Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Φιλοσοφια. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Φιλοσοφια. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2011

Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2011

Άνθρωπος και μολύβι.

Ήταν κάποτε ένα παιδί και κοιτούσε τη γιαγιά του που έγραφε ένα γράμμα. Κάποια στιγμή τη ρώτησε:

-Γράφεις μια ιστορία που συνέβη σε μας; Και μήπως είναι μια ιστορία για μένα;

Η γιαγιά σταμάτησε να γράφει, χαμογέλασε και είπε στον εγγονό της:

-Όντως, γράφω για σένα. Ωστόσο, αυτό που είναι πιο σημαντικό κι από τις λέξεις είναι το μολύβι που χρησιμοποιώ. Θα ήθελα, όταν μεγαλώσεις, να γίνεις σαν κι αυτό.

Το παιδί περίεργο κοίταξε το μολύβι και δεν είδε τίποτα το ιδιαίτερο..

-Αφού είναι το ίδιο με όλα τα μολύβια που έχω δει στην ζωή μου!!

-Όλα εξαρτώνται από τον τρόπο με τον οποίο βλέπεις τα πράγματα. Το μολύβι έχει πέντε ιδιότητες, τις οποίες αν καταφέρεις να διατηρήσεις, θα είσαι πάντα ένας άνθρωπος που θα βρίσκεται σε αρμονία με τον κόσμο. Πρώτη ιδιότητα: μπορείς να κάνεις μεγάλα πράγματα, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάς ποτέ ότι υπάρχει ένα χέρι το οποίο καθοδηγεί τα βήματά σου. Αυτό το χέρι το λέμε ''Θεό'' και Εκείνος πρέπει να σε καθοδηγεί πάντα σύμφωνα με το θέλημά Του. Δεύτερη ιδιότητα: πότε πότε πρέπει να σταματάω να γράφω και να χρησιμοποιώ την ξύστρα. Αυτό κάνει το μολύβι να υποφέρει λίγο, αλλά στο τέλος είναι πιο μυτερό. Έτσι, μάθε να υπομένεις ορισμένες δοκιμασίες γιατί θα σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο. Τρίτη ιδιότητα: το μολύβι μας επιτρέπει πάντα να χρησιμοποιούμε γόμα για να σβήνουμε τα λάθη. Κατάλαβε ότι το να διορθώνουμε κάτι που κάναμε δεν είναι απαραίτητα κακό, αλλά σημαντικό για να παραμένουμε στο δρόμο του δικαίου. Τέταρτη ιδιότητα: αυτό που έχει στην ουσία σημασία στο μολύβι δεν είναι το ξύλο ή το εξωτερικό του σχήμα, αλλά ο γραφίτης που περιέχει. Έτσι, να φροντίζεις πάντα αυτό που συμβαίνει μέσα σου. Τέλος, πέμπτη ιδιότητα του μολυβιού: αφήνει πάντα ένα σημάδι. Έτσι λοιπόν, να ξέρεις ότι ό,τι κάνεις στη ζωή σου θα αφήσει ίχνη και να προσπαθείς να έχεις επίγνωση της κάθε σου πράξης.

Κυριακή 8 Μαΐου 2011

Περί μεταμοσχεύσεων



Το ζήτημα των μεταμοσχεύσεων δεν είναι μόνο ιατρικό, ήτοι μόνο σωματικό, αλλά και φιλοσοφικό και θεολογικό και γενικά ηθικό. Ένα θέμα που απασχολεί και χριστιανούς και νεοπαγανιστές.


Υπάρχουν ήδη συζητήσεις για μεταμοσχεύσεις από ζώα όπως είναι τα γουρούνια που έχουν παρόμοιο μέγεθος οργάνων με τον άνθρωπο αλλά και άλλες ομοιότητες.


Το ζήτημα εν τέλει καταλήγει εκεί: Για να ζήσει ο λήπτης εύχεται αυτός και η οικογένεια του να βρεθεί μόσχευμα, αλλά το μόσχευμα προέρχεται από έναν άλλο που μόλις πέθανε(;).





Κυριακή 1 Μαΐου 2011

Περί Γρηγορίου Νύσσης(και η συζήτηση συνεχίζεται).

Είπε ο φίλτατος συνομιλητής: "Φίλε μου, η καραμέλα των φιλοσόφων περί ενός θεού, καλό θα ήταν να σταματήσει, γιατί πλέον δεν πείθει κανέναν. Έχεις διαβάσει το τελευταίο κείμενο του Πλάτωνα, τους Νόμους; Αν το διάβασες, δεν δύνασαι πλέον να μιλάς για μονοθεϊσμό. Όσο για άλλους φιλοσόφους, όπως ο Ξενοφάνης π.χ., λένε το αυτονόητο, που λέει κι Όμηρος, ότι εν ολίγοις πάνω απ'όλους τίθεται μία κοινή αρχή, υποχρεωτικά ιερότερη όλων. Σχετικά με Ηρόδοτο, σου απαντώ με το Περί Κακοηθείας Ηροδότου του Πλουτάρχου. Φιλικά."

