήλη
Το μεγαλύτερο ανάστημα του ανθρώπου, όπως εξηγεί ο καθηγητής Ορθοπεδικής-Μεταβολικών Νοσημάτων Οστών του Πανεπιστημίου Αθηνών Γεώργιος Λυρίτης, επιτυγχάνεται συνήθως στις γυναίκες στα 16 και στους άνδρες στα 18 έτη. Μετά, υπάρχει μια σταθεροποίησή του έως την ηλικία περίπου των 40.
Ακολουθεί μια βραδεία αλλά σταθερή μείωση του αναστήματος στο υπόλοιπο διάστημα της ζωής του ανθρώπου κατά 1 εκατοστό ανά 10 χρόνια, κυρίως μετά την ηλικία των 50 ετών στις γυναίκες και των 60 στους άνδρες. Μια φυσιολογική γυναίκα σε ηλικία 80 ετών αναμένεται να έχει χάσει 3-4 εκατοστά, ενώ αντίστοιχα ένας άνδρας 2-3 εκατοστά.
«Οι αιτίες κατά σειρά σημασίας είναι η απώλεια του ύψους των μεσοσπονδυλίων δίσκων, οι οστεοπορωτικές παραμορφώσεις των σπονδύλων, η αύξηση της φυσιολογικής κύφωσης της θωρακικής μοίρας και της λόρδωσης της οσφυϊκής μοίρας της σπονδυλικής στήλης, η οστεοαρθρίτιδα (κυρίως των γονάτων και λιγότερο των ισχίων», λέει ο κ. Λυρίτης. «Σε παθολογικές καταστάσεις οι μεταβολές αυτές μπορεί να είναι πολύ μεγάλες και να ξεπερνούν τα 10 εκατοστά».
Οι 23 μεσοσπονδύλιοι δίσκοι έχουν ύψος 0,5-1 εκ. ο καθένας, επομένως προσφέρουν στο ανάστημα μήκος 25- 30 εκατοστών. Με την πάροδο της ηλικίας, εκφυλίζονται και αφυδατώνονται, με αποτέλεσμα να χάνουν συνολικά σημαντικό ύψος που μπορεί να υπερβεί τα 10 εκατοστά. Γι’ αυτό, μία γυναίκα μετά την εμμηνόπαυση μπορεί έχει χάσει σημαντικό ποσοστό του αναστήματος αλλά και να έχει επιδείνωση της κύφωσης, χωρίς να συνυπάρχουν οστεοπορωτικές παραμορφώσεις. Η κατάσταση αυτή συνοδεύεται κατά κανόνα με συνεχή ενοχλήματα, πόνους στην πλάτη και τη μέση, καθώς και δυσκινησία. Η παχυσαρκία, κυρίως στην περιοχή του κορμού, επιδεινώνει το πρόβλημα.
Η σαρκοπενία, δηλαδή η προοδευτική απώλεια μάζας και απόδοσης του μυϊκού μας συστήματος, αποτελεί μετά την οστεοπόρωση και την οστεοαρθρίτιδα / σπονδυλαρθρίτιδα την τρίτη σημαντική παράμετρο για την αλλαγή της εξωτερικής εμφάνισης και λειτουργίας του σώματός μας. «Η μέγιστη μυϊκή λειτουργία επιτυγχάνεται στους άνδρες στην ηλικία των 25 ετών και στις γυναίκες στην ηλικία των 20», εξηγεί ο κ. Λυρίτης. «Διατηρείται σχεδόν ανέπαφη και στα δύο φύλα έως το 40ό έτος, ενώ μετά στους άνδρες μειώνεται σχεδόν γραμμικά έως την προχωρημένη ηλικία, ενώ στις γυναίκες επιδεινώνεται απότομα μετά την εμμηνόπαυση. Η ελάττωση της μυϊκής μάζας συνοδεύεται κατά κανόνα από σύγχρονη αύξηση του λιπώδους ιστού».
Πώς να προστατευθείτε. Η πρόληψη της φυσιολογικής απώλειας αναστήματος μπορεί εν μέρει να προληφθεί με συστηματική φροντίδα. Συγκεκριμένα και κατά σειρά σημασίας συνιστάται: 1) Συστηματική άσκηση με ασκήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης και σωστής στάσης του κορμού. 2) Διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες. 3) Αποφυγή της παχυσαρκίας. 4) Διακοπή του καπνίσματος (που εκφυλίζει τους ιστούς) και των οινοπνευματωδών ποτών. 5) Αποφυγή καθιστικής εργασίας.
Καρδιά
Υπολογίζεται ότι ο καρδιακός μυς αρχίζει να συρρικνώνεται από τη μέση ηλικία κατά 0,3 γραμμάρια τον χρόνο, γεγονός που επηρεάζει την ικανότητά του να στέλνει αίμα σε όλο τον οργανισμό. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Τζονς Χόπκινς στις ΗΠΑ βρήκαν, χρησιμοποιώντας μαγνητική τομογραφία σε άνδρες και γυναίκες 45-85 ετών, ότι στην καρδιά χρειάζεται περισσότερος κατά 2-5% κατ’ έτος χρόνος για να συστέλλεται και να διαστέλλεται.
«Παράλληλα τα τελομερή – τα άκρα των χρωματοσωμάτων – μικραίνουν με την ηλικία», λέει ο επίκουρος καθηγητής Καρδιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών Χαράλαμπος Βλαχόπουλος. «Οσο πιο μικρά είναι αυτά τόσο γρηγορότερα γερνά ο άνθρωπος, γεγονός που έχει επίδραση και στην καρδιά και στα αγγεία».
