Η θεματολογία μας
Διεθνη
(238)
Επικαιροτητα
(179)
Ελλαδα
(131)
Προσωπα
(95)
Επιστημονικα
(84)
Θεολογια
(82)
Πολιτικη
(72)
Ιστορια
(61)
Αιρεσεις
(60)
Τεχνολογια
(54)
Οικονομια
(49)
Εκκλησιαστικα
(43)
Οικολογια
(42)
Ιατρικη
(41)
Αρχαιολογια
(40)
Διαφορα
(28)
Πολιτισμος
(26)
Βιολογια
(21)
Διαστημα
(20)
Ιντερνετ
(19)
Συνομωσια
(18)
Προϊστορια
(17)
Διατροφη
(15)
Ψυχολογια
(15)
Ανθρωποτητα
(13)
Μουσικη
(8)
Χιουμορ
(8)
Θρησκειες
(7)
Αθλητισμος
(3)
Μυθολογια
(3)
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Οικολογια. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Οικολογια. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2011
Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2011
Παρασκευή 15 Οκτωβρίου 2010
Αμερικανός φυσικός:"Η μεγαλύτερη επιστημονική απάτη της ιστορίας η υπερ-θέρμανση του πλανήτη"
O διακεκριμένος Αμερικανός καθηγητής φυσικής Harold Lewis, καθηγητής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, παραιτήθηκε από την ένωση αμερικανών φυσικών APS (American Physical Society) καταγγέλλοντάς την ότι εξυπηρετεί αλλότρια συμφέροντα αλλά και κατηγορώντας τα μέλη της για χρηματισμό, για τη συντήρηση όπως λεει της μεγαλύτερης επιστημονικής απάτης αυτής της παγκόσμιας υπερθέρμανσης του πλανήτη.
Ο Αμερικανός καθηγητής στην οργισμένη και λάβρα επιστολή παραίτησής του προς το πρόεδρο της APS ο Lewis αναφέρει χαρακτηριστικά μεταξύ άλλων: «Για λόγους που θα φανούν στη συνέχεια καλύτερα η περηφάνια που είχα παλαιότερα όντας μέλος της ένωσης έχει εκπέσει σήμερα σε ντροπή και είμαι υποχρεωμένος, χωρίς πάντως καμιά ικανοποίηση να υποβάλλω την παραίτησή μου. Είναι φυσικά το μεγάλο ψέμα της παγκόσμιας υπερθέρμανσης του πλανήτη το οποίο κυριολεκτικά απορροφά τρισεκατομμύρια δολάρια, που έχει διαφθείρει τόσους πολλούς επιστήμονες και έχει παρασύρει όλη την APS σαν ένα μεγάλο κύμα. Είναι η μεγαλύτερη και πιο "επιτυχημένη" επιστημονική απάτη που έχω δει σε όλη μου τη ζωή σαν φυσικός. Οποιοσδήποτε έχει την παραμικρή αμφιβολία για αυτό θα πρέπει να ανατρέξει στα παγκόσμια κλιματολογικά στοιχεία (Climate Gate documents). Δεν πιστεύω πως υπάρχει ούτε ένας φυσικός ούτε και επιστήμονας που θα διαβάσει τα στοιχεία αυτά χωρίς να νιώσει αποστροφή. Και τι έκανε ο APS σαν οργανισμός ενόψει αυτής της πραγματικότητας; Αποδέχθηκε την διαφθορά σαν κανόνα και πήγε μαζί με το ρεύμα.»
Ο Lewis στη συνέχεια επικρίνει την APS για συγκεκριμένες μεθοδεύσεις εναντίον όσων από την επιστημονική κοινότητα των ΗΠΑ επιχείρησαν να φέρουν προς συζήτηση.
Στη συνέχεια παρατηρεί: «Στο ενδιάμεσο διάστημα το σκάνδαλο της υπερθέρμανσης του πλανήτη ξέσπασε στα ΜΜΕ και οι μηχανισμοί αυτών που έκρουαν το κώδωνα του κινδύνου αποκαλύφθηκαν στον κόσμο. Ήταν μια απάτη που όμοιά της δεν έχω ξαναδεί και δεν έχω λόγια για να περιγράψω την έκτασή της. Και πια ήταν η επίπτωσή της στην στάση της APS; Καμία. Καμία τίποτα. Αυτό δεν είναι επιστήμη. Άλλες δυνάμεις απεργάζονται σχέδια εδώ».
Και ο παλαίμαχος Αμερικανός φυσικός τελειώνει την επιστολή του λέγοντας: «Νιώθω την ανάγκη να προσθέσω και κάτι ακόμη και αυτό είναι εικασία καθώς είναι επικίνδυνο να σχολιάζει κανείς τα κίνητρα άλλων ανθρώπων. Αυτή η συνωμοσία όμως στο «αρχηγείο» της APS είναι τόσο παράξενη που δεν αρκεί μια απλή εξήγηση για αυτή την κατάσταση. Κάποιοι ισχυρίζονται πως οι σημερινοί φυσικοί δεν είναι τόσο έξυπνοι όσο ήταν παλιά. Αλλά δεν είναι αυτό το θέμα. Νομίζω πως είναι θέμα χρημάτων, ακριβώς αυτό που ο Eisenhower είχε προειδοποιήσει μισό περίπου αιώνα πριν. Υπάρχουν στην πραγματικότητα τρισεκατομμύρια δολάρια που εμπλέκονται στην ιστορία για να μην πω τίποτα για τη φήμη και τη δόξα (αλλά και για μαγευτικά ταξίδια σε εξωτικούς προορισμούς) που είναι συνυφασμένα με το να είσαι μέλος του κλαμπ. Το δικό σας τμήμα της φυσικής κύριε πρόεδρε, θα χάσει εκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο, εάν η φούσκα της παγκόσμιας υπερθέρμανσης του πλανήτη σκάσει. Όπως ένα παλιό ρητό λεει δεν χρειάζεται είσαι μετεωρολόγος για δεις προς τα που φυσά ο άνεμος, και καθώς δεν είμαι φιλόσοφος, δεν πρόκειται να επιχειρήσω να ανακαλύψω σε πιο σημείο συναντάται το προσωπικό συμφέρον με τη διαφθορά αλλά μια προσεκτική ανάγνωση των δεδομένων των κλιματολογικών συνθηκών καταστά σαφές πως αυτό δεν είναι μια Ακαδημαϊκή ερώτηση».
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Πέμπτη 19 Αυγούστου 2010
Η ΒΡ προσλαμβάνει κατάδικους για τον καθαρισμό των ακτών
Σε συνέχεια λοιπόν αυτής της ιστορίας, περιήλθε σε γνώση μας και αυτό το άρθρο.
Της Abe Louise Young από την The Nation, 21/8/2010
Τα συνεργεία καθαρισμού στο Grand Isle της Λουιζιάνα ξεχωρίζουν ακόμα. Σε μια περιοχή όπου οι 9 στους 10 κατοίκους είναι λευκοί, οι εργάτες καθαριότητας είναι σχεδόν αποκλειστικά Αφρο-Αμερικανοί. Η ρατσιστική φύση του καθαρισμού είναι τόσο καταφανής, που ο πρόεδρος της Ένωσης για την πρόοδο των Έγχρωμων (NAACP), στις 9 Ιουλίου, έστειλε ανοιχτή επιστολή στον διευθύνοντα σύμβουλο της ΒΡ Tony Hayward απαιτώντας να μάθει γιατί οι μαύροι ήταν υπεράριθμοι «στην πιο δύσκολη σωματικά, χαμηλά αμειβόμενη και με σημαντική έκθεση σε τοξικά, εργασία».
Για την ΒΡ, η πρόσληψη φυλακισμένων δεν είναι μόνο ένας τρόπος να εξοικονομήσει χρήματα καθώς καθαρίζει τη μεγαλύτερη πετρελαιοκηλίδα στην ιστορία. Επιλέγοντας εργατικό δυναμικό από τις φυλακές, η εταιρία και οι υπο-εργολάβοι της, έχουν εργάτες φθηνούς, βουβούς, που συγχρόνως προσφέρουν σημαντικές φορολογικές απαλλαγές.
Η Λουζιάνα είναι γνωστή ως «η Πολιτεία των φυλακισμένων» καθώς έχει τον υψηλότερο αριθμό φυλακισμένων στις ΗΠΑ. Το 70% των 39.000 τροφίμων είναι άντρες Αφρο-Αμερικανοί. Το σωφρονιστικό σύστημα της Λουιζιάνα διαθέτει κρεβάτια μόνο για τους μισούς, με αποτέλεσμα 20.000 τρόφιμοι να ζουν σε ενοριακές φυλακές - ιδιωτικών συμφερόντων ιδρύματα που προσφέρουν εργασία επί πληρωμή. Οι φυλακές και οι ενοριακές φυλακές παρέχουν δωρεάν εργασία στο κράτος και σε ιδιωτικές εταιρίες σαν την ΒΡ, ενώ παράλληλα συντηρούν και τις δικές τους φάρμες και εργοστάσια, όπου οι τρόφιμοι κερδίζουν από 0 έως 40 λεπτά του δολαρίου την ώρα. Οι υπάκουοι τρόφιμοι, οι «έμπιστοι», τα τελευταία τρία χρόνια της ποινής τους μπορούν να εργαστούν με όρους αγοράς για ιδιωτικές εταιρίες έξω από τις φυλακές. Το πλεονέκτημα που τους δίνεται είναι ότι μπορούν να κρατήσουν ένα ποσοστό των χρημάτων που κερδίζουν από την εργασία τους, εξαργυρώσιμο μετά την αποφυλάκισή τους. Το πλεονέκτημα για τις εταιρίες είναι ότι χρησιμοποιούν έναν νόμο της κυβέρνησης Μπους, σύμφωνα με τον οποίο οι εργοδότες του ιδιωτικού τομέα αμείβονται για την πρόσληψη προσωπικού από «ομάδες υψηλού κινδύνου». Έτσι, εκπίπτουν από την φορολογία τους 2.400$ ανά εργάτη – τρόφιμο που προσλαμβάνουν και ταυτόχρονα τους επιστρέφεται το 40% των ετήσιων μισθών που καταβάλλουν.