Όχι δεν διάβασα ολόκληρο το κείμενο του Πλάτωνα, τους Νόμους. Διάβασα μόνο μερικές σελίδες από το πρώτο βιβλίο, όπου κατηγορεί τους Κρήτες για την δημιουργία του μύθου του Γανυμήδη για να δικαιολογήσουν τις ανώμαλες ορέξεις τους. Όπως κατ' αναλογία θα μπορούσα να πω ότι κατασκεύασαν και τους υπόλοιπους θεούς για να τους συνδυάζουν ανάλογα με τις επιθυμίες τους και αντίστοιχα να τους προσωποποιούν. Άρα και οι πρόγονοι μας είχαν ήδη στραφεί προς τον μονοθεϊσμό. Αντί για τους Νόμους μπορώ να σου παραθέσω από ένα άλλο βιβλίο του που και αυτό είναι της τελευταίας περιόδου, που είναι και πιο κοσμολογοθεολογικό κείμενο κατά την άποψη μου, τον Φίληβο τα εξής.

28c
Σωκράτης
ἀλλὰ μὴν ῥᾴδιον: πάντες γὰρ συμφωνοῦσιν οἱ σοφοί, ἑαυτοὺς ὄντως σεμνύνοντες, ὡς νοῦς ἐστι βασιλεὺς ἡμῖν οὐρανοῦ τε καὶ γῆς. καὶ ἴσως εὖ λέγουσι. διὰ μακροτέρων δ᾽, εἰ βούλει, τὴν σκέψιν αὐτοῦ τοῦ γένους ποιησώμεθα.

30d
Σωκράτης
οὐκοῦν ἐν μὲν τῇ τοῦ Διὸς ἐρεῖς φύσει βασιλικὴν μὲν ψυχήν, βασιλικὸν δὲ νοῦν ἐγγίγνεσθαι διὰ τὴν τῆς αἰτίας δύναμιν, ἐν δ᾽ ἄλλοις ἄλλα καλά, καθ᾽ ὅτι φίλον ἑκάστοις λέγεσθαι.

Σωκράτης
τῇ δέ γε ἐμῇ ζητήσει πεπορικὼς ἀπόκρισιν, ὅτι νοῦς
[30e] ἐστὶ γένους τῆς τοῦ πάντων αἰτίου λεχθέντος [τῶν τεττάρων, [ὧν] ἦν ἡμῖν ἓν τοῦτο]. ἔχεις γὰρ δήπου νῦν ἡμῶν ἤδη τὴν ἀπόκρισιν.


Μου φαίνεται ότι πρέπει οι νεοπαγανιστές να συνεννοείστε και να έχετε μια κοινή γραμμή ή πιστεύετε σε πολλούς θεούς και σας λέμε πολυθεϊστές ή πιστεύετε σε άλλον θεό από τον πραγματικό και σας λέμε απλώς απίστους. Γιατί δεν γίνεται για παράδειγμα να μας κατηγορείτε για μονοθεϊσμο και παράλληλα να γράφετε "Ένας Θεός είναι μέγιστος ανάμεσα στους Θεούς και τους ανθρώπους." Σε δική σας σελίδα(καλά σε αυτή τη σελίδα μπλέξανε τα μπούτια τους εντελώς)  τα ίδια ουσιαστικά που λέμε και εμείς παραλλαγμένα φυσικά για να μην αποδεχθείτε το προφανές που και οι φιλόσοφοι είχαν ήδη προ Χριστού ξεκινήσει να λένε, ότι δηλαδή μια είναι η αιτία των όντων. Όπως λες και εσύ "πάνω απ'όλους τίθεται μία κοινή αρχή, υποχρεωτικά ιερότερη όλων" και συμπληρώνω και εγώ, ο ένας και μοναδικός Τριαδικός Θεός και Πατέρας και Υιός και Άγιο Πνεύμα. Βρείτε τα πρώτα μεταξύ σας και μετά πείτε μας ότι θέλετε να συζητήσουμε.


Όσο για τον Ηρόδοτο, τον πατέρα της Ιστόριας και την αναίρεση του από τον Πλούταρχο, υπάρχει και βιβλίο για την αναίρεση του Πλουτάρχου, που αναίρεσε τον Ηρόδοτο εις γαλλικήν, οπότε τρέχα γύρευε.