Πώς να προστατευθείτε. «Για να μη γερνά η καρδιά, χρειάζεται κυρίως άσκηση», συμβουλεύει ο κ. Βλαχόπουλος. «Η άσκηση διατηρεί την ικανότητα του καρδιακού μυός να συσπάται (για να στείλει αίμα) και να χαλαρώνει (για να γεμίσει με αίμα), έως πρόσφατα αγνοούσαμε πόσο σημαντική είναι η δεύτερη αυτή λειτουργία. Η άσκηση πρέπει να είναι κατά 70-80% αεροβική-ισοτονική (κολύμπι, περπάτημα, ποδήλατο κ.ά.) και κατά 20-30% στατική-ισομετρική (με μέτρια χρήση βαρών). Η ανάγκη και για ισομετρική άσκηση αποτελεί μια νέα γνώση για την καρδιά».
Εγκέφαλος
Ο εγκέφαλος ζυγίζει περίπου 400 γραμμάρια κατά τη γέννησή μας και μεγαλώνει σε 1,4 περίπου κιλά κατά την εφηβική ηλικία. «Τα δισεκατομμύρια εγκεφαλικά κύτταρά μας αρχίζουν να μειώνονται από την ηλικία ήδη των 18-20 ετών», επισημαίνει ο αναπληρωτής καθηγητής Νευρολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών Παναγιώτης Σγουρόπουλος. «Η απώλεια αυτή και ο ρυθμός της καθορίζονται κυρίως από γενετικούς παράγοντες».
Οι μελέτες δείχνουν ότι ο διαβήτης, το κάπνισμα, η κατάχρηση αλκοόλ (νεκροψίες έχουν δείξει μικρότερο εγκέφαλο στους αλκοολικούς), τα υψηλά επίπεδα χοληστερόλης και η παχυσαρκία σχετίζονται με αυξημένη συρρίκνωση του εγκεφάλου. «Το χειρότερο είναι ο διαβήτης, γιατί τα μικρά αγγεία κλείνουν, με αποτέλεσμα μεγάλες ισχαιμικές βλάβες», προειδοποιεί ο κ. Σγουρόπουλος.
Πώς να προστατευθείτε. Η αντιμετώπιση των εξωτερικών αιτίων που επιδρούν στη συρρίκνωση του εγκεφάλου φαίνεται να είναι ο μόνος τρόπος πρόληψης. Γι’ αυτό να παρακολουθείτε τα επίπεδα του σακχάρου και της χοληστερόλης και να κόψετε τα λίπη, το πολύ ποτό και το τσιγάρο.
Γεννητικά όργανα
Τα γεννητικά όργανα επίσης συρρικνώνονται με την ηλικία. «Στους άνδρες, τόσο η αθηροσκλήρωση, που οδηγεί σε μεγάλη διαταραχή της αιμάτωσης (ειδικά μετά τα 65) και ατροφία όσο και η αποδόμηση του κολλαγόνου, οδηγούν σε μείωση των κυττάρων», λέει ο πρόεδρος της Ελληνικής Ουρολογικής Εταιρείας Νίκος Αντωνίου. «Το μεταβολικό σύνδρομο επιταχύνει αυτή τη γήρανση».
Στις γυναίκες, η πτώση των οιστρογόνων ορμονών μετά την εμμηνόπαυση οδηγεί σε μειωμένη κυκλοφορία του αίματος στην περιοχή των γεννητικών οργάνων και σε συρρίκνωσή τους.
Πώς να προστατευθείτε. Για τους άνδρες, η διατροφή με λίγα λιπαρά είναι ό,τι καλύτερο για τη σεξουαλική υγεία τους. «Τόσο για τους άνδρες, όσο και για τις γυναίκες, η συχνότητα των σεξουαλικών επαφών αυξάνει την αγγείωση και την παροχή οξυγόνου στα γεννητικά όργανα και καθυστερεί τη διαδιακασία της γήρανσης», συμβουλεύει ο κ. Αντωνίου.
Ουροδόχος κύστη
Η ζωτική χωρητικότητα της ουροδόχου κύστης είναι περίπου 300 κυβικά εκατοστά. Οι φυσιολογικές μυϊκές μεταβολές λόγω ηλικίας οδηγούν σε προοδευτική μείωση του χώρου αυτού (που μπορεί να φθάσει έως και το 50% σε ηλικίες άνω των 65 ετών), τόσο σε άνδρες όσο και σε γυναίκες. Τα προβλήματα του προστάτη επιτείνουν το πρόβλημα στους άνδρες.
Πώς να προστατευθείτε. «Να κάνετε παθητικές ασκήσεις της πυέλου (π.χ. όταν βλέπετε τηλεόραση) και να μη μειώνετε τη λήψη υγρών καθώς μεγαλώνετε», συνιστά ο κ. Αντωνίου. «Ενα ποτήρι νερό κάθε δύο ώρες κατά τη διάρκεια της ημέρας είναι απαραίτητο, εφόσον είστε υγιής».
Πρόσωπο
Αν και πιστεύουμε ότι το πρόσωπο με την πάροδο του χρόνου χάνει τον μυϊκό τόνο του και η βαρύτητα οδηγεί στο χαλαρωμένο δέρμα, φαίνεται ότι συνυπάρχει και ένας άλλος παράγοντας: τα οστά του προσώπου συρρικνώνονται. Το φαινόμενο αυτό εμφανίζεται ενωρίτερα στις γυναίκες σε σχέση με τους άνδρες. Εάν μάλιστα χάνει κανείς ορισμένα δόντια και ελαττωθεί η μάσηση, τα οστά της γνάθου ατροφούν γρήγορα και προκαλείται βαριά οστεοπόρωση, τονίζει ο κ. Λυρίτης.
Πώς να προστατευθείτε. Να διατηρείτε σχολαστική υγιεινή στα δόντια σας, για να προλαβαίνετε την τερηδόνα και την απώλειά τους.