Αν η χρήση από την ΒΡ τέτοιου εργατικού δυναμικού στις ακτές του Κόλπου παραμένει ένα κοινό μυστικό, είναι γιατί κανείς αξιωματούχος δεν το παραδέχθηκε δημόσια. Στο κέντρο επιχειρήσεων του Grand Isle στις αρχές Ιουνίου, κάλεσα την τηλεφωνική γραμμή πληροφοριών της ΒΡ και συναντήθηκα με εκπροσώπους από το τμήμα δημοσίων σχέσεων της ακτοφυλακής, του Υπουργείου Εσωτερικής Ασφάλειας και της Προστασίας της Άγριας Ζωής και Αλιευμάτων της Λουϊζιάνα. Όλοι τους απόρησαν. Οι τρόφιμοι έκαναν εργασίες για την προστασία των ακτών ή καθάριζαν την πετρελαιοκηλίδα; Δεν είχαν ιδέα. Αντίθετα, θα ήθελαν να γνωρίζουν: «θα μας ενημερώσετε αν μάθετε τι συμβαίνει;».
Η απάντηση δόθηκε ένα απόγευμα στις αρχές του Ιουλίου, καθώς οδηγούσα στο χαλικόστρωτο δρομάκι της ενοριακής φυλακής Lafourche, δίπλα στον αυτοκινητόδρομο 90, ανάμεσα στην Νέα Ορλεάνη και την Χούμα. Άντρες επέστρεφαν από μια μακρά μέρα φτυαρίσματος άμμου πνιγμένης στο πετρέλαιο, μέσα στην ανυπόφορη ζέστη. Φορούσαν μπλουζάκια ΒΡ, τζην και γαλότσες (τίποτα που να προδίδει ότι είναι τρόφιμοι φυλακών…) και αφίχθηκαν στην φυλακή μέσα σε λευκά (χωρίς κανένα διακριτικό) φορτηγάκια, εμφανώς καταπονημένοι.
Ο καθαρισμός των ακτών θυμίζει το μαρτύριο του Σισύφου. Οι ακτές καθαρίζονται κατά την διάρκεια της μέρας και το βράδυ ξαναγεμίζουν πετρέλαιο και διαλυτικό οπότε ξανακαθαρίζονται το πρωί εκ νέου. Πάλι και πάλι. Οι εργάτες φορούν προστατευτικές στολές από την κορφή ως τα νύχια. Δουλεύουν 20 λεπτά, μετά κάνουν 40 λεπτά διάλλειμα, όπως ορίζουν οι κανονισμοί ασφαλείας. Ο περιορισμένος χρόνος φυσικής εργασίας επιτρέπει στους εργάτες να συνέλθουν από την έκθεση στον καυτό ήλιο και την καταθλιπτική ζέστη των αδιαπέραστων στολών.
Κατά την διάρκεια του διαλείμματος οι εργάτες ανοίγουν τις στολές για εξαερισμό, πίνουν παγωμένο νερό και κάθονται κάτω από τέντες. Ξεκινούν στις 6 το πρωί, κάνουν ένα μισάωρο διάλειμμα για γεύμα και τελειώνουν στις 6 το απόγευμα, έχοντας δουλέψει σκληρά για συνολικά 3 με 4 ώρες μοιρασμένες σε εικοσάλεπτα. Τους απαγορεύεται να μιλήσουν με το κοινό και με τα ΜΜΕ λόγω του νόμου-φίμωτρο της ΒΡ. Στο τέλος της μέρας οι προστατευτικές στολές πετάγονται μαζί με τις σακούλες συλλογής μολυσμένης άμμου. Οι εργάτες-πολίτες πηγαίνουν σπίτια τους, ενώ οι τρόφιμοι επιστρέφουν στις φυλακές.
Οι τρόφιμοι εργάζονται έως 12 ώρες την ημέρα, 6 μέρες την εβδομάδα, αγγίζοντας τις 72 ώρες εργασίας την εβδομάδα. Είναι πολλές ώρες για να κάνεις ίσως την πιο τοξική δουλειά στην Αμερική. Παρόλο που οι κίνδυνοι της έκθεσης σε προσμείξεις αργού πετρελαίου και διαλυτικού δεν είναι ευρέως γνωστοί, οι χημικές ουσίες του αργού πετρελαίου μπορούν να βλάψουν όλα τα όργανα του ανθρώπινου σώματος, καθώς επίσης και την δομή των κυττάρων και το DNA.
Η άρνηση οποιασδήποτε μορφής εργασίας από μέρους των τροφίμων έχει αντίκτυπο. «Αν πουν όχι σε μια εργασία, χάνουν το χρόνο που είχε αφαιρεθεί από την ποινή τους και επιστρέφουν άμεσα στο ίδρυμα από το οποίο ήλθαν», εξηγεί ο αρχιφύλακας της ενοριακής φυλακής Terrebonne στη Χούμα. Αυτό σημαίνει ότι οι τρόφιμοι που θα προτιμήσουν να προστατέψουν την υγεία τους από τον ατέλειωτο τοξικό καθαρισμό, διατρέχουν τον κίνδυνο να μείνουν περισσότερο στη φυλακή.
Οι τρόφιμοι ήδη υποβάλλονται σε στερήσεις από το σύστημα υγείας ως φυλακισμένοι και είναι απίθανο να τους παρασχεθεί ιατρική ασφάλιση μετά την αποφυλάκισή τους.
«Δεν πληρώνονται, είναι μέρος της ποινής τους»
Για να μάθω πόσοι από τους 20.000 τροφίμους εμπλέκονται στον καθαρισμό της πετρελαιοκηλίδας, επικοινώνησα με την προϊσταμένη δημοσίων σχέσεων του Γραφείου Σωφρονισμού της Λουϊζιάνα (DOC), Pam LaBorde, η οποία με αποθάρρυνε τελικά στην αναζήτηση τέτοιων πληροφοριών. («Ειλικρινά δεν ξέρω που οδεύει το ρεπορτάζ σας, αλλά δεν ακούγεται θετικό», μου είπε στο τρίτο μας τηλεφώνημα).
Η επίσκεψη σε αξιωματούχους φυλακών δεν βοήθησε και πολύ. Ο διευθυντής μιας φυλακής στην Νότια Λουϊζιάνα αρνήθηκε να συζητήσει το θέμα κραυγάζοντας: ‘Θέλεις να χάσω τη δουλειά μου;’ Ένας άλλος διευθυντής μιας ιδιωτικής φυλακής παραδέχτηκε - με προϋπόθεση την ανωνυμία του- ότι τρόφιμοι από το δικό του ίδρυμα απασχολούνταν στον καθαρισμό της πετρελαιοκηλίδας, αλλά αρνήθηκε να απαντήσει σε άλλες ερωτήσεις. Δύο ακόμα διευθυντές ενοριακών φυλακών αρνήθηκαν να μιλήσουν, όπως και ο αρχηγός της αστυνομίας του Grand Isle. [...]
Υπήρξαν και πιο ομιλιτικοί αξιωματούχοι. Μία υποδιοικήτρια στην ενοριακή φυλακή Plaquemines μου αποκάλυψε πως 3 συνεργεία με τρόφιμους-εργάτες έκαναν προεργασίες στο Μπούρας της Λουιζιάνα, μήπως το πετρέλαιο έφτανε κι εκεί. «Δεν πληρώνονται, είναι μέρος της ποινής τους», μου είπε. «Θα δουλέψουν για όσο τους χρειαζόμαστε. Είναι σκληρή δουλειά λόγω της ζέστης, αλλά δεν αρνούνται να εργαστούν». [...]
Όπως όλοι οι κάτοικοι των ακτών του Κόλπου του Μεξικού, οι τρόφιμοι αγωνιούν για το μέλλον. Η ΒΡ έχει δεχτεί σχεδόν 80.000 απαιτήσεις για διαφυγόντα κέρδη λόγω της διαρροής. Πάμπολλοι άνθρωποι έχουν μείνει άνεργοι, η βιομηχανία εξόρυξης βρίσκεται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας, ενώ τα παραδοσιακά επαγγέλματα των ψαράδων και της εκτροφής γαρίδας βλέπουν το θάνατο να πλησιάζει. Το άγχος και το μετατραυματικό στρες επικρατούν.
Σε μερικά μέρη, η απόγνωση είναι ολοφάνερη. Συνάντησα τον Randy Adams, έναν εργολάβο οικοδομών από το Grand Isle, έξω από ένα τοπικό μπαρ. «Αυτή η διαρροή της ΒΡ με μετατρέπει σε αλκοολικό γιατί δεν έχω με τι να ασχοληθώ», λέει. «Αυτό, αυτό το πράγμα-αυτό που έκαναν…». Δείχνει την παραλία. Είναι ανίκανος να πει «διαρροή», «πετρελαιοκηλίδα» ή να το κατονομάσει με οποιοδήποτε τρόπο. Δείχνει το νερό ξανά και ξανά. «Αυτό το πράγμα μου πήρε τα πάντα. Έχω ένα όπλο κάτω από το κάθισμα του φορτηγού μου και κάθε μέρα αποφασίζω αν θέλω να φυτέψω μια σφαίρα στο κεφάλι μου. Να ζήσω ή να πεθάνω, αυτή είναι η επιλογή μου εδώ, κάθε μέρα. Η ζωή μου τελείωσε, το καταλαβαίνεις;»
Ο Scott Rojas της οικονομικής επιτροπής ανάπτυξης στην ενοριακή φυλακή Jefferson υπαινίσσεται ότι η τοπική αγορά εργασίας δεν είναι εύκολο να ασχοληθεί με τον καθαρισμό της πετρελαιοκηλίδας. «Αυτές είναι δουλειές πολύ σκληρές και χαμηλά αμειβόμενες – ξέρω ότι γραφεία εργασίας έχουν προσπαθήσει να βρουν ντόπιους κατοίκους να κάνουν την δουλειά αλλά αυτό είναι δύσκολο. Όσο για το αν απασχολούνται τρόφιμοι, δεν μπορώ ούτε να το επιβεβαιώσω, ούτε να το αρνηθώ. Οι κάτοικοι του Grand Isle ορκίζονται ότι έτσι είναι, αλλά θα πρέπει να μιλήσεις με τους ίδιους γι’ αυτό»
Η κρατική υπηρεσία απασχόλησης της Λουιζιάνα διαφημίζει την επικίνδυνη δουλειά του καθαρισμού της πετρελαιοκηλίδας ως «πράσινες θέσεις εργασίας». Πληρώνουν 10$ την ώρα, οπότε μοιάζουν με ελκυστική ευκαιρία. «Η υπηρεσία κατακλύζεται από σχετικές αιτήσεις», όμως «μπορεί να προσληφθούν 400 άτομα την Δευτέρα και μετά από μια μέρα εργασίας, να επιστρέψουν μόνο 200 την Τρίτη», λέει ο Paul Perkins, ένας συνταξιούχος αρχιφύλακας, που τώρα είναι ιδιοκτήτης πέντε επιχειρήσεων ενοικίασης κατάδικων-εργαζομένων.
