
Στο φόρουμ συμμετείχαν πάνω από 70 θρησκευτικοί ηγέτες από 24 χώρες του κόσμου. Η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία εκπροσωπήθηκε από τον αντιπρόεδρος του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων του Пατριαρχείου Μόσχας, Ηγούμενο Φίλιππο Ριαμπίχ.

----------------------
Μία ‘ιερή φωτιά’ έκαιγε. Η ‘Μητέρα Γη’, μας είπαν, χρειάζεται να ακούσει ότι την αγαπάμε, για αυτό «κάντε μια προσευχή ευγνωμοσύνης» προς τη Γη. "Επειδή από την ‘Μητέρα Γη’ βγαίνουν όλα όσα χρειαζόμαστε για να ζήσουμε ... αυτή μας δίνει την τροφή, το νερό, τα φάρμακα, και τις διδασκαλίες. "

Τυμπανιστές επικαλούντο τη δύναμη του ‘αετού – πνεύματος’, διότι φέρνει «το πνεύμα της αγάπης, φέρνει ‘όραμα’. Ο Αετός μεταφέρει τις ευχές μας και τις προσευχές μας». Και αυτό το πνεύμα - αετός θα πει στο Μεγάλο Πνεύμα για τα υπέροχα πράγματα που συμβαίνουν σε αυτή την σύναξη.

Η πολυθρησκευτική αυτή προοπτική ήταν μία απόδειξη ‘με έντονα χρώματα’. Ινδουιστές Swamis ντυμένοι σε έντονο πορτοκαλί χρώμα, μέλη του Σαουδικού Υπουργείου Ισλαμικών Υποθέσεων ντυμένοι με την ενδυμασία της ερήμου, εβραϊκά yamaka, σταυροί σε μενταγιόν και λευκά κολάρα κληρικών, σιντοϊστικές ρόμπες, ορθόδοξοι ιερείς σε μαύρο χρώμα, οι χαρακτηριστικές στολές του Στρατού Σωτηρίας, καθώς και Μπαχάι ηγέτες και ευαγγελικοί χριστιανοί καλοντυμένοι με επίσημα κοστούμια. Θρησκείες από κάθε γωνιά του πλανήτη εκπροσωπήθηκαν. Ακόμα κι έτσι όμως, είναι πολύ λίγοι άνθρωποι άκουσαν για την Παγκόσμια Σύνοδο κορυφής Θρησκειών της G8, που πραγματοποιήθηκε στο Winnipeg, Manitoba από 21 - 23 Ιουνίου.
Σε σύγκριση με τις πολιτικές συνόδους κορυφής G8/G20 που έγιναν μερικές μέρες αργότερα στο Τορόντο και στο Huntsville, και Ontario, το WRS - το επίσημο θρησκευτικό παράλληλό τους - ήταν μία εξαιρετικά ήσυχη υπόθεση. Ο προϋπολογισμός ασφαλείας για την περίπτωση της διάσκεψης στο Winnipeg ήταν μηδέν. Κανείς δεν έκαψε κάποιο αυτοκίνητο, και δεν έσπασε τα τζάμια κανενός παραθύρου. Οι μόνοι που διαμαρτύρονταν ήταν μία ομάδα Μεννονίτες οι οποίοι, λίγες ημέρες πριν από τη Σύνοδο Κορυφής άρχισαν, να τραγουδούν τραγούδια για ένα πάρκο στο κέντρο της πόλης. Στην πραγματικότητα, πολλοί από τους διεθνείς συμμετέχοντες του G8 δεν "είχαν ακούσει τίποτα για την προηγούμενη διάσκεψη του Winnipeg".
Παρ 'όλα αυτά, αυτό που συνέβη στο Winnipeg θα έχει πιθανώς πολύ πιο σημαντικό αντίκτυπο σε τοπικό επίπεδο από αυτό που αποκαλύφθηκε στο Τορόντο. Γιατί το λέω αυτό; Λόγω της άμεσης επιρροής της συγκεκριμένης ‘γραμμής’ που δίνεται από την Παγκόσμια Διάσκεψη Κορυφής Θρησκειών, στους επιμέρους οργανισμούς. Είναι μια στρατηγική - από την κορυφή προς τα κάτω - που εξασφαλίζει ότι οι θρησκευόμενοι άνθρωποι θα μπούνε στη ‘γραμμή’ μέσα στο αναδυόμενο παγκοσμιοποιημένο πλαίσιο - ένα είδος ‘παγκόσμιας θεολογίας’ μαζί με ένα διεθνές σύστημα σοσιαλισμού. Και πρόκειται να εργαστούν σκληρά, ιδίως μέσα στις χριστιανικές κοινότητες.
"Ευχαριστούμε"
Η ιστορία της παγκόσμιας διάσκεψης κορυφής θρησκειών της G8 πάει πίσω στο 2005. Εκείνη τη χρονιά, ο Jim Wallis των Sojourners - μιας χριστιανικής αριστερής πτέρυγας - συνεργάστηκε με τον Αρχιεπίσκοπο του Canterbury προκειμένου να υψωθούν οι φωνές των θρησκευτικών ηγετών του κόσμου για ‘ενότητα’ και για έκκληση για δικαιοσύνη." Η εκδήλωση του 2005 ήταν ένα μικρό, οικουμενιστικό συμβάν, με αντιπροσώπους από καθολικές ομάδες, την Εθνική Ένωση των Ευαγγελικών, το World Vision, το Στρατό Σωτηρίας, τη Κεντρική Επιτροπή των Μεννονίτων, την Παγκόσμια Ευαγγελική Συμμαχία και άλλους εκκλησιαστικούς φορείς.
Αυτοί οι ηγέτες κυκλοφόρησαν ένα έγγραφο με τον τίτλο "Δράση για τη Φτώχεια" ζητώντας από τις κυβερνήσεις να προβούν σε ενέργειες για την ανακούφιση της φτώχειας, καθώς και από τις ‘κοινότητες της πίστης’ να κινητοποιήσουν τους πιστούς προς αυτήν την κατεύθυνση.