Θύμος αδένας
Ο θύμος αδένας, που βρίσκεται στο πρόσθιο μεοσθωράκιο, έχει το μεγαλύτερο μέγεθός του κατά την εφηβική ηλικία. «Αρχίζει να υποπλάσσεται μετά την εφηβεία και στους ηλικιωμένους έχει σχεδόν εξαφανισθεί», όπως μας πληροφορεί ο καθηγητής Παθολογικής Φυσιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών Αθανάσιος Τζιούφας. «Ο αδένας αυτός είναι το... νηπιαγωγείο και το δημοτικό του ανοσοποιητικού συστήματος και το καθήκον αυτό αναλαμβάνουν ύστερα άλλα όργανα. Δεν υπάρχει τρόπος και λόγος να εμποδίσουμε αυτή τη φυσική πορεία».
ΤΑ ΝΕΑ Ένθετο Υγεία
Πηγή
Παρασκευή 1 Ιουλίου 2011
Ο νόμος για τις μεταμοσχεύσεις είχε ψηφιστεί και στην Αργεντινή μόλις πήγε το ΔΝΤ! Τυχαίο;
- Ζωντανά δοχεία ανθρώπινων ανταλλακτικών - Έτσι μας βλέπουν οι Νεοταξικοί έμποροι ελπίδας
Αν διαφωνούμε, θα πρέπει να σπεύσουμε από τώρα να το δηλώσουμε. Οι δικτάτορες που ορίζουν τις τύχες του ελληνικού λαού, έχουν φτάσει σε τέτοιο σημείο δήμευσης της ελευθερίας μας που αποφάσισαν να μας στερήσουν ακόμα και αυτό το υπέρτατο και θεμελιώδες δικαίωμα της αυτοδιάθεσης του σώματός μας! Φυσικά, αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι η δήλωση άρνησης είναι μια ''αστεία'' διαδικασία η οποία ελάχιστη ισχύ θα έχει σε πραγματικά δύσκολες καταστάσεις, όπου κανείς δεν θα την υπολογίζει.
Το ερώτημα είναι ποιός νομιμοποίησε αυτούς τους Εφιάλτες της... ζωής και της πολιτικής να μας αναγκάσουν να συναινέσουμε σε "αυτόματη" θετική χρήση του σωματός μας ,δίχως την έγκρισή μας?
Το σώμα μας το ορίζουμε και το διαθέτουμε μόνοι μας .Ειναι η ύψιστη ιδιοκτησία μας, η οποία προστατεύεται και από τους νόμους του κράτους. Συνεπώς,η δωρεά οργανων - που ειναι θέμα σωματικής αυτοδιάθεσης, δεν μπορεί να γίνει υποχρεωτική.
Οι διάφορες ηθικοπλαστικές αηδίες που θα αρχίσουν να εκτοξεύονται δεξιά και αριστερά προσπαθώντας να μας δημιουργήσουν ενοχές του τύπου ''μαζί τα φάγαμε και τώρα κοπρίτες δεν δίνετε τα όργανά σας στο κοινωνικό σύνολο'' οι οποίες θα προέρχονται από τα ίδια κερδοσκοπικά κέντρα που φρόντισαν να μας διαλύσουν ως κράτος και ως κοινωνία, δεν θα πρέπει να μας επηρεάσουν στο παραμικρό γιατί ο μοναδικός τους στόχος είναι η κάμψη της αντίστασής μας και η ολοκληρωτική παράδοση άνευ όρων.
H Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Εθελοντών Αιμοδοτών (ΠΟΣΕΑ), εκπροσωπώντας 20 και πλέον συλλόγους δωρητών οργάνων σε όλη τη χώρα και ως εκ τούτου χιλιάδες δωρητές οργάνων, δημοσιοποίησε άμεσα την εντονότατη αντίθεσή της για το προτεινόμενο νομοσχέδιο για τη δωρεά οργάνων, που πρόσφατα ανακοίνωσε το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, εκτιμώντας ότι ''ο πρωτοφανής και αδιανόητος καταναγκασμός, προσκρούει στις αρχές της δεοντολογίας, αφαιρώντας κάθε κατοχυρωμένη έκφραση της ελευθερίας της βούλησης και του αυτεξούσιου του σώματος''.
Όταν λοιπόν, οι ίδιοι οι εθελοντές ιστών και οργάνων, αυτοί οι τόσο ευαισθητοποιημένοι άνθρωποι εκλιπαρούν την πολιτεία να σταματήσει αυτό το απάνθρωπο νομοσχέδιο που θα χρησιμοποιεί τους ανθρώπους για ανταλλακτικά και θα θέσει σε ενδεχόμενο κίνδυνο τη σωματική ακεραιότητα πολλών συνανθρώπων μας, ο μέσος Έλληνας τι περισσότερο μπορεί να προσθέσει;
Ζούμε εφιαλτικές στιγμές και πρέπει να είμαστε πάντα σε ετοιμότητα γιατί δεν ξέρουμε τι μας ετοιμάζουν κάθε μέρα που ξημερώνει. Εκτός από δούλους και άβουλα ρομποτάκια της νεοταξικής πραγματικότητας, θέλουν να μας καταστήσουν ζωντανά δοχεία ανταλλακτικών, από τα οποία θα ''ψωνίζει'' τα χρειαζούμενα όργανά της η μελλοντική παγκόσμια ελίτ!
Πηγή
Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου 2010
Ο καπνός του τσιγάρου προκαλεί άμεση ζημιά: US έκθεση
(Reuters) - Ο καπνός του τσιγάρου προκαλεί άμεση ζημιά στους πνεύμονες και στο DNA, και η κυβέρνηση του προέδρου Μπαράκ Ομπάμα θα κάνει τις προσπάθειες για το σταμάτημα του καπνίσματος προτεραιότητα, δήλωσαν ομοσπονδιακοί αξιωματούχοι υγείας την Πέμπτη.