Σάββατο 4 Δεκεμβρίου 2010

Οι τελευταίες επιθυμίες του Μεγάλου Αλεξάνδρου

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjyJrPOQeE-V5PTc_oQlrQ6N-xvQMq2nmfiJkAZH-jWi1hNzrK9nVoA1MO7NBHPmThAlM_H-XZ0lR3EHh1C4UPHJQuLOnD8r4Fnjr6Zjf5uOSXy30rvquhkWmmOmwG-lUdCodLTuXJwdFSf/s320/Alexander_the_Great.jpgΟ Μέγας Αλέξανδρος, όταν βρισκόταν στην επιθανάτια κλίνη, κάλεσε τους στρατηγούς του και τους ζήτησε να... πραγματοποιήσουν τις τρεις τελευταίες του επιθυμίες, όταν αυτός πια θα έχει πεθάνει.

Η πρώτη ήταν να μεταφερθεί η σορός του στους ώμους από τους καλύτερους γιατρούς της εποχής. Η δεύτερη όριζε οι θησαυροί που είχε αποκτήσει να σκορπιστούν σε όλη τη διαδρομή μέχρι των τάφο του. Η τρίτη ήταν να μείνουν τα χέρια του ελεύθερα να λικνίζονται στον αέρα, καθώς μεταφέρεται προς τον τάφο, για να είναι στη θέα όλων.

Ένας από τους στρατηγούς, έκπληκτος από τις ασυνήθιστες επιθυμίες, ρώτησε τον Αλέξανδρο ποιοι ήταν οι λόγοι. Ο Αλέξανδρος του εξήγησε:
Οι τρεις τελευταίες επιθυμίες!

«Θέλω οι πιο διαπρεπείς γιατροί να σηκώσουν το φέρετρό μου, για να μπορούν να δείξουν με αυτό τον τρόπο ότι ούτε εκείνοι δεν έχουν, μπροστά στο θάνατο, τη δύναμη να θεραπεύουν!»

«Θέλω το έδαφος να καλυφθεί από τους θησαυρούς μου, για να μπορούν όλοι να βλέπουν ότι τα αγαθά που αποκτούμε εδώ, εδώ παραμένουν!»


«Θέλω τα χέρια μου να αιωρούνται στον αέρα, για να μπορούν οι άνθρωποι να βλέπουν ότι ερχόμαστε με τα χέρια άδεια και με τα χέρια άδεια φεύγουμε, όταν τελειώσει για εμάς ο πιο πολύτιμος θησαυρός που είναι ο χρόνος!»

Η αξία του χρόνου!

Και συνέχισε: "Ο ΧΡΟΝΟΣ" είναι ο πιο πολύτιμος θησαυρός που έχουμε, γιατί είναι περιορισμένος. Μπορούμε να δημιουργήσουμε χρήμα, αλλά όχι περισσότερο χρόνο. Όταν αφιερώνουμε χρόνο σε ένα πρόσωπο, του παραχωρούμε ένα μέρος από τη ζωή μας που ποτέ δεν θα μπορέσουμε να αναπληρώσουμε.


Ο χρόνος είναι η ζωή μας. ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΔΩΡΟ που μπορείς να δώσεις σε κάποιον είναι ο χρόνος σου!!! Και εσύ, φίλε μου, αν έχεις τη "διαίσθηση", θα καταλάβεις ποιος, πότε και γιατί σου δίνει το ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΔΩΡΟ !!!

Πηγή

Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2010

OΙ NOMOΙ


Εδώ ο Bruce Lee δε μας μιλάει για τους νόμους που διέπουν τις δικαστίκες αρχές και το τι είναι
νόμιμο η όχι μιλάμε για τους νόμους του εαυτού μας αυτούς που μας κάνουν έλεγχο στις ζωή μας ιεροί νόμοι κατά τον Bruce Lee εάν τους δούμε όπως τους ταξινομεί:

Ο νόμος της θέλησης του εαυτού.-Ένας άνθρωπος που έχει θέληση του εαυτού, υπακούει ένα διαφορετίκο νόμο, έναν νόμο που κι εγώ θεωρώ ιερό -τον ανθρώπινο νόμο στον εαυτό του, τη δική του ατομική θέληση.

Ο νόμος της αιτίας και του αποτελέσματος.- Κάθε κατάσταση στη ζώη κάθε ανθρώπου είναι το αποτέλεσμα μιας καθορισμένης αιτίας -ο τρόπος και ο έλεγχος είναι δικός σου.

Ο νόμος της ταυτότητας.-Ο νόμος της ταυτότητας δηλώνει ότι <<το Α είναι Α>>.Αυτό σημαίνει ότι κάθε λογική πρόταση είναι είτε αληθής είτε ψευδής αλλά ότι καμία πρόταση δεν είναι ταυτόχρονα αληθής και ψευδής στο ίδιο σύνολο αναφοράς.

