Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Αιγυπτος. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Αιγυπτος. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τρίτη 13 Απριλίου 2010

Βρέθηκαν 14 ελληνορωμαϊκοί τάφοι


Δεκατέσσερις ελληνορωμαϊκούς τάφους, που χρονολογούνται τον τρίτο αιώνα π.Χ, έφερε στο φως η σκαπάνη Αιγύπτιων αρχαιολόγων.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του αιγυπτιακού υπουργείου Πολιτισμού, οι τάφοι εντοπίστηκαν στην όαση Μπαχαρίγια, 300 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά του Καΐρου.

Ανάμεσα στα ευρήματα είναι και ο τάφος μιας γυναικείας μούμιας, ύψους 97 εκατοστών, που ήταν καλυμμένος με κοσμήματα.

Όπως δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας του Ανωτάτου Συμβουλίου Αιγυπτιακών Αρχαιοτήτων, Ζαχί Χαουάς «προηγούμενες έρευνες αποκάλυψαν τέσσερις ανθρωποειδείς μάσκες φτιαγμένες από γύψο, ένα κομμάτι χρυσό διακοσμημένο με γκραβούρες των τεσσάρων γιων του Χόρους (Ωρος), μια συλλογή νομισμάτων, καθώς και πήλινα και γυάλινα αγγεία».

Πηγή: STAR

ΤΟ ΣΙΓΟΥΡΟ ΛΟΙΠΟΝ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΔΥΟ ΑΥΤΟΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΛΑΟΙ ΣΥΝΑΝΤΗΘΗΚΑΝ ΣΤΑ ΝΕΚΡΙΚΑ ΕΘΙΜΑ. ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΚΑΤΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΕΓΙΝΕ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΝ ΓΕΝΕΙ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΕΘΙΜΑ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΙΣ.

Τετάρτη 17 Μαρτίου 2010

Γιγαντιαίο άγαλμα του Θωθ έφερε στο φως η ανασκαφή



Το συγκεκριμένο αγαλματίδιο που εικονίζεται είναι ύψους 16.5cm, πλάτους 8.5cm 
και βάθους 8cm. Φυλάσσεται στο Staatlichen Museen στο Βερολίνο.


Γιγαντιαίο άγαλμα ηλικίας 3.000 ετών, που απεικονίζει τον θεό της σοφίας Θωθ ως μπαμπουίνο, ανακάλυψε αιγυπτιακή αρχαιολογική αποστολή κατά τη διάρκεια των εργασιών για τη μείωση της στάθμης του νερού στο Λούξορ.


Το άγαλμα ύψους τεσσάρων μέτρων ανακαλύφθηκε σπασμένο σε τέσσερα κομμάτια, μαζί με δύο άλλα αγάλματα και χρονολογείται στη 18η δυναστεία που κυβέρνησε την Αίγυπτο από το 1550 έως το 1290 πΧ περίπου.

Οι αρχαιολόγοι τονίζουν ότι πρόκειται για μοναδικό εύρημα.
Και τα τρία αγάλματα βρέθηκαν κοντά στο ναό του Αμενχοτέπ III.
Το άλλο γλυπτό, του οποίου βρέθηκε μόνο το πάνω μέρος, απεικονίζει τον Αμενχοτέπ ΙΙΙ και τον θεό Ώρο, ο οποίος απεικονίζεται ως γεράκι.

«Η ομάδα αυτή έχει ανακαλύψει επίσης τη βάση του αγάλματος από αλάβαστρο, που πιθανολογείται ότι είναι η βάση ενός αγάλματος του Αμενχοτέπ ΙΙΙ» δήλωσε ο Ζάχι Χαουάς, επικεφαλής του Ανώτατου Συμβουλίου Αρχαιοτήτων.

Το τρίτο άγαλμα από γρανίτη του Φαραώ Ραμσή, ο οποίος βασίλευσε πρίν απο περίπου 3.000 χρόνια, βρέθηκε επίσης στην περιοχή.