Το κάπνισμα βλάπτει όχι μόνο τους καπνιστές, αλλά και τους ανθρώπους γύρω τους, και οι φόροι και οι απαγορεύσεις και η θεραπεία όλα πρέπει να χρησιμοποιούνται μαζί για να βοηθήσουν να κατεβούν τα ποσοστά των καπνιστών προς τα κάτω, είπε η Γενική Χειρουργός (U.S) Δρ Ρετζίνα Μπέντζαμιν σε μια έκθεση σχετικά με το κάπνισμα.
"Οι χημικές ουσίες στον καπνό φτάνουν στους πνεύμονές σας γρήγορα κάθε φορά που εισπνέετε προκαλώντας ζημιές αμέσως," είπε η Μπέντζαμιν σε μια δήλωση.
"Εισπνέοντας ακόμη και μικρή ποσότητα του καπνού του τσιγάρου μπορεί επίσης να βλάψει το DNA σας, το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε καρκίνο."
Η έκθεση είναι διαθέσιμη εδώ , λέει επίσης ότι οι καπνοβιομηχανίες έχουν σχεδιάσει σκόπιμα τα τσιγάρα και άλλα προϊόντα του καπνού ώστε να προκαλούν εθισμό και ότι έχουν κυκλοφορήσει τα νέα προϊόντα του καπνού, που φέρονται ως ασφαλέστερα, αλλά ότι στην πραγματικότητα είναι εξίσου επικίνδυνα και εθιστικά.
Η Μπέντζαμιν δήλωσε ότι το ένα τρίτο των ανθρώπων που δοκίμασαν κάποτε τσιγάρα γίνονται καθημερινοί καπνιστές.
"Τα τελευταία δύο χρόνια έχουμε εντείνει τις προσπάθειες για τη μείωση της χρήσης καπνού, συμπεριλαμβανομένης της εφαρμογής της νομοθεσίας για τη ρύθμιση των προϊόντων του καπνού, επενδύουμε σε τοπικές προσπάθειες ελέγχου του καπνού και επέκταση της πρόσβασης στην ασφαλιστική κάλυψη για τη διακοπή του καπνού", είπε σε μια δήλωση της η Κάθλιν Σεμπέλιους Γραμματέας Υγείας και Ανθρωπίνων Υπηρεσιών .
"Αυτό θα παραμείνει ως βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης αυτής."
Η έκθεση επισημαίνει ότι οι μελέτες έχουν δείξει πως τα τσιγάρα σκοτώνουν 443.000 άτομα κάθε χρόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες - ένας στους πέντε ανθρώπους πεθαίνουν - από καρκίνο, καρδιακές παθήσεις, ασθένειες των πνευμόνων και άλλων αιτιών.
"Η οικονομική επιβάρυνση της χρήσης τσιγάρου κοστίζει περισσότερα από 193 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως σε δαπάνες υγειονομικής περίθαλψης και απώλεια της παραγωγικότητας," είπε η Σεμπέλιους.
"Περισσότεροι από 1.000 άνθρωποι πεθαίνουν κάθε μέρα από τα τσιγάρα και το ήμισυ του συνόλου των μακροχρόνιων καπνιστών χάνουν τη ζωή τους από ασθένειες που σχετίζονται με το κάπνισμα," προσθέτει η έκθεση.
Ο Δρ Τόμας Φρίντεν, διευθυντής του αμερικανικού Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων, και η Δρ Μάργκαρετ Χάμπουργκ, απο την υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων, δήλωσε ότι η έρευνα δείχνει επίσης πώς να μειώσουν το κάπνισμα.
"Οι μεγαλύτεροι αντίκτυποι έρχονται όταν αυξάνονται οι τιμές του καπνού, απαγορεύεται το κάπνισμα σε δημόσιους χώρους, προσφέρονται οικονομικές και προσιτές θεραπείες διακοπής και συνδυάζονται εκστρατείες σε μέσα ενημέρωσης και άλλες πρωτοβουλίες", έγραψαν σε μια εισαγωγή στην έκθεση.
Το CDC υπολογίζει ότι περίπου 23 τοις εκατό των Αμερικανών ενηλίκων καπνίζουν και επίσης το 17 τοις εκατό των μαθητών γυμνασίου στην Αμερική.
Πηγή
Το κάπνισμα βλάπτει όχι μόνο τους καπνιστές, αλλά και τους ανθρώπους γύρω τους, και οι φόροι και οι απαγορεύσεις και η θεραπεία όλα πρέπει να χρησιμοποιούνται μαζί για να βοηθήσουν να κατεβούν τα ποσοστά των καπνιστών προς τα κάτω, είπε η Γενική Χειρουργός (U.S) Δρ Ρετζίνα Μπέντζαμιν σε μια έκθεση σχετικά με το κάπνισμα.
"Οι χημικές ουσίες στον καπνό φτάνουν στους πνεύμονές σας γρήγορα κάθε φορά που εισπνέετε προκαλώντας ζημιές αμέσως," είπε η Μπέντζαμιν σε μια δήλωση.
"Εισπνέοντας ακόμη και μικρή ποσότητα του καπνού του τσιγάρου μπορεί επίσης να βλάψει το DNA σας, το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε καρκίνο."
Η έκθεση είναι διαθέσιμη εδώ , λέει επίσης ότι οι καπνοβιομηχανίες έχουν σχεδιάσει σκόπιμα τα τσιγάρα και άλλα προϊόντα του καπνού ώστε να προκαλούν εθισμό και ότι έχουν κυκλοφορήσει τα νέα προϊόντα του καπνού, που φέρονται ως ασφαλέστερα, αλλά ότι στην πραγματικότητα είναι εξίσου επικίνδυνα και εθιστικά.