Η πρόσληψη φυλακισμένων μπορεί να αποδεικνύεται περισσότερο αξιόπιστη, αλλά προκαλεί την οργή των κατοίκων του Κόλπου. Σύμφωνα με τον Perkins, ο Γραμματέας Σωφρονισμού της Λουιζιάνα, James LeBlanc, συναντήθηκε με εργολάβους στις αρχές Ιουνίου και τους ζήτησε να μην προσλάβουν φυλακισμένους έως ότου όλοι οι άνεργοι κάτοικοι της περιοχής βρουν εργασία. Όμως, η πετρελαιοκηλίδα απέδειξε ότι στη νέα πραγματικότητα η κυβέρνηση είναι ικανή να κάνει μόνο παρακλήσεις, και μάλιστα με ευγενικό τρόπο. Η ΒΡ κινεί τα νήματα. Επιλέγει τους εργολάβους, όπως η εταιρία ES&H, οι οποίοι έχουν αναλάβει εξ ολοκλήρου τον καθαρισμό. Στη συνέχεια, υπο-εργολάβοι, όπως η Able Body Labor, αποφασίζουν ποιον θα προσλάβουν.
Εργασία για την ΒΡ: «Δεν είναι αυτό που ήθελα να κάνω»
Η Anna Keller, μέλος της Critical Resistance New Orleans, έχει έλθει στο Grand Isle για να εργαστεί με την Gulf Recovery LLC και να βοηθήσει στην ανάπτυξη κοινοτικών δράσεων αντιμετώπισης της καταστροφής. «Είναι παγκοίνως γνωστό ότι κατάδικοι δουλεύουν στον καθαρισμό. Αν μιλήσεις με οποιονδήποτε εργάζεται στην παραλία θα σου πει ότι, ναι, φυλακισμένοι εργάζονται εκεί». Περιγράφει ένα κοντέινερ που βρίσκεται στην άκρη του λιμανιού, όπου κρατούνται οι τρόφιμοι-εργάτες, εξοπλισμένο με κουκέτες, κάγκελα στα παράθυρα και διπλές κλειδαριές.
Η ίδια πιστεύει ότι τον πρώτο λόγο πρέπει να τον έχουν οι άνθρωποι που σχετίζονται στενά με την οικολογία, την κουλτούρα και τα τοπία της περιοχής. Υποστηρίζει πως αυτοί πρέπει να προσληφθούν πρώτα, και όχι μόνο για τις βαριές δουλειές: «Τα μέλη της κοινότητας πρέπει να συμμετέχουν στον σχεδιασμό και να πληρώνονται για τη δαημοσύνη τους. Οι ντόπιοι είναι οι πραγματικοί ειδήμονες εδώ»
Στην Χούμα, σε κάποιο μπαρ, ένας ηλικιωμένος άντρας περιγράφει το οικονομικό δίλημμα του γιου του, στην τοπική συγκέντρωση της κοινότητας. Ο γιος του είναι 40 χρονών, παντρεμένος με παιδιά, και απολύθηκε πρόσφατα από μια επιχείρηση ξεφλουδίσματος στρειδιών, μετά την διαρροή της ΒΡ. Τώρα πηγαίνει με μια μηχανή του γκαζόν από πόρτα σε πόρτα μήπως βρει μεροκάματο. Ο ηλικιωμένος άντρας κρατά το κεφάλι του ανάμεσα στα αρθριτικά χέρια του. Η σερβιτόρα του προσφέρει ένα χαρτομάντιλο να σκουπίσει τα μάτια του. Τον ρωτάω αν ο γιος του θα εργαζόταν στην ΒΡ για τον καθαρισμό και κάνει μια γκριμάτσα. «Μπορεί, όχι, δεν νομίζω», λέει. «Αυτό θα ήταν σκληρό για την υπερηφάνεια του, καταλαβαίνεις; Για τόσο λίγα χρήματα; Όχι».
Οι εργάτες καθαρισμού των ακτών παίρνουν τους χαμηλότερους μισθούς. Άλλοι στον μισθολογικό πίνακα της ΒΡ, τα καταφέρνουν καλύτερα, αλλά η δουλειά τους είναι μια καθημερινή υπενθύμιση αυτών που έχουν χάσει. Ο Κρις Γκρίφιν είναι ένας γαλλόφωνος ψαράς γαρίδας και όπως ο πατέρας και ο παππούς του, είναι ιδιοκτήτης αλιευτικού σκάφους για το ψάρεμά της. Μετά την πετρελαϊκή μόλυνση και την απαγόρευση ψαρέματος στα νερά του κόλπου, ο Γκρίφιν προσλήφθηκε από την BP ως ξεναγός-οδηγός ταχύπλοου στις βαλτώδεις από το πετρέλαιο περιοχές. Τρεις φορές την ημέρα οδηγεί ένα τετραθέσιο σκάφος με μια εκκωφαντική μηχανή, σε νερά που γνωρίζει όλη του τη ζωή, ενόσω αξιωματούχοι της Ακτοφυλακής δίνουν συνεντεύξεις στα ΜΜΕ και απαντούν στις ίδιες ζοφερές ερωτήσεις πάλι και πάλι.
«Δεν είναι αυτό που ήθελα να κάνω», λέει ο Γκρίφιν, «αλλά είμαι ικανοποιημένος που έχω δουλειά και έτσι μπορώ να φροντίσω την οικογένεια μου. Δεν χρειάζεται να ανησυχώ για τα χρήματα. Αυτό δεν το απολαμβάνουν όλοι. Εγώ ανησυχώ για τα χρόνια που θα έρθουν. Θα συνεχίσουμε να καθαρίζουμε; Θα τους φροντίσουν όλους;»
Πέμπτη 12 Αυγούστου 2010
Δείτε σαρκοφάγα φυτά σε δράση!

Στη φύση υπάρχουν περισσότερα από 600 είδη σαρκοφάγων φυτών! Άλλα είναι μικρά σε μέγεθος και τρώνε μόνο έντομα, ενώ άλλα φτάνουν το ένα μέτρο και μπορούν να καταπιούν ακόμη και... αρουραίο!
Από τα πιο γνωστά σαρκοφάγα είναι τα νηπενθή. Την λέξη την συναντάμε στην Οδύσσεια του Ομήρου και σημαίνει "αυτός που είναι απαλλαγμένος απ' τη λύπη", "αυτός που δεν πενθεί", καθώς προέρχεται από την λέξη πένθος και το στερητικό "νη".
Τα νηπενθή έχουν σχήμα κανάτας και διαθέτουν φονικές ικανότητες! Οι χοάνες τους είναι γεμάτες με υγρό το οποίο προσελκύει έντομα και τρωκτικά, παγιδεύοντας τα! Τα ζωντανά δεν έχουν δυνατότητα διαφυγής, καθώς το εσωτερικό του φυτού είναι γλοιώδες. Μόλις η λεία παγιδευθεί, τα οξέα και τα ένζυμα του υγρού τη διασπούν.
Σχετικά πρόσφατα οι επιστήμονες ανακάλυψαν το Nepenthes attenboroughii, ένα είδος που έχει ύψος μεγαλύτερο από 1,2 μέτρα και θεωρείται ένας από τους “γίγαντες” των σαρκοφάγων φυτών. Λόγω του μεγέθους του, μπορεί να καταβροχθίσει με άνεση ακόμα κι έναν μεγάλο αρουραίο!Στο πρώτο βίντεο μπορείτε να δείτε ένα σαρκοφάγο φυτό να "πιάνει" στην παγίδα του ένα έντομο αλλά κι έναν
Πηγή:Pyles.tv
Τρίτη 6 Ιουλίου 2010
ΗΠΑ: Τηλεκατευθυνόμενο αεροσκάφος στην πετρελαιοκηλίδα
Το αμερικανικό ναυτικό απέστειλε ένα τηλεκατευθυνόμενο αεροσκάφος στον Κόλπο του Μεξικού για να βοηθήσει τις αρχές στην επιχείρηση συλλογής του διαρρέοντος πετρελαίου που ευθύνεται για τη ρύπανση του περιβάλλοντος, ανακοίνωσε το κέντρο επίβλεψης των επιχειρήσεων.
Το αεροσκάφος ΜΖ-3Α πρόκειται να φθάσει αύριο στον Κόλπο του Μεξικού, πρόσθεσαν οι αρχές. Είναι η πρώτη φορά που ένα τηλεκατευθυνόμενο σκάφος χρησιμοποιείται σε τέτοια επιχείρηση.
Αποστολή του θα είναι να εντοπίζει τις πετρελαιοκηλίδες, να δίνει οδηγίες στα πλοία που συλλέγουν το αργό πετρέλαιο από την επιφάνεια της θάλασσας, να αναζητεί τα απειλούμενα από τη ρύπανση ζώα, ή να εντοπίζει εκείνα που ήδη έχουν μολυνθεί από το μαζούτ.
«Σκεπτόμασθε να χρησιμοποιήσουμε μία σειρά από συλλέκτες. Όμως ο εντοπισμός του πετρελαίου αρχικώς πρόκειται να γίνει εμπειρικά. Με τα πτητικά μέσα θα εντοπίζουμε το πετρέλαιο που μπορεί να καεί, που μπορεί να διαλυθεί, ή μπορεί να διαχωρισθεί ποιοτικά από το θαλασσινό νερό», τόνισε ο πλοίαρχος της ακτοφυλακής Κέβιν Σερώ.
Σε αντίθεση με ένα ελικόπτερο, ή ένα κανονικό αεροσκάφος, το τηλεκατευθυνόμενο έχει τη δυνατότητα να παραμείνει στον αέρα περίπου για δώδεκα ώρες συνεχόμενα. Επίσης και το κόστος της πτήσης του είναι μικρότερο.
Προειδοποίηση για κυκλώνα στη Λουιζιάνα
Ένα ατμοσφαιρικό φαινόμενο που παρατηρήθηκε στα ανοιχτά της Λουιζιάνας, θα μπορούσε να μετατραπεί σε κυκλώνα, με αποτέλεσμα τη διακοπή της επιχείρησης καθαρισμού της πετρελαιοκηλίδας στον Κόλπο του Μεξικού, ανακοίνωσε απόψε το Εθνικό Κέντρο Τυφώνων (NHC).
Λίγο μετά τα μεσάνυχτα (ώρα Ελλάδας) αυτό το χαμηλό βαρομετρικό βρισκόταν σε απόσταση 80 χιλιομέτρων νότια-νοτιοανατολικά της Μόργκαν Σίτι, αλλά σύμφωνα με το NHC μπορεί να ενισχυθεί και να κατευθυνθεί προς το Καϊγιού Μπέι.
«Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα, κατά 60%, να εξελιχθεί σε τροπικό κυκλώνα» αναφέρεται στην ανακοίνωση. Την περασμένη εβδομάδα ο κυκλώνας Alex, ο πρώτος της σεζόν, προκάλεσε το θάνατο επτά ατόμων στο βορειοανατολικό Μεξικό και άλλων 11 στη χερσόνησο του Γιουκατάν, στη Νικαράγουα, τη Γουατεμάλα και το Σαλβαδόρ.
zougla
Γιατί εμένα κάτι μου λέει ότι θα γίνει μεγάλη ζημιά;
Λίγο μετά τα μεσάνυχτα (ώρα Ελλάδας) αυτό το χαμηλό βαρομετρικό βρισκόταν σε απόσταση 80 χιλιομέτρων νότια-νοτιοανατολικά της Μόργκαν Σίτι, αλλά σύμφωνα με το NHC μπορεί να ενισχυθεί και να κατευθυνθεί προς το Καϊγιού Μπέι.
«Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα, κατά 60%, να εξελιχθεί σε τροπικό κυκλώνα» αναφέρεται στην ανακοίνωση. Την περασμένη εβδομάδα ο κυκλώνας Alex, ο πρώτος της σεζόν, προκάλεσε το θάνατο επτά ατόμων στο βορειοανατολικό Μεξικό και άλλων 11 στη χερσόνησο του Γιουκατάν, στη Νικαράγουα, τη Γουατεμάλα και το Σαλβαδόρ.
zougla
Γιατί εμένα κάτι μου λέει ότι θα γίνει μεγάλη ζημιά;
Τρίτη 15 Ιουνίου 2010
Αυξημένες συγκεντρώσεις αιωρούμενων σωματιδίων στη Δυτική Μακεδονία
Σημαντική επιβάρυνση της ατμόσφαιρας στη Δυτική Μακεδονία, με αιωρούμενα σωματίδια (PM 10), προκύπτει από την αξιολόγηση των μετρήσεων ατμοσφαιρικής ρύπανσης, που πραγματοποίησαν η ΔΕΗ και το Κέντρο Περιβάλλοντος της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Κοζάνης, από το περασμένο Σάββατο μέχρι σήμερα.
Συγκεκριμένα, ενώ η σχετική ευρωπαϊκή οδηγία ορίζει ότι, η μέση ημερήσια τιμή συγκεντρώσεων αιωρούμενων σωματιδίων δεν πρέπει να ξεπερνά το όριο των 50 μικρογραμμαρίων ανά κυβικό μέτρο, περισσότερες από 35 ημέρες το χρόνο, ήδη το περασμένο Σάββατο σημειώθηκαν υπερβάσεις του ορίου αυτού σε 7 σημεία μέτρησης, από τα 15 που υπάρχουν στους νομούς Κοζάνης και Φλώρινας. Την Κυριακή και τη Δευτέρα σημειώθηκαν υπερβάσεις σε 13 σημεία μέτρησης, ενώ σήμερα οι τιμές των αιωρούμενων σωματιδίων ήταν πάνω από το όριο σε όλα τα σημεία μέτρησης.
Όπως εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπεύθυνος ατμοσφαιρικής ποιότητας του Κέντρου Περιβάλλοντος Βασίλης Ευαγγελόπουλος, το φαινόμενο αποδίδεται στις εκπομπές ρύπων από τις μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στην περιοχή σε συνδυασμό με τη μεταφορά σκόνης από την Αφρική.
«Το φαινόμενο της μεταφοράς σκόνης βρίσκεται σε εξέλιξη από το περασμένο Σάββατο, ενώ αναμένεται να συνεχιστεί μέχρι τις 18 Ιουνίου. Η ατμόσφαιρα πάντως στη Δυτική Μακεδονία είναι αποπνικτική», σημείωσε χαρακτηριστικά.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Συγκεκριμένα, ενώ η σχετική ευρωπαϊκή οδηγία ορίζει ότι, η μέση ημερήσια τιμή συγκεντρώσεων αιωρούμενων σωματιδίων δεν πρέπει να ξεπερνά το όριο των 50 μικρογραμμαρίων ανά κυβικό μέτρο, περισσότερες από 35 ημέρες το χρόνο, ήδη το περασμένο Σάββατο σημειώθηκαν υπερβάσεις του ορίου αυτού σε 7 σημεία μέτρησης, από τα 15 που υπάρχουν στους νομούς Κοζάνης και Φλώρινας. Την Κυριακή και τη Δευτέρα σημειώθηκαν υπερβάσεις σε 13 σημεία μέτρησης, ενώ σήμερα οι τιμές των αιωρούμενων σωματιδίων ήταν πάνω από το όριο σε όλα τα σημεία μέτρησης.
Όπως εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπεύθυνος ατμοσφαιρικής ποιότητας του Κέντρου Περιβάλλοντος Βασίλης Ευαγγελόπουλος, το φαινόμενο αποδίδεται στις εκπομπές ρύπων από τις μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στην περιοχή σε συνδυασμό με τη μεταφορά σκόνης από την Αφρική.
«Το φαινόμενο της μεταφοράς σκόνης βρίσκεται σε εξέλιξη από το περασμένο Σάββατο, ενώ αναμένεται να συνεχιστεί μέχρι τις 18 Ιουνίου. Η ατμόσφαιρα πάντως στη Δυτική Μακεδονία είναι αποπνικτική», σημείωσε χαρακτηριστικά.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Παρασκευή 11 Ιουνίου 2010
Ανάβρα, ένα παράδειγμα προς μίμηση.
Είδα αυτό το θέμα σε ένα από τα blogs που παρακολούθω. Με εντυπωσίασε και είπα να βρώ και την πηγή του και τον χρήστη που αναφέρει το άρθρο.
Το αρχικό άρθρο.
Στην πρωτοπόρα κοινότητα της Μαγνησίας Ανάβρα βρέθηκαν δεκάδες εκδρομείς της Πανελλήνιας Ένωσης Καταναλωτών ΒΙΟΖΩ με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος. Εκδρομείς και κάτοικοι του χωριού-πρότυπου οικολογικής ανάπτυξης ένωσαν τις φωνές τους σε ένα σύνθημα: «Να γίνει όλη η Ελλάδα Ανάβρα!».
Σε υψόμετρο χιλίων περίπου μέτρων, στις δυτικές πλαγιές της Όθρυος και σε μεγάλη απόσταση από τις πιο κοντινές κωμοπόλεις της Μαγνησίας, της Λάρισας και της Φθιώτιδας, η κοινότητα Ανάβρας σήμερα διαθέτει αιολικό πάρκο (το οποίο της εξασφαλίζει ετήσιο εισόδημα περίπου 100.000 ευρώ), περιβαλλοντικό - πολιτιστικό πάρκο, πρότυπες κτηνοτροφικές υποδομές, αναρριχητικά κέντρα, Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών, ακόμη και σπίτια που φιλοξενούν τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στα σχολεία.
Οι κάτοικοι προχωρούν επίσης στην κατασκευή μικρού υδροηλεκτρικού πάρκου με χρήση του 70% του νερού του Ενιπέα το χειμώνα και χωρίς να λειτουργεί το καλοκαίρι. Είναι υπό κατασκευή τηλεθέρμανση από βιομάζα.
Παρόλα αυτά, η Ανάβρα που παρέμενε μέχρι σήμερα κοινότητα λόγω της ιδιότυπης γεωγραφικής θέσης της καλείται πλέον με τον Καλλικράτη να ενταχθεί σε έναν Δήμο που ουδεμία σχέση έχει με την απομονωμένη Κοινότητα.
Κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων στο υπέροχο αυτό χωριό, στο επίκεντρο βρέθηκε η βιολογική γεωργία και ο πρόεδρος της ΒΙΟΖΩ, Γιωργάκης Κωστής σημείωσε σχετικά: «Να γίνει όλη η Ελλάδα Βιολογική Ανάβρα! Οι βιοκαταναλωτές θέλουμε το πρότυπο ανάπτυξης της Ανάβρας, που έκανε όλους τους κτηνοτρόφους να ανατρέφουν βιολογικά τα ζώα τους, να θέλουν το περιβάλλον σύμμαχο κι όχι δούλο και να στηρίζονται στα ντόπια προϊόντα, να γίνει παράδειγμα ανάπτυξης για όλη την χώρα. Θέλουμε ένα άλλο καταναλωτικό πρότυπο με στροφή στα ντόπια βιολογικά προϊόντα και πράσινη ανάπτυξη με πλήρη σεβασμό στο περιβάλλον. Θέλουμε οι καταναλωτές να γνωρίζουν τους παραγωγούς τους και γι’ αυτό ήρθαμε στην Βιολογική Ανάβρα».
Το σχόλιο του χρήστη.
Το αρχικό άρθρο.
Στην πρωτοπόρα κοινότητα της Μαγνησίας Ανάβρα βρέθηκαν δεκάδες εκδρομείς της Πανελλήνιας Ένωσης Καταναλωτών ΒΙΟΖΩ με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος. Εκδρομείς και κάτοικοι του χωριού-πρότυπου οικολογικής ανάπτυξης ένωσαν τις φωνές τους σε ένα σύνθημα: «Να γίνει όλη η Ελλάδα Ανάβρα!».
Σε υψόμετρο χιλίων περίπου μέτρων, στις δυτικές πλαγιές της Όθρυος και σε μεγάλη απόσταση από τις πιο κοντινές κωμοπόλεις της Μαγνησίας, της Λάρισας και της Φθιώτιδας, η κοινότητα Ανάβρας σήμερα διαθέτει αιολικό πάρκο (το οποίο της εξασφαλίζει ετήσιο εισόδημα περίπου 100.000 ευρώ), περιβαλλοντικό - πολιτιστικό πάρκο, πρότυπες κτηνοτροφικές υποδομές, αναρριχητικά κέντρα, Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών, ακόμη και σπίτια που φιλοξενούν τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στα σχολεία.
Οι κάτοικοι προχωρούν επίσης στην κατασκευή μικρού υδροηλεκτρικού πάρκου με χρήση του 70% του νερού του Ενιπέα το χειμώνα και χωρίς να λειτουργεί το καλοκαίρι. Είναι υπό κατασκευή τηλεθέρμανση από βιομάζα.
Παρόλα αυτά, η Ανάβρα που παρέμενε μέχρι σήμερα κοινότητα λόγω της ιδιότυπης γεωγραφικής θέσης της καλείται πλέον με τον Καλλικράτη να ενταχθεί σε έναν Δήμο που ουδεμία σχέση έχει με την απομονωμένη Κοινότητα.
Κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων στο υπέροχο αυτό χωριό, στο επίκεντρο βρέθηκε η βιολογική γεωργία και ο πρόεδρος της ΒΙΟΖΩ, Γιωργάκης Κωστής σημείωσε σχετικά: «Να γίνει όλη η Ελλάδα Βιολογική Ανάβρα! Οι βιοκαταναλωτές θέλουμε το πρότυπο ανάπτυξης της Ανάβρας, που έκανε όλους τους κτηνοτρόφους να ανατρέφουν βιολογικά τα ζώα τους, να θέλουν το περιβάλλον σύμμαχο κι όχι δούλο και να στηρίζονται στα ντόπια προϊόντα, να γίνει παράδειγμα ανάπτυξης για όλη την χώρα. Θέλουμε ένα άλλο καταναλωτικό πρότυπο με στροφή στα ντόπια βιολογικά προϊόντα και πράσινη ανάπτυξη με πλήρη σεβασμό στο περιβάλλον. Θέλουμε οι καταναλωτές να γνωρίζουν τους παραγωγούς τους και γι’ αυτό ήρθαμε στην Βιολογική Ανάβρα».
Το σχόλιο του χρήστη.
Δευτέρα 7 Ιουνίου 2010
Η Μαφία του περιβάλλοντος ανθίζει και ισχυροποιείται
Οι επιχειρήσεις της μαφίας που ασχολούνται με την διαχείριση επικίνδυνων αποβλήτων και την παράνομη αποκομιδή σκουπιδιών στην Ιταλία συνέχισαν να ανθίζουν στην Ιταλία το 2009 παρά την παγκόσμια οικονομική κρίση, σύμφωνα με την περιβαλλοντική οργάνωση Legambiente.
Η παραβίαση ή η παράκαμψη των κανονισμών και της νομοθεσίας για την προστασία του περιβάλλοντος "είναι η μόνη επιχειρηματική δραστηριότητα που έχει ανοσία στις κρίσεις", ανέφερε η Legambiente σε ανακοίνωσή της, εκτιμώντας πως τα έσοδα του οργανωμένου εγκλήματος από το πεδίο αυτό έφθασαν το 2009 τα 20,5 δις ευρώ, περίπου το ίδιο ποσό με το 2008.Ο Βιτόριο Κολιάτι Ντέτσα, πρόεδρος της οργάνωσης, σημείωσε ότι "η μαφία του περιβάλλοντος αποδεικνύεται στέρεα και ισχυρή". Το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της --3,9 ως 5,2 δις δολάρια-- προήλθε από την διαχείριση και μεταφορά σκουπιδιών όπως τμήματα υπολογιστών, που εστάλησαν στην Αφρική και στην Ανατολική Ασία.
Η αξία των επιχειρήσεων της μαφίας που παράγουν κακής ποιότητας τσιμέντο μειώθηκαν κατά τι, από τα 7,499 στα 7,463 δις δολάρια, κατά την οργάνωση.
"Είναι μια πολύ προσοδοφόρα επιχείρηση για τις συμμορίες, οι οποίες βασικά ελέγχουν όλη τη γραμμή παραγωγής τσιμέντου στη χώρα και γι' αυτό αποσπούν εθνικά και τοπικά συμβόλαια για δημόσια και ιδιωτικά έργα", ανέφερε η Legambiente.
Μια ακόμη μαφιόζικη δραστηριότητα με μεγάλη αύξηση στα έσοδα το 2009 ήταν τα εγκλήματα με τη χρήση ζώων--όπως οι κυνομαχίες, το λαθρεμπόριο απειλουμένων ειδών, οι παράνομες ιπποδρομίες και η παράνομη σφαγή ζώων. Εκτιμάται ότι ο τομέας εισέφερε περί τα 3 δις ευρώ στο οργανωμένο έγκλημα.
Από γεωγραφικής άποψης, η Καμπάνια, γύρω από τη Νάπολη, όπου δρα η Καμόρα, παραμένει το επίκεντρο της οικο-μαφίας, με το 17,1% των εγκλημάτων που διαπράχθηκαν, ενώ η περιοχή του Λάτσιο στη Ρώμη έρχεται δεύτερη με 12,1%.
Ο Ιταλός συγγραφέας και δημοσιογράφος Ρομπέρτο Σαβιάνο, το βιβλίο του οποίου για την Καμόρα, το οποίο τιτλοφόρησε Γόμορρα, έγινε ταινία, αναφέρει στην εισαγωγή της έκθεσης της Legambiente ότι "τα σκουπίδια έχουν γίνει μια από τις πιο επικερδείς επιχειρηματικές δραστηριότητες τα τελευταία χρόνια. Η χρήση της Ιταλικής γης ως χωματερή όπου θάβεονται σκουπίδια είναι πιο επικερδής από την καλλιέργειά της γης. Μέσω των επιχειρήσεών τους στον τομέα του περιβάλλοντος, οι εγκληματικές οργανώσεις συγκεντρώνουν ετήσια κέρδη που ξεπερνούν εκείνα της Fiat. . . ή της Benetton".
Ο Σαβιάνο ζει υπό συνεχή αστυνομική προστασία λόγω των απειλών της μαφίας κατά της ζωής του.
ΗΜΕΡΗΣΙΑ
Σάββατο 1 Μαΐου 2010
Ανετράπη εξέδρα άντλησης πετρελαίου
Μία κινητή εξέδρα άντλησης πετρελαίου ανατράπηκε σε ένα κανάλι της Λουιζιάνα (νότιες ΗΠΑ) την Παρασκευή, χωρίς να διαπιστωθεί καμία διαρροή πετρελαίου προς το παρόν, ανακοίνωσε η ακτοφυλακή των ΗΠΑ η οποία εργάζεται για να ασφαλίσει την εγκατάσταση.
"Η ακτοφυλακή μετέβη στο σημείο όπου μία κινητή εξέδρα άντλησης πετρελαίου ανατράπηκε, στο...
κανάλι Τσάρεντον, νότια του αυτοκινητοδρόμου 90", νοτιοδυτικά της Νέας Ορλεάνης, αναφέρεται σε ένα ανακοινωθέν.
"Δεν υπάρχουν τραυματίες (...). Τα αίτια του συμβάντος είναι ακόμη άγνωστα", αναφέρεται ακόμη.
Οι αρχές υπογραμμίζουν εξάλλου πως η εξέδρα έχει "χωρητικότητα περίπου 75.000 λίτρων ντίζελ", αλλά δηλώνουν πως δεν γνωρίζουν την ποσότητα του πετρελαίου "πάνω στην εγκατάσταση την ώρα του ατυχήματος". Ωστόσο, σύμφωνα με τους ερευνητές που έχουν σταλεί επί τόπου, "δεν διαπιστώθηκε καμία διαρροή".
Για προληπτικούς λόγους, δημιουργήθηκε μία περίμετρος ασφαλείας περίπου 900 μέτρων από κάθε πλευρά του σημείου του ατυχήματος.
Την ίδια στιγμή, στην πολιτεία της Λουιζιάνα, το εκτεταμένο στρώμα πετρελαίου που διέρρευσε από την εξέδρα Deepwater Horizon στον κόλπο του Μεξικού άρχισε να ρυπαίνει τις ακτές, προδιαγράφοντας μια από τις χειρότερες πετρελαιοκηλίδες στην ιστορία των Ηνωμένων Πολιτειών. Έχει κηρυχθεί κατάσταση "εθνικής καταστροφής".
Πηγή: troktiko
ΟΙ ΠΑΛΙΟΙ ΕΛΕΓΑΝ ΤΟ ΕΞΗΣ: "ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΗ ΣΥΜΠΤΩΣΗ, ΠΑΥΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΠΤΩΣΗ."
ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ.
ΚΑΤΙ ΤΡΕΧΕΙ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ. ΠΡΩΤΑ ΤΥΦΩΝΕΣ, ΜΕΤΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ...
"Η ακτοφυλακή μετέβη στο σημείο όπου μία κινητή εξέδρα άντλησης πετρελαίου ανατράπηκε, στο...
κανάλι Τσάρεντον, νότια του αυτοκινητοδρόμου 90", νοτιοδυτικά της Νέας Ορλεάνης, αναφέρεται σε ένα ανακοινωθέν.
"Δεν υπάρχουν τραυματίες (...). Τα αίτια του συμβάντος είναι ακόμη άγνωστα", αναφέρεται ακόμη.
Οι αρχές υπογραμμίζουν εξάλλου πως η εξέδρα έχει "χωρητικότητα περίπου 75.000 λίτρων ντίζελ", αλλά δηλώνουν πως δεν γνωρίζουν την ποσότητα του πετρελαίου "πάνω στην εγκατάσταση την ώρα του ατυχήματος". Ωστόσο, σύμφωνα με τους ερευνητές που έχουν σταλεί επί τόπου, "δεν διαπιστώθηκε καμία διαρροή".
Για προληπτικούς λόγους, δημιουργήθηκε μία περίμετρος ασφαλείας περίπου 900 μέτρων από κάθε πλευρά του σημείου του ατυχήματος.
Την ίδια στιγμή, στην πολιτεία της Λουιζιάνα, το εκτεταμένο στρώμα πετρελαίου που διέρρευσε από την εξέδρα Deepwater Horizon στον κόλπο του Μεξικού άρχισε να ρυπαίνει τις ακτές, προδιαγράφοντας μια από τις χειρότερες πετρελαιοκηλίδες στην ιστορία των Ηνωμένων Πολιτειών. Έχει κηρυχθεί κατάσταση "εθνικής καταστροφής".
Πηγή: troktiko
ΟΙ ΠΑΛΙΟΙ ΕΛΕΓΑΝ ΤΟ ΕΞΗΣ: "ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΗ ΣΥΜΠΤΩΣΗ, ΠΑΥΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΠΤΩΣΗ."
ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ.
ΚΑΤΙ ΤΡΕΧΕΙ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ. ΠΡΩΤΑ ΤΥΦΩΝΕΣ, ΜΕΤΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ...
Κυριακή 25 Απριλίου 2010
Ανθρώπινη αλυσίδα 120 χλμ κατά της πυρηνικής ενέργειας στη Γερμανία
«Πυρηνική ενέργεια; Όχι ευχαριστώ» γράφει η σημαία
Περισσότεροι από 100.000 διαδηλωτές σχημάτισαν το Σάββατο μια ανθρώπινη αλυσίδα μήκους 120χλμ στη βόρεια Γερμανία, ανάμεσα στα πυρηνικά εργοστάσια Μπρουνσμπίτελ στον ποταμό Ελβα και Κρίμελ κοντά στο Αμβούργο, δυο ημέρες πριν από την 24η επέτειο της πυρηνικής καταστροφής του Τσερνόμπιλ.