Ο νόμος της αρμονίας.-Ο νόμος της αρμονίας, στον οποίο κάποιος πρέπει να είναι σε αρμονία με, και όχι σε αντίθεση προς, τη δύναμη και την ενέργεια και την αντίδραση. Αυτό
σημαίνει ότι πρέπει κανείς να μην κάνει τίποτα που δεν είναι φυσικό ή αυθόρμητο -το σημαντικό είναι να μην προσπαθείς πιεστικά για τίποτα.

Ο νόμος της μη παρέμβασης στη φύση.-Ο νόμος της μη-παρέμβασης στη φύση είναι μια βασικη αρχή του Ταοϊσμού που λεεί ότι: θα πρέπει κανείς να βρίσκεται σε αρμονία με, και όχι να επαναστατεί κόντρα, στους νόμους του σύμπαντος. Προφύλαξε τον εαυτό σου ακολουθώντας τη φυσική ροή των πραγμάτων και μην παρεμβαίνεις. Θυμήσου να μην επιβάλεις τον εαύτο σου κόντρα στη φύση, να μη βρίσκεσαι σε κατά μέτωπο αντίθεση με τα προβλήματα αλλά να τα ελέγχεις κινούμενος μαζί τους.

Πηγή:Αιχμηρές σκέψεις του Bruce Lee από τις εκδόσεις Οξύ.

Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2010

Το θέμα της ύπαρξης







Το θέμα της υπαρξής το τόνιζω επείδη πρώτον πρέπει να υπάρξουμε για να κάνουμε τα πάντα δυνατά στη ζωή μας. Εφόσον καταλάβουμε ότι υπάρχουμε έχουμε ύστερα να νιωσουμε την έννοια του χρόνου και της ζωής, οπότε σας παραθέτω ενα κείμενο πρώτα για την έννοια της ύπαρξης από τον λεγόμενο δράκο τον πολεμικών τεχνών Bruce Lee.




Ύπαρξη


Ύπαρξη και αντι-ύπαρξη. Ποιο είναι το αντίθετο της ύπαρξης; Η άμεση απάντηση θα ήταν "η ανυπαρξία", όμως δεν είναι σωστό. Το αντίθετο ειναι η αντι-ύπαρξη, όπως το αντίθετο της ύλης είναι η αντιύλη.

Η ύπαρξη προηγείται της συνείδησης. Η πρωταρχική πραγματικότητα δεν είναι αυτό που νομίζω αλλά αυτό που ζω αφού υπάρχουν και εκείνοι που ζουν αλλά δεν σκέφτονται.

Αν και αυτή η ζωή μπορεί να μην ειναι πραγματική ζωή. Θεέ μου! Τι αντιφάσεις προκυπτουν όταν προσπαθούμε να ενώσουμε με τα δεσμά του γάμου τη ζωή και τη λογική!

Η ύπαρξη είναι δυναμική. Η κατάσταση αυτή κάθε άλλο παρά στατική είναι - είναι μία ύπαρξη χωρίς συνέχεια.

<> Η αλήθεια είναι <> = "υπάρχω άρα σκέφτομαι", αν και όλοι όσοι υπάρχουν δε σκέφτονται. Δεν είναι η συνειδητη σκέψη πάνω από κάθε συνείδηση της ύπαρξης; Ειναι δύνατη η καθαρή σκέψη χωρίς τη συνείδηση του εαυτού, χωρίς την προσωπικότητα; Μπορεί να υπάρξει καθαρή γνώση χωρίς αίσθηση, χωρίς αυτό το είδος της υλικότητας που προσφέρει στη γνώση η αίσθηση; Μήπως, ίσως, αισθανόμαστε τη σκέψη και μήπως αισθανόμαστε τον εαυτό μας στην πράξη της γνώσης και της θέλησης;


Η θεμελιώδης σχέση μεταξύ ύπαρξης και γνώσης.

Το να αμφιβάλλεις σημαίνει να σκέφτεσαι και η σκέψη είναι το μόνο πράγμα στο σύμπαν την ύπαρξη του οποίου δεν μπορούμε να αρνηθούμε - το να αρνηθείς σημαίνει να σκέφτεσαι. Όταν κάποιος λέει ότι η σκέψη υπάρχει, αυτόματα περιλαμβάνει και την πρόταση ότι κάποιος υπάρχει, επειδή δεν υπάρχει σκέψη που να μην περιλαμβάνει ως στοιχείο της το υποκείμενο που σκέπτεται.



Πηγή Αιχμηρές σκέψεις του Βruce Lee από τις εκδόσεις ΟΞΥ



Related Posts with Thumbnails