Η Μπέντζαμιν δήλωσε ότι το ένα τρίτο των ανθρώπων που δοκίμασαν κάποτε τσιγάρα γίνονται καθημερινοί καπνιστές.
"Τα τελευταία δύο χρόνια έχουμε εντείνει τις προσπάθειες για τη μείωση της χρήσης καπνού, συμπεριλαμβανομένης της εφαρμογής της νομοθεσίας για τη ρύθμιση των προϊόντων του καπνού, επενδύουμε σε τοπικές προσπάθειες ελέγχου του καπνού και επέκταση της πρόσβασης στην ασφαλιστική κάλυψη για τη διακοπή του καπνού", είπε σε μια δήλωση της η Κάθλιν Σεμπέλιους Γραμματέας Υγείας και Ανθρωπίνων Υπηρεσιών .
"Αυτό θα παραμείνει ως βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης αυτής."
Η έκθεση επισημαίνει ότι οι μελέτες έχουν δείξει πως τα τσιγάρα σκοτώνουν 443.000 άτομα κάθε χρόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες - ένας στους πέντε ανθρώπους πεθαίνουν - από καρκίνο, καρδιακές παθήσεις, ασθένειες των πνευμόνων και άλλων αιτιών.
"Η οικονομική επιβάρυνση της χρήσης τσιγάρου κοστίζει περισσότερα από 193 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως σε δαπάνες υγειονομικής περίθαλψης και απώλεια της παραγωγικότητας," είπε η Σεμπέλιους.
"Περισσότεροι από 1.000 άνθρωποι πεθαίνουν κάθε μέρα από τα τσιγάρα και το ήμισυ του συνόλου των μακροχρόνιων καπνιστών χάνουν τη ζωή τους από ασθένειες που σχετίζονται με το κάπνισμα," προσθέτει η έκθεση.
Ο Δρ Τόμας Φρίντεν, διευθυντής του αμερικανικού Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων, και η Δρ Μάργκαρετ Χάμπουργκ, απο την υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων, δήλωσε ότι η έρευνα δείχνει επίσης πώς να μειώσουν το κάπνισμα.
"Οι μεγαλύτεροι αντίκτυποι έρχονται όταν αυξάνονται οι τιμές του καπνού, απαγορεύεται το κάπνισμα σε δημόσιους χώρους, προσφέρονται οικονομικές και προσιτές θεραπείες διακοπής και συνδυάζονται εκστρατείες σε μέσα ενημέρωσης και άλλες πρωτοβουλίες", έγραψαν σε μια εισαγωγή στην έκθεση.
Το CDC υπολογίζει ότι περίπου 23 τοις εκατό των Αμερικανών ενηλίκων καπνίζουν και επίσης το 17 τοις εκατό των μαθητών γυμνασίου στην Αμερική.
Πηγή
Παρασκευή 26 Νοεμβρίου 2010
Εξακόσιες χιλιάδες θάνατοι το χρόνο από το παθητικό κάπνισμα
Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο
Το 1% των θανάτων που καταγράφονται κάθε χρόνο σε όλο τον κόσμο οφείλεται στο παθητικό κάπνισμα, εκτιμά μελέτη που δημοσιεύεται την Παρασκευή στην κορυφαία ιατρική επιθεώρηση The Lancet. Από τους 600.000 ανθρώπους που πεθαίνουν κάθε χρόνο από τον καπνό των άλλων, οι 165.000 είναι νήπια.Εάν στους αριθμούς αυτούς προστεθούν οι θάνατοι 5,1 εκατομμυρίων ενεργών καπνιστών, το σύνολο φτάνει στους 5,7 εκατ. θανάτους το χρόνο.
Τα στοιχεία αφορούν το έτος 2004 και καλύπτουν 192 χώρες.
Η μελέτη, η πρώτη που εκτιμά τις απώλειες ζωών από το παθητικό κάπνισμα σε παγκόσμιο επίπεδο, πραγματοποιήθηκε από το διάσημο Ινστιτούτου Καρολίνσκα της Στοκχόλμης και τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας.
Οι ερευνητές εκτιμούν ότι το 2004 εκτέθηκαν σε παθητικό κάπνισμα το 40% των παιδιών, το 33% των ενήλικων ανδρών και το 35% των γυναικών. Η έκθεση στον καπνό προκάλεσε 379.000 θανάτους από καρδιακά προβλήματα, 202.000 θανάτους από άσθμα και άλλα αναπνευστικά προβλήματα και 21.400 από καρκίνο των πνευμόνων.
Από τα 165.000 παιδιά κάτω των 5 ετών που χάνουν τη ζωή τους -συνήθως από τον καπνό των γονιών τους- τα δύο τρίτα προέρχονται από την Αφρική και τη νότια Ασία.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ/Γαλλικό
Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 2010
Γιατροί και φαρμακοποιοί θησαύριζαν από υπερσυνταγογράφηση
ΕΙΧΑ ΜΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΕΝΑΝ ΦΙΛΟ ΤΙΣ ΠΡΟΑΛΛΕΣ ΚΑΙ ΕΙΠΑ ΝΑ ΤΟ ΔΩ ΚΑΙ ΕΓΩ.
Νέα στοιχεία για τους γιατρούς και τους φαρμακοποιούς που θησαύριζαν μέσω της υπερσυνταγογράφησης φαρμάκων έρχονται στη δημοσιότητα. Στη διάθεση της διοίκησης του ΙΚΑ βρίσκεται η λίστα με 200 γιατρούς, οι οποίοι από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο του 2010 συνταγογραφούσαν ακόμη και σκευάσματα άσχετα με την ειδικότητά τους, βάζοντας στην τσέπη τους εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ. Στο στόχαστρο των ελεγκτών του ΙΚΑ έχουν μπει επίσης εκατοντάδες φαρμακοποιοί, οι οποίοι εκτελούσαν χιλιάδες συνταγές, πολλοί σε συνεργασία με τους συγκεκριμένους γιατρούς.