Η συμβολική δράση, με την ονομασία «Αλυσιδωτή αντίδραση - Σταματείστε την πυρηνική ενέργεια» πραγματοποιείται σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το σχέδιο της κυβέρνησης Μέρκελ να αναβάλει το κλείσιμο των 17 πυρηνικών εργοστασίων της χώρας.
Η Γερμανία είχε αποφασίσει αρχικά να κλείσει σταδιακά τα πυρηνικά της εργοστάσια έως το 2020. Όμως οι συντηρητικοί και οι φιλελεύθεροι του κυβερνητικού συνασπισμού πιέζουν για παράταση της λειτουργίας ορισμένων αντιδραστήρων.
Πηγή: in.gr
Σοβαρή διαρροή στην εξέδρα πετρελαίου στον Κόλπο του Μεξικού
Σοβαρή διαρροή παρατηρείται από το Σάββατο από πετρελαιοπηγή κάτω από την εξέδρα πετρελαίου, η οποία εξερράγη και βυθίστηκε στον Κόλπο του Μεξικού.
Από την πετρελαιοπηγή, 5.000 πόδια (1.525 μέτρα) κάτω από την επιφάνεια του ωκεανού, διαρρέουν περίπου 1.000 βαρέλια πετρέλαιο την ημέρα, δήλωσε εκπρόσωπος της ακτοφυλακής.
Υποθαλάσσια οχήματα εντόπισαν από μακριά πετρέλαιο να διαρρέει από το σωλήνα ανύψωσης και τον αγωγό γεώτρησης.
«Ταξινομούμε τη διαρροή αυτή ως πολύ σοβαρή και χρησιμοποιούμε όλα τα μέσα που διαθέτουμε για να βοηθήσουμε να περιοριστεί», δήλωσε η υπαξιωματικός Κόνι Τέρελ.
Την Παρασκευή, η ακτοφυλακή ανέστειλε τις έρευνες για 11 αγνοούμενους εργαζόμενους στην εξέδρα, οι οποίοι θεωρούνται νεκροί.
Η Deepwater Horizon της Transocean Ltd βυθίστηκε την Πέμπτη, αφού καιγόταν από την Τρίτη έπειτα από έκρηξη ενώ τελείωνε μια πετρελαιοπηγή για την BP, 42 μίλια (68 χλμ) ανοικτά των ακτών της Λουιζιάνα.
Την Παρασκευή, η ακτοφυλακή ανέστειλε τις έρευνες για 11 αγνοούμενους εργαζόμενους στην εξέδρα, οι οποίοι θεωρούνται νεκροί.
Η BP έχει αναπτύξει έναν στόλο πλοίων και αεροσκαφών προκειμένου να περιορίσει την πετρελαιοκηλίδα, η οποία θα μπορούσε να απειλήσει την ευαίσθητη ακτογραμμή της Λουιζιάνα εάν δεν ελεγχθεί.
Μέχρι τώρα η πετρελαιοκηλίδα δεν είναι συγκρίσιμη με την καταστροφή του Exxon Valdez, από το οποίο διέρρευσαν περίπου 11 εκατομμύρια γαλόνια (50 εκατομμύρια λίτρα) πετρελαίου στο Πρινς Γουίλιαμ Σάουντ της Αλάσκα, όταν προσάραξε το 1989. Από την πετρελαιοπηγή της Transocean διαρρέουν περίπου 42.000 γαλόνια (190.900 λίτρα) πετρέλαιο την ημέρα στον ωκεανό, εκτιμά η ακτοφυλακή.
Η έκρηξη συνέβη περίπου στις 10 μ.μ, της Τρίτης (06:00 της Τετάρτης ώρα Ελλάδας), καθώς η εξέδρα κάλυπτε μία πετρελαιοπηγή εν αναμονή παραγωγής. Περίπου 115 από τους 126 εργαζόμενους που βρίσκονταν πάνω στην εξέδρα την ώρα της έκρηξης διασώθηκαν.
Είναι η μεγαλύτερη καταστροφή σε εξέδρα άντλησης πετρελαίου από το 2001, όταν μία εξέδρα την οποία λειτουργούσε η Petrobras ανοικτά των ακτών της Βραζιλίας εξερράγη και σκότωσε 11 εργαζόμενους. Η εξέδρα Piper Alpha στη Βόρεια Θάλασσα ανοικτά της Σκοτίας εξερράγη το 1988, σκοτώνοντας 167 ανθρώπους.
Πηγή: Nooz
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)













Προκαταβολικά συγνώμη για το “σεντόνι”, αλλά όπως ξέρετε δεν σας ενοχλώ συχνά !!!
Ανάβρα Μαγνησίας. Ένα περίεργο “γαλατικό χωριό”
Αν διαβάσετε με προσοχή όλα αυτά που ακολουθούν και μέχρι το τέλος. Θα δείτε ότι είναι σαν να βγαίνουν από comics επιστημονικής φαντασίας. Το “θαύμα” της Πράσινης Ανάπτυξης. Η μεγάλη ανατροπή του μειονεκτήματος σε πλεονέκτημα. Τρόπος & Τόπος να ζεις.
Και φυσικά όταν λέμε “θαύμα” δεν το εννοούμε θρησκευτικά ή μεταφυσικά. Το “θαύμα” ήταν προϊόν αποτέλεσμα ανθρώπινης σκληρής δουλειάς. Η μεγάλη ανατροπή μπορεί να έλθει και από ένα απομακρυσμένο ορεινό χωριό 700 κατοίκων. Η μάχη με την μιζέρια, την θλίψη και την ηττοπάθεια έχει αποτελέσματα. Και όλα ξεκίνησαν από λίγους πολύ λίγους. Φυσικά και δεν περίμεναν να λυθούν τα προβλήματα από “άλλους” ποιους “άλλους”; Η πρωτοβουλία ήταν δική τους και η σκληρή προσπάθεια πάλι δική τους. Αλλά ταυτόχρονα όμως και σιγά – σιγά ενεργοποίησαν και “άλλους” πολλούς “άλλους”. Το μεγαλύτερο στοίχημα ήταν η αλλαγή νοοτροπίας.
Ναι στην αρχή υπήρχαν αντιρρήσεις. Υπήρχαν βαρίδια και στερεότυπα. Αδράνεια, “ωχ αδελφισμός”, απάθεια, ηττοπάθεια, κλπ όπως πάντα και παντού. Αλλά η προσπάθεια κάποιων λίγων, ναι λίγων, πολύ λίγων στην αρχή αλλά στην συνέχεια περισσότερων, πολύ περισσότερων ήταν συστηματική, μεγάλη, δύσκολη και επίπονη. Δεν έβαλαν ρομαντικούς, άπιαστους στόχους – χίμαιρες. Ιδανική συνταγή για απογοήτευση και πισωγυρίσματα. Είχαν όμως φιλόδοξο όραμα και Αντικειμενικό Σκοπό. Και προχώρησαν με μικρούς, απτούς, ρεαλιστικούς και εφικτούς στόχους. Και σιγά - σιγά είχαν αποτελέσματα, τα πρώτα τους αποτελέσματα. Και φυσικά τελικά πείστηκαν όλοι. Βέβαια η προσπάθεια κράτησε συνολικά πάνω από 15 χρόνια. Δεν έγινε “εδώ και τώρα”. Και φυσικά συνεχίζεται και θα συνεχίζεται. Εξάλλου έχουν πολλά, πάρα πολλά ακόμα να κάνουν. Αλλά το σημαντικότερο: Το κλίμα άλλαξε. Οι άνθρωποι εκεί είναι πλέον αισιόδοξοι, πιστεύουν στις δυνατότητες τους και αγωνίζονται ειρηνικά και δημιουργικά με υπομονή και επιμονή. Με αγάπη, με κέφι και μεράκι. Και φυσικά κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα πρότυπο οικονομικής ανάπτυξης
φιλικό προς το περιβάλλον και το φυσικό τοπίο. Και ναι είναι στην Ελλάδα !!! Δεν είναι στην Ελβετία ή σε κάποια Σκανδιναβική χώρα.
Η επιστροφή στις ρίζες μπορεί να είναι και φυγή προς τα εμπρός μπορεί να έχει σύγχρονο μοντέλο επιστροφής στην αυριανή περιφέρεια και να μην είναι “γραφικό πισωγύρισμα” δηλαδή μπορεί να προσφέρει σύγχρονες υποδομές και ανέσεις, χωρίς ελλείψεις αλλά κυρίως με σεβασμό και προστασία στο περιβάλλον και στο φυσικό τοπίο. Ήταν μια μειονεκτική και απομακρυσμένη περιοχή κτυπημένη από την εγκατάλειψη και την αστυφιλία (όπως εξάλλου όλη η ελληνική περιφέρεια).
Οι νέοι έφευγαν και οι ταλαιπωρημένοι ηλικιωμένοι λιγόστευαν. Γελάδια, χοίροι και πρόβατα κυκλοφορούσαν χύμα μέσα στο χωριό και γύρω από αυτό τρεφόμενα με ότι έβρισκαν. Το μικρό χωριό ήταν χωρίς υποδομές, χωρίς οδοποιία, ούτε καν ύδρευση. Το χειμώνα λάσπη το καλοκαίρι σκόνη
Ο πληθυσμός αιμορραγούσε από την αστυφιλία. Εγκατάλειψη, ανέχεια και μιζέρια. Και φυσικά δεν κατάφεραν απλά να σταθούν στα πόδια τους. Αλλά έκαναν το μεγάλο άλμα. Έκαναν το “θαύμα” τους Έσπασαν την μιζέρια και την απομόνωση. Ενδεικτικά μόνο να πούμε ότι είναι τόσο απομονωμένο αυτό το μικρό χωριό τόσο μακριά δηλαδή από άλλους οικισμούς – Δήμους που εξαιρέθηκε από τον “Καποδιστριακό” νόμο περί συγχωνεύσεων Δήμων και Κοινοτήτων γιατί συγκέντρωνε τις προϋπόθεσες διατήρησης αυτόνομης Κοινότητας. Και πραγματικά τι πιο ωραίο παράδειγμα ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ
Σήμερα λοιπόν: Υψηλή ποιότητα ζωής. Αιολικό πάρκο με 20 ανεμογεννήτριες. Που όχι μόνο τροφοδοτεί τις ενεργειακές ανάγκες αλλά και πουλάνε στην ΔΕΗ το περίσσευμα. Σχεδιασμός για εγκατάσταση συστήματος τηλεθέρμανσης. Με κεντρικό λέβητα στο πάνω μέρος του χωριού Και από εκεί με υπόγειους αγωγούς θα προσφέρει ζεστό νερό και θέρμανση σε όλους τους κατοίκους. Ο λέβητας θα λειτουργεί με καύση βιομάζας (κοπριές ζώων, ξερά φύλλα, άχυρο, κλπ). Σύντομα και υδροηλεκτρικό εργοστάσιο. Φυσικά όπως πρέπει να είναι τα υδροηλεκτρικά εργοστάσια Δηλαδή μικρής κλίμακας και φιλικό στο περιβάλλον. Μια απόλυτα συντονισμένη προσπάθεια απεξάρτησης και απομάκρυνσης από το πετρέλαιο, τον λιθάνθρακα και φυσικά την πυρηνική ενέργεια !!!(που κάποιοι την ξαναθυμήθηκαν πρόσφατα). Ζωντανό περιβαλλοντικό πολιτιστικό πάρκο. Προστατευμένη παραδεισένια έκταση 240 στρεμμάτων με τοπική φυσική βλάστηση, με αιωνόβια πλατάνια και άλλα τοπικά δένδρα, με πηγές, ποταμό, καθαρά και γάργαρα ορμητικά νερά, με γεφύρια, παιδικές χαρές, πετρόκτιστη διακόσμηση, νεροτριβές, μαντάνια και νερόμυλους, κατασκευές για την επεξεργασία και τον καθαρισμό υφασμάτων με τη βοήθεια του νερού. Με λαγούς και ελάφια στο φυσικό τους περιβάλλον και όχι σε ζωολογικό κήπο !!! Να ξεπετάγονται μέσα από ξέφωτα και να τρέχουν ελεύθερα και φυσικά μακριά από κυνηγούς.