Ως εκ τούτου, το κείμενο του Sapporo απαιτούσε ένα σύστημα "Συμμετοχικής Ασφάλειας" με βάση την αλληλεξάρτηση, την "μυστηριώδη χαρισματικότητα όλων των υπάρξεων", την δημιουργία ενός «Ταμείου της Γης αφιερωμένο στην προστασία του περιβάλλοντος," και μια δεσμευτική παγκόσμια συνθήκη για το κλίμα. Ένα άλλο έγγραφο που κυκλοφόρησε στην Ιαπωνία ήταν, ότι αναγνωρίζει ότι "οι νταρμικές, πανθεϊστικές και προγονικές παραδόσεις των ανατολικών κοινωνιών παραμένουν ένα πρακτικό εργαλείο ... για την υπεράσπιση του περιβάλλοντος." Και η ‘θρησκευτική ποικιλομορφία’ προβλήθηκε ως μέρος της ‘θείας κοσμικής τάξης’ - γι 'αυτό «εμείς επιδιώκομε να θεωρούμαστε ισότιμοι εταίροι. "
Τέλος, στη Ρώμη, οι θρησκευτικοί ηγέτες επικεντρώθηκαν στην επιδείνωση της παγκόσμιας οικονομίας και σε γενικές γραμμές έκαναν έκκληση για μια «νέα οικονομική συμφωνία", χωρίς πραγματικά να εξηγήσουν τι συνεπάγεται αυτό. Για να είμαστε δίκαιοι στην εκδήλωση της Ρώμης, ολόκληρη η σύνοδος κορυφής επισκιάστηκε από τη σχεδόν ταυτόχρονη δημοσιοποίηση της εγκυκλίου του Πάπα Βενέδικτου «Φιλανθρωπία εν Αληθεία», που συγκλόνισε τη διεθνή κοινότητα, αφού γινόταν ξεκάθαρη - και έξω από τα δόντια - έκκληση για μια Παγκόσμια Πολιτική Αρχή»....

Αυτοί είναι αξιοθαύμαστοι σκοποί. Αλλά κάτι συμβαίνει, που θέτει ένα ζήτημα: Τι θα πρέπει να θυσιάσει η χριστιανική κοινότητα στο όνομα των διαθρησκευτικής συνύπαρξης για την «κοινωνική δικαιοσύνη»;
Δεν αποτελεί έκπληξη, ότι η μοναδική φορά που το όνομα "Ιησούς Χριστός" ακούστηκε στη σύνοδο ‘WRS 2010’ ήταν όταν συγκρίθηκε με το Βούδα και τον Μωάμεθ, ως ‘θρησκευτική μορφή’. Κανείς δεν τόλμησε να τον παρουσιάσει ως «την Οδό, την Αλήθεια και την Ζωή ... τον Μόνο Δρόμο προς τον Πατέρα." (Ιωάννης 14:6). Η ‘αγάπη’, η ‘συμπόνια’, και ο ‘πνευματικός νόμος’ ήταν εύκολο να ακουστούν στις ομιλίες. Αλλά κανένας δεν είχε σκοπό να ταρακουνήσει τα νερά σε αυτό που ο Francis Schaffer είχε ονομάσει "αληθινή αλήθεια ."...

Ενσυνείδητα, η χριστιανική κοινότητα έχει αποφασίσει να θυσιάσει την αλήθεια. Για αυτούς, δεν ήταν έκπληξη το γεγονός ότι σε διάφορες περιστάσεις άκουσα συμμετέχοντες να επικρίνουν τις χριστιανικές αποστολές και τους χριστιανούς "φονταμενταλιστές".
Ο εκπρόσωπος του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου του Ειρηνικού (Pacific Council of Churches) μας είπε ότι τα πάντα είναι αλληλοσυνδεόμενα, και ότι πρέπει να επανεξετάσουμε τις αρχαίες [ειδωλολατρικές] θρησκείες και τους μύθους – αυτούς τους αρχαία τρόπους που «σκόπιμα παραγκωνίστηκαν» από τους χριστιανούς ιεραπόστολους - για να καταλάβετε και να εκτιμήσετε αυτήν την αλληλεξάρτηση.
Ένας άλλος ομιλητής εξήγησε ότι ήρθε η ώρα να βάλουμε στην άκρη το παλιά δόγματα των παραδοσιακών θρησκειών, και ότι η λυδία λίθος για τις θρησκείες σε αυτή την εποχή της παγκοσμιοποίησης είναι η αλληλεξάρτηση και η υπερβαίνουσα πνευματικότητα. Οι θρησκείες, μας είπαν επανειλημμένα, είναι απαραίτητο να ενοποιηθούν για να επιβιώσει ο πλανήτης ....
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου