Κυριακή 9 Μαΐου 2010

Αναφέρει ο άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων γενική αποστασία της εκκλησίας στην εποχή του;



«Έντρομος ο Κύριλλος Ιεροσολύμων (315-386) έγραφε, ‘’…Ο Παύλος μας έδωσε φανερό σημείο…τώρα δε υπάρχει η αποστασία…αυτή λοιπόν είναι η αποστασία…(15η Κατήχηση Φωτιζομένων)»
(Ελευθέρα Αποστολική Εκκλησία Πεντηκοστής, Η ιστορία της, Τι πιστεύει, Πως πολιτεύεται, σελ 1)

Ακριβώς έτσι, αναφέρει στο απόσπασμα ο συγγραφέας του συγκεκριμένου βιβλίου। Έτσι, με τις τελίτσες….


Το επίμαχο απόσπασμα από τις κατηχήσεις του αγίου Κυρίλλου। Κατήχηση ΙΕ (15) για τους Φωτιζομένους.

«Και τι γίνεται μετά απο αυτόν; Λέει στη συνέχεια ‘’Όταν λοιπόν, δείτε το βδέλυγμα της ερημώσεως, για το οποίο ο προφήτης Δανιήλ, να στέκεται στον άγιο τόπο- ο αναγνώστης ας εννοήσει’’. Και παρακάτω ‘’Τότε, αν κάποιος σας πεί, Να, εδώ είναι ο Χριστός ή εκεί, να μην πιστέψετε’’. Το μίσος, λοιπόν, μεταξύ των αδελφών δίνει τόπο στον Αντίχριστο. Δηλαδή ο διάβολος, προκαλεί τις διαιρέσεις των λαών, για να γίνει ευπρόσδεκτος ο ερχόμενος Αντίχριστος. Μακάρι κανένας δούλος του Χριστού, που βρίσκονται εδώ, ή και σε άλλα μέρη, να μην ακολουθήσει τον εχθρό. Για το θέμα αυτό γράφοντας ο Παύλος, έδωσε φανερό σημείο λέγοντας οτι ‘’αν δεν έλθει πρώτα η αποστασία, και δεν φανερωθεί ο άνθρωπος της παρανομίας, ο υιός της απωλείας, ο αντίπαλος, αυτός που υπερυψώνει τον εαυτό του επάνω απο κάθε άλλον, που θα φέρει το όνομα Θεός, ή προσκυνείται με σεβασμό, και εγκατασταθεί στον ναό του Θεού δείχνοντας οτι αυτός είναι θεός. Δεν θυμάστε οτι σας τα έλεγα αυτά, οταν ήμουν ακόμη μαζί σας; Και τώρα γνωρίζετε εκείνο που τον συγκρατεί να φανερωθεί πρίν απο τον καιρό του, διότι η ανομία ήδη ενεργεί μυστικά, μέχρι να φύγει απο τη μέση εκείνος που τώρα εμποδίζει, και τότε θα φανερωθεί ο άνομος τον οποίο ο Κύριος Ιησούς θα καταστρέψει με ένα φύσημα του στόματος Του και θα τον εκμηδενίσει με την εμφάνιση της έλευσής Του. Η παρουσία του ανόμου θα γίνει με την ενέργεια του σατανά με κάθε δύναμη και με ψεύτικα σημεία και τέρατα και κάθε άδικη απάτη ανάμεσα στους ανθρώπους που χάνονται’’. Αυτά ,λοιπόν, λέει ο Παύλος, και υπάρχει ήδη η αποστασία στην εποχή μας, διότι έφυγαν οι άνθρωποι απο την ορθή πίστη, και άλλοι μεν διακηρύττουν οτι ο Υιός είναι και Πατέρας, άλλοι πάλι τολμούν να λένε, οτι ο Χριστός ήλθε στην ύπαρξη εκ του μηδενός. Και προηγουμένως, τουλάχιστον οι αιρετικοί ήταν φανεροί, ενώ τώρα είναι γεμάτη η Εκκλησία απο κρυφούς αιρετικούς. Οι άνθρωποι έφυγαν δυστυχώς μακριά απο την αλήθεια, και ευχαριστιούνται να ακούνε λόγια ευχάριστα. Προσφέρεται λόγος αληθοφανής και όλοι τον ακούνε ευχάριστα. Διδάσκεται λόγος μετανοίας, και όλοι κλείνουν τα αυτιά τους. Οι περισσότεροι έφυγαν μακριά απο τα ορθά λόγια και έργα και προτιμούν μάλλον να φαίνονται παρά να είναι. Αυτή, λοιπόν, είναι η αποστασία, και πρέπει να περιμένουμε τον εχθρό. Τελευταία μάλιστα άρχισε κάπως αμυδρά να στέλνει τους προδρόμους του, για να έλθει έτοιμος για τα θηράματά του. Γι΄ αυτό πρόσεχε τον εαυτό σου, άνθρωπέ μου, και ασφάλιζε την ψυχή σου. Σε διαβεβαιώνει για όλα αυτά η Εκκλησία τώρα, μπροστά στον ζωντανό Θεό, και σου προαναγγέλλει τα σχετικά με τον Αντίχριστο πρίν να έρθει. Αν αυτό θα γίνει όσο ζείς εσύ, ή μετά απο εσένα, δεν το ξέρουμε. Είναι όμως καλό, γνωρίζοντας αυτά, να ασφαλίζεσαι απο πρίν.
(Κατηχήσεις, Τόμος Β, Γ। Μαυρομάτης, σελ 393-394).


Παρατηρήσεις

1। Το συγκεκριμένο είναι απόσπασμα από την 15η κατήχηση. Είναι το επίμαχο σημείο που αναφέρει για την αποστασία. Γενικά σε όλη την 15η μυσταγωγική κατήχηση, ο Κύριλλος Ιεροσολύμων ερμηνεύει την φράση του Συμβόλου της Πίστεως ‘’και ερχόμενον κρίναι ζώντας και νεκρούς’’. Και κάνει εκτενή αναφορά στον Αντίχριστο.

2। Οι πεντηκοστιανοί επικαλούνται το συγκεκριμένο απόσπασμα για να δείξουν οτι η εκκλησία δήθεν αποστάτησε. Δηλαδή, λένε αντίθετα απο αυτά που υποσχέθηκε ο Κύριος στην εκκλησία Του, οτι θα είναι μαζί της μέχρι την συντέλεια και οτι ούτε οι πύλες του άδη δεν θα ισχύσουν κατ΄αυτής.

3. Οι πεντηκοστιανοί (και γενικά όλοι οι προτεστάντες), επικαλούνται αποσπασματικά χωρία διαφόρων αγίων και φωτισμένων ανθρώπων, διαστρέφοντας τα λόγια τους, προκειμένου να περάσουν τα δικά τους. Όμως παράλληλα, δεν δέχονται και αποκρύπτουν στους ειλικρινείς ανθρώπους ΠΛΗΘΟΣ στοιχείων που έρχονται σε αντίθεση με τις διδαχές τους। Στο συγκεκριμένο πχ, ας μας βρουν έστω και μία αναφορά του Κυρίλλου στην αρπαγή της εκκλησίας ΠΡΙΝ τον Αντίχριστο. Βασικό δόγμα μερίδας πεντηκοστιανών. Και βέβαια, δεν δέχονται ούτε την ειδική ιεροσύνη, ούτε την αποστολική διαδοχή, που δέχονταν εκείνοι. Αυτή η μέθοδος, δεν είναι χριστιανική, αλλά το λιγότερο που μπορώ να πώ, απατεωνίστικη.