Άνθρωπος και περιβάλλον συμβιώνουν φυσικά και αρμονικά. Τρεις υπερσύγχρονες πρότυπες βιολογικές κτηνοτροφικές μονάδες - πάρκα. Πρότυπο βιολογικό σφαγείο, το μόνο δημόσιο στην Ελλάδα (ναι δημόσιο, για την ακρίβεια δημοτικό). Και το μόνο πιστοποιημένο από την ΔΗΩ
(Οργανισμός Ελέγχου και Πιστοποίησης Βιολογικών Γεωργικών & Κτηνοτροφικών Προϊόντων www.dionet.gr). Σχεδιασμός για δημιουργία πιστοποιημένου τυποποιητήριου για τα προϊόντα του χωριού.
Τα βιολογικά ποιοτικά προϊόντα τους είναι ανάρπαστα. Και φυσικά δεν κλείνουν τους εθνικούς δρόμους γιατί δεν επιδοτούνται τα προϊόντα τους “Όλα τα κυλά όλα τα λεφτά” τι ωραίο αγωνιστικό δίκαιο αίτημα !!! των αγροτών που κλείνουν δρόμους και ξεχειλίζουν από αγανάκτηση για το κράτος το οποίο κράτος με τη σειρά του συνήθως υποκύπτει και τους μοιράζει λεφτά. Σε αυτό το χωριό παράγουν βιολογικά ποιοτικά προϊόντα και τα πουλάνε όλα Ναι έχουν καταλάβει μόνοι τους τι και πως πρέπει να παράγουν, που και πως πρέπει να πουλάνε. Κοινωνική μέριμνα και συνοχή. Σύγχρονες ανέσεις και μέσα για τους νέους οι οποίοι πλέον είναι ικανοποιημένοι και δεν φεύγουν, φροντίδα και ασφάλεια για τους ηλικιωμένους, “Βοήθεια στο σπίτι”. Γηροκομείο 20 κλινών και ολοήμερο Νηπιαγωγείο και Δημοτικό με άριστες υποδομές και προδιαγραφές δωρεάν στέγαση (ξενώνες - διαμερίσματα) για τους δασκάλους και τους γιατρούς. Αγροτικό ιατρείο και σχολεία πάντοτε στελεχωμένα “Ελάτε σε μας” λένε στους γιατρούς και στους δασκάλους και εκείνοι επιδιώκουν να διοριστούν εκεί.
Επίσης από τα δημοτικά έσοδα (που είναι πλέον αρκετά), η Κοινότητα για να ενισχύσει τους άστεγους δημότες προσφέρει οικόπεδα στο 1/4 της αντικειμενικής τους αξίας και μάλιστα με αποπληρωμή σε δόσεις !!!
Υψηλό κατά κεφαλή εισόδημα, εισοδήματα από 30 έως 100 χιλιάδες ευρώ το ποσοστό ανεργίας στο απόλυτο μηδέν !!! ναι είναι αλήθεια !!!ο κόσμος φεύγει από τις πόλεις και έρχεται στο χωριό ο πληθυσμός με σημερινό μέσο όρο ηλικίας τα 40 διπλασιάστηκε τα τελευταία 15 χρόνια.
Η Κοινότητα έχει δημιουργήσει: Οδοποιία, Σύστημα ύδρευσης (ναι δεν υπήρχε), Γυμναστήριο με τελευταίας τεχνολογίας όργανα, γήπεδα ποδοσφαίρου και μπάσκετ, μουσείο και προχωρούν άμεσα για πισίνα.
Αλλά έχουν κάνει και παρκινγκ !!! ναι παρκινγκ για αυτοκίνητα !!! όχι μια αλάνα ή ένα χωράφι αλλά ένα στεγασμένο κλειστό διώροφο (!!!) σύγχρονο παρκινγκ 60 θέσεων. Και δεν αναφέρομαι στο συγκεκριμένο παρκινγκ με την συγκεκριμένη χωρητικότητα. Αναφέρομαι στην ιδέα του παρκινγκ
Ναι ένα παρκινγκ ενταγμένο σε ένα πράσινο μοντέλο ανάπτυξης Ναι ένα χωριό με παρκινγκ !!!
Απίστευτο και όμως αληθινό. Πόσο μπροστά είναι αυτοί οι άνθρωποι !!! Ναι ένα απλό μικρό χωριό και όχι η Αράχοβα. Δεν εθελοτυφλούν, δεν είπαν τι το θέλουμε το παρκινγκ αφού δεν είμαστε στην Αθήνα
Και έχουμε όσο χώρο θέλουμε να παρατάμε όπου θέλουμε και άναρχα τα αυτοκίνητα μας (τυπική σημερινή επαρχία), τα δικά μας και των επισκεπτών.
Γιατί φυσικά δέχονται πολλούς επισκέπτες που έρχονται από μακριά για να δουν και κάποιοι να μελετήσουν από κοντά αυτό το “περίεργο” μοντέλο πράσινης ανάπτυξης και να χαρούν το περιβάλλον και το φυσικό τοπίο και φυσικά να δοκιμάσουν τα ντόπια ποιοτικά τους προϊόντα ναι μιλάμε για τουρισμό που τους κάνει ακόμα πιο γνωστούς και φυσικά ενισχύει και την τοπική τους οικονομία
Ποιος θα μίλαγε για τουρισμό στην ορεινή και αποκομμένη Ανάβρα πριν 15 χρόνια; Χωρίς χιονοδρομικό κέντρο και άλλους συνήθεις πόλους έλξης. Φυσικά δεν αναφέρομαι στους συνειδητοποιημένους μοναχικούς εξερευνητές της απομακρυσμένης υπαίθρου που δεν ψάχνουν για μαζικούς πόλους έλξης, αυτοί πιθανώς να επισκέπτονταν και πριν αυτό το χωριό όπως και τα χιλιάδες άλλα μακρινά και αποκομμένα χωριά, αναφέρομαι στον πολύ κόσμο.
Από την άλλη βέβαια και με δεδομένο τον σεβασμό τους στο περιβάλλον (με έργα και όχι στα λόγια)
δεν είπαν όμως ας καταργήσουμε τα αυτοκίνητα και ας επιστρέψουμε στα γαϊδουράκια. Γιατί ξέρουν ότι πρέπει να διαχειριστούν όσο γίνεται καλλίτερα. Τα προβλήματα των αυτοκινήτων Όπως το παρκινγκ, μακάρι σύντομα να έχουν και ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα για να μην ρυπαίνουν με τα καυσαέρια τους. Ούτως η άλλως από ενέργεια, καθαρή πράσινη ανανεώσιμη ενέργεια (για να τα φορτίζουν) έχουν αρκετή και θα έχουν ακόμα περισσότερη στο άμεσο μέλλον. Αλλά θέλουν να διατηρήσουν και τα πλεονεκτήματα που τους προσφέρουν τα αυτοκίνητα, π.χ. να μην αισθάνονται αποκομμένοι, αλλά σαν κοσμοπολίτες (πολίτες του κόσμου) που είναι να μπορούν να κινούνται με άνεση και ασφάλεια και να πηγαίνουν στην Λαμία, στον Βόλο και όπου αλλού θέλουν και όποτε θέλουν για δουλειές και διασκέδαση (θέατρο, συναυλίες, μουσεία, εκδρομές, βόλτες, κλπ). Ναι ένα πρώην αποκομμένο χωριό λίγων ηλικιωμένων πλέον κατοικείται από σύγχρονους κοσμοπολίτες που ταξιδεύουν παντού και εύκολα.
Ναι κάθε χρόνο και για κάποιες ημέρες το χωριό αποκλείεται από τα χιόνια. Εξάλλου είναι ορεινό χωριό όμως οι κάτοικοι δεν βγαίνουν στα κανάλια να μεμψιμοιρήσουν ότι δεν υπάρχει κράτος
στεγάζουν τα κτηνοτροφικά τους πάρκα, ναι τα στεγάζουν !!! έχουν δικά τους εκχιονιστικά μηχανήματα. Ξέρουν ότι θα χιονίσει (δεν ξαφνιάζονται !!!). Ζουν με αυτό και είναι οργανωμένοι και προετοιμασμένοι για αυτό. Εκμεταλλεύονται όλους τους διαθέσιμους ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους καθώς και μέσα που μπορούν να βρουν (πως θα τα έκαναν εξάλλου όλα αυτά) “ένας κούκος δεν φέρνει την Άνοιξη”.