Νέα στοιχεία για τους γιατρούς και τους φαρμακοποιούς που θησαύριζαν μέσω της υπερσυνταγογράφησης φαρμάκων έρχονται στη δημοσιότητα. Στη διάθεση της διοίκησης του ΙΚΑ βρίσκεται η λίστα με 200 γιατρούς, οι οποίοι από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο του 2010 συνταγογραφούσαν ακόμη και σκευάσματα άσχετα με την ειδικότητά τους, βάζοντας στην τσέπη τους εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ. Στο στόχαστρο των ελεγκτών του ΙΚΑ έχουν μπει επίσης εκατοντάδες φαρμακοποιοί, οι οποίοι εκτελούσαν χιλιάδες συνταγές, πολλοί σε συνεργασία με τους συγκεκριμένους γιατρούς.
Ποσά που δεν δικαιολογούνται από το "πόθεν έσχες"
Πάνω από 2.000 γιατροί ιδιώτες και του δημοσίου, που δήλωναν στην εφορία χαμηλά εισοδήματα είχαν μεγάλη ακίνητη περιουσία και τραπεζικές καταθέσεις που "κόβουν την ανάσα" -από ένα εκατομμύριο ευρώ έως και 10 εκατ.- που δεν είχαν δηλωθεί ως εισόδημα.
Την πρώτη θέση στη λίστα είχαν τον Ιούνιο του 2010 οι παθολόγοι και ακολουθούν χειρουργοί και οι νευρολόγοι.
Χίλιες από τις περιπτώσεις αφορούν ιατρούς της Βορείου Ελλάδας και 250 της περιοχής του Κολωνακίου.
Οι ελεγκτές εξετάζουν αν οι καταθέσεις αυτές προέρχονται από εκτεταμένη φοροδιαφυγή, είτε είναι προϊόν υπερτιμολογήσεων νοσοκομειακών υλικών, ενώ οι έλεγχοι επεκτείνονται και σε ξένες τράπεζες.
Οι ελεγκτές εξετάζουν αν οι καταθέσεις αυτές προέρχονται από εκτεταμένη φοροδιαφυγή, είτε είναι προϊόν υπερτιμολογήσεων νοσοκομειακών υλικών, ενώ οι έλεγχοι επεκτείνονται και σε ξένες τράπεζες.
Οι άνδρες του ΣΔΟΕ έχουν ήδη αποστείλει τους φακέλους στις αρμόδιες Εφορίες. Εκεί θα κληθούν οι συγκεκριμένοι γιατροί για πλήρη έλεγχο των βιβλίων τους και την επιβολή των πρόσθετων φόρων και προστίμων, που αναμένεται να είναι πολλαπλάσια των εισοδημάτων που είχαν αποκρυφτεί.
Παρασκευή 15 Οκτωβρίου 2010
Μήπως δημιουργήσαμε τον καρκίνο μόνοι μας;
Διχάζει έρευνα για την προέλευση της νόσου
Ο καρκίνος ουσιαστικά δεν υπήρχε στον αρχαίο κόσμο και φαίνεται πως είναι μια ασθένεια που «δημιούργησε» ο άνθρωπος με τον καρκινογόνο σύγχρονο τρόπο ζωής του.
Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει νέα επιστημονική έρευνα ειδικών που εξέτασαν σχεδόν χίλιες αρχαίες μούμιες από την Αίγυπτο και τη Νότια Αμερική και διαπίστωσαν ότι ελάχιστοι άνθρωποι εκείνης της εποχής έπασχαν από καρκίνο, σε αντίθεση με τη σημερινή εποχή, όταν σχεδόν ένας στους τρεις θανάτους οφείλεται σε αυτή τη νόσο.
Σύμφωνα με τη μελέτη αυτή, η οποία αναμένεται να πυροδοτήσει νέες διαμάχες, το μοντέρνο στιλ ζωής και η μόλυνση του περιβάλλοντος είναι οι κύριες αιτίες του καρκίνου, ο οποίος δεν μπορεί να θεωρηθεί μια «φυσική» νόσος, με δεδομένο ότι γνωρίζει τρομακτική επέκταση μετά τη Βιομηχανική Επανάσταση, ιδίως μεταξύ των παιδιών. Σήμερα πια ο καρκίνος είναι η κυριότερη αιτία θανάτου στις ανεπτυγμένες χώρες, μετά τα καρδιαγγειακά νοσήματα.
Σύμφωνα με την Ντέηβιντ, «στην αρχαιότητα ο καρκίνος ήταν εξαιρετικά σπάνιος. Δεν υπάρχει τίποτε στο φυσικό περιβάλλον που να μπορεί να προκαλέσει καρκίνο. Συνεπώς πρόκειται για μια ανθρωπογενή νόσο, που οφείλεται στην μόλυνση και στις μεταβολές στο στιλ ζωής και τη διατροφή μας. Ο καρκίνος είναι μια μοντέρνα αρρώστια που προκαλείται από τη μοντέρνα ζωή».
Οι βρετανοί επιστήμονες μελέτησαν μουμιοποιημένα σώματα που δημιουργήθηκαν μέχρι και πριν από 3.000 χρόνια, καθώς επίσης απολιθώματα και αρχαία ιατρικά κείμενα, κυρίως ελληνικά. Μόνο σε πέντε περιπτώσεις βρήκαν στα δείγματα των αρχαίων ιστών ίχνη όγκων και μάλιστα οι περισσότεροι ήσαν μάλλον καλοήθεις, ενώ σαφής περίπτωση καρκίνου εντοπίστηκε μόνο σε μια μούμια ενός αγνώστου ατόμου που έζησε περίπου το 200 μ.Χ. Όπως ανέφεραν οι ερευνητές, εξίσου σπάνια είναι τα ίχνη καρκίνου σε αρχαία απολιθώματα, ενώ κάποιες ενδείξεις σε οστά από Νεάντερταλ αμφισβητούνται έντονα αν όντως παραπέμπουν σε καρκίνο.
Οι επιστήμονες εκτίμησαν ότι η μέση διάρκεια ζωής των ανθρώπων που μετέπειτα έγιναν μούμιες, ήταν μεταξύ των 25 και των 50 ετών, αρκετά για να εμφανιστεί στο μεταξύ ο καρκίνος. Όπως είπαν, δεν ισχύει συνεπώς το αντεπιχείρημα ότι οι αρχαίοι δεν ζούσαν αρκετά για να προλάβουν να πάθουν καρκίνο, ενώ απέρριψαν και τον ισχυρισμό ότι οι όγκοι μπορεί να έχουν εξαφανιστεί με το πέρασμα του χρόνου, καθώς αντίθετα φαίνεται να διατηρούνται καλύτερα από τους υγιείς ιστούς.
«Χτενίζοντας» εξάλλου διαχρονικά την ιατρική φιλολογία, μόνο μετά τον 17ο αιώνα, όπως είπαν οι ερευνητές, άρχισαν να υπάρχουν περιγραφές καρκίνου του μαστού και άλλων μορφών της νόσου.
Από την άλλη όμως, έντονος είναι ο αντίλογος, καθώς υπάρχουν στη φύση πολλές αιτίες καρκινογένεσης, όπως η υπεριώδης ηλιακή ακτινοβολία, η φυσική ραδιενέργεια του υπεδάφους, η μόλυνση από ιούς κ.α., ενώ επίσης έχει αποδειχτεί ότι πολλοί καρκίνοι προκαλούνται λόγω γενετικής κληρονομιάς. Σύμφωνα με πολλούς επιστήμονες, το πρόβλημα δεν είναι τόσο ότι οι άνθρωποι «πνίγονται» μέσα σε μια «θάλασσα» καρκινογόνων ουσιών, όσο ότι κάνουν λανθασμένες επιλογές σχετικά με τη ζωή τους (κάπνισμα, αλκοόλ, κακή διατροφή, έλλειψη σωματικής άσκησης κλπ).
Η Διεθνής Υπηρεσία Ερευνών για τον Καρκίνο επισημαίνει άλλη μία ενδιαφέρουσα παράμετρο: το 90% των ανθρώπων πεθαίνουν σήμερα από καρκίνο μετά τα 90 τους. Αν λοιπόν κάποιος εξέταζε τα σώματα 1.000 συγχρόνων ανθρώπων που πέθαναν πριν τα 50 τους, δεν θα έβρισκε πολλά ίχνη καρκίνου.
Πηγή
Ο καρκίνος ουσιαστικά δεν υπήρχε στον αρχαίο κόσμο και φαίνεται πως είναι μια ασθένεια που «δημιούργησε» ο άνθρωπος με τον καρκινογόνο σύγχρονο τρόπο ζωής του.
Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει νέα επιστημονική έρευνα ειδικών που εξέτασαν σχεδόν χίλιες αρχαίες μούμιες από την Αίγυπτο και τη Νότια Αμερική και διαπίστωσαν ότι ελάχιστοι άνθρωποι εκείνης της εποχής έπασχαν από καρκίνο, σε αντίθεση με τη σημερινή εποχή, όταν σχεδόν ένας στους τρεις θανάτους οφείλεται σε αυτή τη νόσο.
Σύμφωνα με τη μελέτη αυτή, η οποία αναμένεται να πυροδοτήσει νέες διαμάχες, το μοντέρνο στιλ ζωής και η μόλυνση του περιβάλλοντος είναι οι κύριες αιτίες του καρκίνου, ο οποίος δεν μπορεί να θεωρηθεί μια «φυσική» νόσος, με δεδομένο ότι γνωρίζει τρομακτική επέκταση μετά τη Βιομηχανική Επανάσταση, ιδίως μεταξύ των παιδιών. Σήμερα πια ο καρκίνος είναι η κυριότερη αιτία θανάτου στις ανεπτυγμένες χώρες, μετά τα καρδιαγγειακά νοσήματα.
Σύμφωνα με την Ντέηβιντ, «στην αρχαιότητα ο καρκίνος ήταν εξαιρετικά σπάνιος. Δεν υπάρχει τίποτε στο φυσικό περιβάλλον που να μπορεί να προκαλέσει καρκίνο. Συνεπώς πρόκειται για μια ανθρωπογενή νόσο, που οφείλεται στην μόλυνση και στις μεταβολές στο στιλ ζωής και τη διατροφή μας. Ο καρκίνος είναι μια μοντέρνα αρρώστια που προκαλείται από τη μοντέρνα ζωή».
Οι βρετανοί επιστήμονες μελέτησαν μουμιοποιημένα σώματα που δημιουργήθηκαν μέχρι και πριν από 3.000 χρόνια, καθώς επίσης απολιθώματα και αρχαία ιατρικά κείμενα, κυρίως ελληνικά. Μόνο σε πέντε περιπτώσεις βρήκαν στα δείγματα των αρχαίων ιστών ίχνη όγκων και μάλιστα οι περισσότεροι ήσαν μάλλον καλοήθεις, ενώ σαφής περίπτωση καρκίνου εντοπίστηκε μόνο σε μια μούμια ενός αγνώστου ατόμου που έζησε περίπου το 200 μ.Χ. Όπως ανέφεραν οι ερευνητές, εξίσου σπάνια είναι τα ίχνη καρκίνου σε αρχαία απολιθώματα, ενώ κάποιες ενδείξεις σε οστά από Νεάντερταλ αμφισβητούνται έντονα αν όντως παραπέμπουν σε καρκίνο.