4. Προχωρώντας στο κείμενο, παρατηρούμε ότι λέγοντας ‘’αποστασία΄΄, δεν εννοεί ότι θα αποστατήσει όλη η εκκλησία. Αυτό το καταλαβαίνουμε από τρία σημεία που φαίνονται στο κείμενο.
α) ‘’και υπάρχει ήδη η αποστασία στην εποχή μας, διότι έφυγαν οι άνθρωποι απο την ορθή πίστη, και άλλοι μεν διακηρύττουν οτι ο Υιός είναι και Πατέρας, άλλοι πάλι τολμούν να λένε, οτι ο Χριστός ήλθε στην ύπαρξη εκ του μηδενός’’ .
Δηλαδή, κατα τα λόγια του αγίου, η αποστασία έχει να κάνει με τους αιρετικούς. Με τους αιρεσιάρχες που φυσικά προέκυψαν ΜΕΣΑ απο την εκκλησία. Αυτοί έφυγαν και έκαναν δικές τους αιρέσεις.
Η ορθή πίστη είναι η πίστη της εκκλησίας. Η μη ορθή, η πίστη της αιρέσεως. Οι πεντηκοστιανοί όμως θεωρούν ασεβώς (χωρίς αποδείξεις) οτι η εκκλησία ηταν σε αποστασία την εποχή εκείνη। Έρχονται σε αντίθεση με τον άγιο Κύριλλο, του οποίου τα γραπτά χρησιμοποιούν διαστρεβλωμένα.

β) ‘’Οι περισσότεροι έφυγαν μακριά απο τα ορθά λόγια και έργα και προτιμούν μάλλον να φαίνονται παρά να είναι. Αυτή, λοιπόν, είναι η αποστασία, και πρέπει να περιμένουμε τον εχθρό’’.
Εδώ, αναφέρεται σε ανθρώπους εντός της εκκλησίας (οι κρυφοί αιρετικοί που λέει). Όμως και πάλι ΔΕΝ μιλάει για γενική αποστασία της εκκλησίας. Ακόμα και αν μιλούσε για γενική αποστασία, δεν βλέπουμε τον άγιο να παίρνει τους ‘’καθαρούς’’ και να φτιάχνει άλλη ‘’εκκλησία’’ ασεβώντας προς τον Κύριο, όπως κάνουν οι προτεστάντες. Απόδειξη οτι δεν μιλάει για αποστασία της εκκλησίας αλλά για αποστάτες που έμειναν εντός αυτής, είναι τα λόγια του ίδιου του αγίου όπου αναφέρει… « Γι΄ αυτό πρόσεχε τον εαυτό σου, άνθρωπέ μου, και ασφάλιζε την ψυχή σου. Σε διαβεβαιώνει για όλα αυτά η Εκκλησία τώρα, μπροστά στον ζωντανό Θεό, και σου προαναγγέλλει τα σχετικά με τον Αντίχριστο πρίν να έρθει».
Ποιός σε διαβεβαιώνει; Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ। Επομένως, αν ο άγιος μιλούσε για γενική αποστασία της εκκλησίας, η εκκλησία δεν θα μπορούσε να διαβεβαιώσει τον πιστό για την ορθή πίστη.

Στην πραγματικότητα, ο άγιος αναφέρεται στα ζιζάνια που θα έχει ο αγρός του Κυρίου, σύμφωνα με τα λόγια του ίδιου του Ιησού στην παραβολή των ζιζανίων, και που δεν είναι δείγμα αποστασίας της εκκλησίας । Μάλιστα, αν διαβάσετε την παραβολή, ο Κύριος είπε ΟΧΙ στους δούλους εκείνους που ήθελαν ΑΠΟ ΜΟΝΟΙ τους να ΄΄καθαρίσουν΄΄ τον αγρό. Ο Ιησούς τους είπε οτι ηταν δικιά του δουλειά, που θα γίνει στο τέλος, στον θερισμό.

Ουδεμία σχέση με τις θεωρίες των πεντηκοστιανών. Να γιατί ΔΕΝ ΠΑΡΕΘΕΣΑΝ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ. Ιδού απάτη, ιδού διαστρέβλωση.

Αγαπητοί πεντηκοστιανοί, ανοίξτε το φόρουμ που κλείσατε για να τα πούμε με περισσότερες ακόμα ΑΡΧΕΓΟΝΕΣ πηγές. Για να δούμε επιτέλους ποια ειναι η χριστιανική πίστη. Η αλήθεια δεν φοβάται την έρευνα. Είναι καιρός να συνέλθετε και να έρθετε και εσείς στην πίστη όπου άπαξ παραδόθηκε στους αγίους, και που βρίσκεται στην ορθόδοξη εκκλησία που τόσο πολεμάτε πίσω απο τις δήθεν αγαπολογίες σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:


Related Posts with Thumbnails