Είπαμε ότι ήταν αποκομμένοι. Σήμερα όμως δεν είναι, έχουν εξωστρέφεια. Αλωνίζουν την Ελλάδα και το εξωτερικό. Παίρνουν πρωτοβουλίες για αλληλουποστηριζόμενες ενέργειες και στοχευμένες δράσεις, προσανατολισμένες στον αντικειμενικό τους σκοπό. Ενεργοποιούν και συνεργάζονται με επιστήμονες και επαγγελματίες. Εκδηλώνουν επιστημονικά και τεχνολογικά συνέδρια. Ναι αυτό το μικρό χωριό. Προβάλλονται στα ΜΜΕ (εφημερίδες, τηλεόραση, internet, κλπ). Ναι είπαμε έχουν εξωστρέφεια επικοινωνούν και προβάλλονται δεν ομφαλοσκοπούν. Συνεργάζονται με καθηγητές και εντάσσονται σε ερευνητικά ακαδημαϊκά προγράμματα. Και φυσικά αντλούν τα διαθέσιμα κονδύλια
από την Ευρωπαϊκή Ένωση (που συνήθως παραμένουν αδιάθετα από άλλους). Άριστη και πλήρης εκμετάλλευση αυτών των ευρωπαϊκών κονδυλίων τα οποία διατέθηκαν ορθολογικά σε έργα υποδομής (όπως θα έπρεπε δηλαδή !!!). Ουσιαστικά δηλαδή τι έκαναν; Το αυτονόητο, αυτό που λέει η Ευρωπαϊκή Ένωση και η κοινή λογική: Πάρτε λεφτά να αναβαθμίσετε τον τόπο σας (μοντέλο περιφερειακής ανάπτυξης). Και το έκαναν και μάλιστα άριστα και υποδειγματικά και όχι διασπαθίζοντας τα ευρωπαϊκά κονδύλια με την βοήθεια των “γνωστών αγνώστων” (όποιος ξέρει από ευρωπαϊκά προγράμματα καταλαβαίνει τι εννοώ) σε χάρτινες και virtual “επενδυτικές προτάσεις”.
Άφησα επίτηδες τελευταίο τον πρωτεργάτη της επιτυχίας, τον επί 16 χρόνια άξιο κοινοτάρχη Δημήτρη Τσουκαλά. Όλα ξεκίνησαν όταν συνταξιούχος πλέον επέστρεψε από την Αθήνα όπου έμενε μόνιμα.
Δεν είπε λοιπόν ωραία τώρα που τελείωσα την σταδιοδρομία μου και μετά από τόσα χρόνια δουλειάς ας γυρίσω στο χωριό μου να αράξω και εγώ λίγο να ξεκουραστώ και να περνάω άνετα τώρα που έχω χρόνο θα παίρνω την σύνταξη μου, θα πίνω τον καφέ μου στο καφενείο και θα συζητάω επί παντός του επιστητού, θα διαβάζω τα βιβλία μου και θα κάνω βόλτες στην ωραία εξοχή κάτω από τα πλατάνια και δίπλα στο ποτάμι. Και τα προβλήματα του χωριού; Ε εγώ θα τα λύσω; Ας τα λύσουν οι νεότεροι. Εμείς ότι ήταν να κάνουμε στη ζωή μας το κάναμε. Κουραστήκαμε πια δεν αντέχουμε, τόπο στους νέους. Αυτοί ξέρουν τι πρέπει να κάνουν. Τι ωραίο και βολικό άλλοθι που πολλές φορές, δικαιολογεί την απραξία και απάθεια των μεγαλυτέρων, όχι πάντα βέβαια υπάρχουν πολλές φορές που πρέπει να δίνεις στον νέο ευκαιρίες για ηγεσία αλλά αυτό είναι άλλο μεγάλο και ανεξάρτητο θέμα και δεν είναι της παρούσης.
Αλλά βέβαια οι νέοι όσοι είχαν μείνει δηλαδή, έφευγαν και αυτοί, αλλά τι να κάνουμε τώρα έτσι είναι τα πράγματα. Εξάλλου υπάρχει το κράτος που είναι υπεύθυνο για όλα. Την επόμενη φορά που θα δω τον βουλευτή θα του πω μερικές ιδέες που έχω για τον τόπο ναι αυτές που συζητάω στο καφενείο
Και αν δεν τα κάνει θα του δείξω εγώ δεν θα τον ξαναψηφίσω θα ψηφίσω άλλον. Αλλά από την άλλη σιγά μη λυθούν τα προβλήματα, γιατί δεν λύθηκαν τόσα χρόνια; Έτσι θα είναι πάντα
πόσους τέτοιους παραδομένους ξέρουμε; Αρκεί να ρίξουμε μια ματιά γύρω μας. Αντίθετα λοιπόν αποφάσισε να παλέψει και να ασχοληθεί με τα κοινά για να βοηθήσει πραγματικά το χωριό του
Και φυσικά όχι για να γίνει Κοινοτάρχης για να τον αποκαλούν στην πλατεία “Πρόεδρο” και να συνεχίζει να ανακατεύει την σούπα.
Άντε να κάνει και κανένα μνημείο για να έχει την υπογραφή του από κάτω. Πόσους τέτοιους Προέδρους ξέρουμε; Αρκεί να ρίξουμε μια ματιά γύρω μας. Άλλα είχε στο μυαλό του Και ήταν συγκεκριμένα αυτά που είχε στο μυαλό του. Όταν ξεκίνησε λοιπόν, το τότε εγκαταλελειμμένο χωριό του είχε τα χάλια του, δεν είδε όμως χάος και συντέλεια του κόσμου, ούτε ξεκίνησε με αδιέξοδα ξεσπάσματα. Δεν πρότεινε π.χ. κατάληψη της νομαρχίας για να διεκδικήσουν τα δίκαια αιτήματα τους.
Δεν πήγαν στον βουλευτή τους για να προωθήσουν τα “δίκια” τους. Δεν έκαναν επικοινωνιακά happenings και ακτιβισμούς. Δεν κατέβηκαν με τρακτέρ στην Αθήνα. Δεν έριξαν γιαούρτια και μπογιές στον Υπουργό. Δεν έχυσαν στην εθνική οδό τόνους γάλα για να “ευαισθητοποιηθεί” το κοινό της τηλεόρασης του κεντρικού δελτίου ειδήσεων. Δεν έφεραν τα κανάλια να “τραβήξουν” την ανέχεια τους
Με γκρίζα πλάνα ενός χωριού φάντασμα και την γριούλα στο μισογκρεμισμένο από την εγκατάλειψη σπίτι της, να την ρωτάει ο “δημοσιογράφος” το φοβερά πρωτότυπο και δημοσιογραφικά ευφυές
“πως αισθάνεται” μόνη της τον χειμώνα χωρίς θέρμανση και χωρίς τα παιδιά της και τα εγγόνια της
που μπορεί να βρίσκονται φυσικά στριμωγμένα σε ένα μικρό διαμέρισμα σε κάποια πυκνοκατοικημένη περιοχή της Αθήνας, μέσα στο καυσαέριο εργαζόμενοι σκληρά για λίγα χρήματα
και πληρώνοντας ακριβά τα είδη πρώτης ανάγκης και φυσικά αν και κατάγονται από την κτηνοτροφική Ανάβρα, αγοράζουν για το παιδί τους παστεριωμένο γάλα από κάποιο super market στην Αθήνα.
Και όλα αυτά πολύ απλά γιατί δεν βάσισε την ανάπτυξή του χωριού του στο κράτος. Αντίθετα τόλμησε μια τοπική αναπτυξιακή προσπάθεια ώστε να υπάρξουν τοπικά έσοδα. Καταρχήν να υπάρξουν κοινοτικά έσοδα και ατομικά εισοδήματα και στην συνέχεια έκανε κοινωνική πολιτική. Είδε και ανέδειξε το συγκριτικό πλεονέκτημα της Ανάβρας, την κτηνοτροφία, το περιβάλλον και το νερό.
Και σήκωσε τα μανίκια του και δούλεψε. Είχε έμπνευση, είχε σχέδιο, είχε προτάσεις. Ενέπνευσε εμπιστοσύνη και οι πολίτες τον ψήφισαν, τον ξαναψήφισαν και τον ξαναψηφίζουν. Έχουν τον ηγέτη που τους αξίζει !!! Να ένα ωραίο παράδειγμα του “εμείς”.
Μακάρι να αναδείξουμε από εμάς για μας και άλλους τέτοιους διαχειριστές των κοινών. Πρέπει να τον δείτε. Δεν αισθάνεται “κουρασμένος”,δεν “τα έχει φτύσει”. Είναι ένας έφηβος μεγάλης ηλικίας. Δεν είπε ποτέ ότι κάποιοι “του κλέβουν το μέλλον του”. Το μέλλον το δικό του και του τόπου του το όρισε ο ίδιος. Δεν βγάζει θυμό και οργή. Πρέπει να δείτε το βλέμμα του, το χαμόγελο του και φυσικά το πάθος του, την αισιοδοξία του και τον οραματισμό του. Πως μιλάει, απτά ορθολογικά, και κατανοητά χωρίς “ξύλινο” λόγο και φυσικά τι κάνει για όλα αυτά που λέει και αυτά που πιστεύει. Ο ίδιος δεν αποδέχεται τη δικαιολογία της έλλειψης πόρων και μεταξύ άλλων σημειώνει: Ο κάθε δήμαρχος ή κοινοτάρχης μπορεί να κάνει έργα, με κέφι και μεράκι, χωρίς κομματικές φιλοδοξίες, με σωστούς συνεργάτες και καλή γραμματειακή υποστήριξη. Κρίσιμο όμως σημείο για την ανάπτυξη του τόπου
Τον ρωτάνε για το μυστικό της επιτυχίας αποτέλεσε και το συνέδριο που πραγματοποιήσαμε. Σε αυτό συμμετείχαν καθηγητές και ειδικοί από διαφορετικούς χώρους, οι οποίοι διατύπωσαν προτάσεις για το μέλλον της Ανάβρας. Δεν ξεκινάει με το “Εγώ”, δεν λέει “δοξάστε με σας έσωσα”, δεν αναφέρεται στα προσωπικά “χαρακτηριστικά” του. Και εκείνος χωρίς προεδρική αλαζονεία και ύφος “πετυχημένου” πολύ απλά αναφέρεται στους τρόπους που φυσικά ο καθένας μπορεί να κάνει το ίδιο
και βέβαια δεν είναι μυστικοί, δεν τους κρύβει τους προβάλλει και τους αναλύει ούτε μαγικές συνταγές είναι αλλά από την άλλη ούτε και μπούσουλες και τυφλοσούρτες να κάνεις ένα απλό “copy paste”. Χρειάζονται αναλυτικές και συνθετικές δημιουργικές ικανότητες.
Μακάρι να είχαμε και άλλους τέτοιους οραματιστές δημιουργούς. Αλλά από εμάς εξαρτάται.
Μακάρι να γεμίσουμε περίεργα “γαλατικά χωριά” και να είναι τόσα πολλά που να μη τα αποκαλούμε πλέον “περίεργα”.