Οι επιστήμονες εκτίμησαν ότι η μέση διάρκεια ζωής των ανθρώπων που μετέπειτα έγιναν μούμιες, ήταν μεταξύ των 25 και των 50 ετών, αρκετά για να εμφανιστεί στο μεταξύ ο καρκίνος. Όπως είπαν, δεν ισχύει συνεπώς το αντεπιχείρημα ότι οι αρχαίοι δεν ζούσαν αρκετά για να προλάβουν να πάθουν καρκίνο, ενώ απέρριψαν και τον ισχυρισμό ότι οι όγκοι μπορεί να έχουν εξαφανιστεί με το πέρασμα του χρόνου, καθώς αντίθετα φαίνεται να διατηρούνται καλύτερα από τους υγιείς ιστούς.
«Χτενίζοντας» εξάλλου διαχρονικά την ιατρική φιλολογία, μόνο μετά τον 17ο αιώνα, όπως είπαν οι ερευνητές, άρχισαν να υπάρχουν περιγραφές καρκίνου του μαστού και άλλων μορφών της νόσου.
Από την άλλη όμως, έντονος είναι ο αντίλογος, καθώς υπάρχουν στη φύση πολλές αιτίες καρκινογένεσης, όπως η υπεριώδης ηλιακή ακτινοβολία, η φυσική ραδιενέργεια του υπεδάφους, η μόλυνση από ιούς κ.α., ενώ επίσης έχει αποδειχτεί ότι πολλοί καρκίνοι προκαλούνται λόγω γενετικής κληρονομιάς. Σύμφωνα με πολλούς επιστήμονες, το πρόβλημα δεν είναι τόσο ότι οι άνθρωποι «πνίγονται» μέσα σε μια «θάλασσα» καρκινογόνων ουσιών, όσο ότι κάνουν λανθασμένες επιλογές σχετικά με τη ζωή τους (κάπνισμα, αλκοόλ, κακή διατροφή, έλλειψη σωματικής άσκησης κλπ).
Η Διεθνής Υπηρεσία Ερευνών για τον Καρκίνο επισημαίνει άλλη μία ενδιαφέρουσα παράμετρο: το 90% των ανθρώπων πεθαίνουν σήμερα από καρκίνο μετά τα 90 τους. Αν λοιπόν κάποιος εξέταζε τα σώματα 1.000 συγχρόνων ανθρώπων που πέθαναν πριν τα 50 τους, δεν θα έβρισκε πολλά ίχνη καρκίνου.
Πηγή
Πέμπτη 26 Αυγούστου 2010
Πρωτεΐνη καταστρέφει τον ιό του AIDS
Από έρευνες που γίνονται για την καταπολέμηση του AIDS προέκυψαν ευχάριστα νέα .“Η διαπίστωση αυτή θα μπορούσε να οδηγήσει σε νέες θεραπείες με βάση αυτή τη πρωτεΐνη που θα μπορούσαν να καταστρέψουν τον ιό HIV στον άνθρωπο”, δήλωσε ο ανώτερος ερευνητής Edward M. Campbell, PhD, του Loyola University Health System.
Σύμφωνα με το endiaferonda.com ο Campbell και οι συνεργάτες του αναφέρουν τα πορίσματά τους σε ένα άρθρο του περιοδικού Iology που θα εκδοθεί στις 15 Σεπτεμβρίου του 2010.
Από το 2004, όπου και διάφοροι ερευνητές ανέφεραν ότι η πρωτεΐνη TRIM5a προστατεύει τους πιθήκους από τον ιό HIV, άρχισαν οι έρευνες όπου κατέληξαν σε αυτή τη σημαντική ανακάλυψη, ότι όχι μόνο προστατεύει, αλλά και καταστρέφει τον ιό του AIDS.
Τετάρτη 25 Αυγούστου 2010
Ανθεκτικότερη η σχέση όταν αργήσει το σεξ!
Τα ζευγάρια που αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στο να γνωριστούν προτού συνάψουν σεξουαλική σχέση, έχουν περισσότερες πιθανότητες να "επιβιώσουν" αργότερα, προκύπτει από νέα έρευνα.
Ποσοστό άνω του 56% από τους 642 ενήλικες ερωτηθέντες απάντησαν ότι περίμεναν αρκετό καιρό πριν από τη σεξουαλική επαφή και ότι από τότε που έγιναν ζευγάρι, η σχέση τους είναι πιο ποιοτική.
"Υπάρχει κάτι στα χαρακτηριστικά των ανθρώπων που περιμένουν προτού κάνουν σεξ που συνδέεται με την ποιοτική σχέση", εξηγεί ο καθηγητής της Κοινωνιολογίας Άντονι Πάικ του πανεπιστημίου της Αϊόβα.
Πηγή
ΜΩΡΕ ΠΟΙΟΣ ΤΑ ΕΛΕΓΕ ΠΡΙΝ ΤΑ ΠΟΥΝ ΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ, ΜΗΠΩΣ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ;
Ποσοστό άνω του 56% από τους 642 ενήλικες ερωτηθέντες απάντησαν ότι περίμεναν αρκετό καιρό πριν από τη σεξουαλική επαφή και ότι από τότε που έγιναν ζευγάρι, η σχέση τους είναι πιο ποιοτική.
"Υπάρχει κάτι στα χαρακτηριστικά των ανθρώπων που περιμένουν προτού κάνουν σεξ που συνδέεται με την ποιοτική σχέση", εξηγεί ο καθηγητής της Κοινωνιολογίας Άντονι Πάικ του πανεπιστημίου της Αϊόβα.
Πηγή
ΜΩΡΕ ΠΟΙΟΣ ΤΑ ΕΛΕΓΕ ΠΡΙΝ ΤΑ ΠΟΥΝ ΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ, ΜΗΠΩΣ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ;
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)