Πηγή: in.gr

Κυριακή 14 Μαρτίου 2010

Μουσουλμάνοι έριχναν πέτρες σε Χριστιανούς γιατί νόμιζαν ότι χτίζουν ναό


Εικοσιτέσσερα άτομα τραυματίστηκαν και είκοσι συνελήφθησαν τη Παρασκευή 12 Μαρτίου 2010, σε διαμάχη που προκλήθηκε μεταξύ Χριστιανών (Κόπτες) και Μουσουλμάνων στην Επαρχία Μέρσα Ματρούχ στη Βόρεια Αίγυπτο.
Σύμφωνα με την Αιγυπτιακή Αστυνομία, μια ομάδα Μουσουλμάνων πέταξαν πέτρες κατά των χριστιανών οι οποίοι εκείνοι την ώρα εργάζονταν σε νεόκτιστη οικοδομή.
Οι μουσουλμάνοι επιτέθηκαν στους Χριστιανούς, γιατί νόμιζαν ότι εργάζονται για να χτίσουν Εκκλησία, έτσι με τον τρόπο αυτό εξέφρασαν την έντονη διάμαρτυρία τους, στην οποία συμμετείχαν πάνω από 400 άτομα.
Επίσης, πληροφορίες αναφέρουν, ότι οι φασαρίες έγιναν με αφορμή τη σημερινή δίκη από το Αιγυπτιακό δικαστήριο τριών Μουσουλμάνων για την δολοφονία χριστιανού που διαπράχθηκε στις 6 Ιανουαρίου 2010.
Τέλος, να αναφερθεί, ότι κατά την διάρκεια της νύχτας σημειώθηκαν και άλλα επεισόδια.



ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΥΠΑΤΙΑΣ ΟΙ ΙΔΙΕΣ ΤΑΡΑΧΕΣ ΓΙΝΟΤΑΝ. ΤΟΤΕ ΗΤΑΝ ΕΒΡΑΙΟΙ ΚΑΙ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΕΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ.


Πηγή: Ρομφαια


Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2010

Οι άνθρωποι του φαραώ

Οι πυραμίδες δεν φτιάχτηκαν από δούλους, δείχνουν νέοι εργατικοί τάφοι στη Γκίζα


Η ανακάλυψη μιας ομάδας εργατικών τάφων δίπλα στα μνημειώδη μαυσωλεία των φαραώ στη Γκίζα υποδεικνύει ότι οι πυραμίδες κατασκευάστηκαν από ελεύθερους εργάτες και όχι από σκλάβους, εκτιμά το Ανώτατο Συμβούλιο Αρχαιοτήτων της Αιγύπτου.
Τα ευρήματα δείχνουν ότι οι χιλιάδες άνδρες που έκτισαν τις πυραμίδες της Γκίζας, λίγα χιλιόμετρα έξω από το Κάιρο, δεν δούλευαν καταναγκαστικά: εργάζονταν σε βάρδιες που έληγαν έπειτα από τρεις μήνες, έτρωγαν κρέας τακτικά και είχαν την τιμή να θάβονται στη σκιά των ιερών πυραμίδων.
Επιπλέον, τα ευρήματα δείχνουν ότι σε κάθε πυραμίδα εργάζονταν περίπου 10.000 άνδρες, πολύ λιγότεροι από τους 100.000 που εκτιμούσε ο Ηρόδοτος.

Οι νέοι εργατικοί τάφοι χρονολογούνται στην 4η Δυναστεία, που διήρκεσε από το 2575 π.Χ. έως το 2.467 π.Χ, και ήταν η περίοδος κατά την οποία χτίστηκαν οι πυραμίδες του Χέοπα και του Χεφρήνου.
Οι τάφοι, που άρχισαν να έρχονται στο φως τη δεκαετία του 1990, ήταν πλίνθινοι, είχαν κωνοειδές σχήμα και ήταν καλυμμένοι από ασβέστη. Οι περισσότεροι είχαν συλληθεί, ορισμένοι όμως περιείχαν αγγεία και οστά.
«Οι τάφοι αυτοί κτίστηκαν δίπλα στην πυραμίδα του βασιλιά, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι άνθρωποι αυτοί δεν ήταν δούλοι σε καμία περίπτωση» δήλωσε ο Ζαχί Χαουάς, επικεφαλής του Ανώτατου Συμβουλίου Αρχαιοτήτων.

Ο Χαουάς είχε επίσης ανακαλύψει αυτοσχέδιες επιγραφές -ουσιαστικά γκράφιτι- στις οποίες οι εργάτες αποκαλούσαν τους εαυτούς τους «φίλους του Χέοπα».
Όπως εξήγησε ο αρχαιολόγος, τα ευρήματα δείχνουν ότι οι αγρότες που ζούσαν στο Δέλτα του Νείλου και γενικά στην Άνω Αίγυπτο έστελναν καθημερινά 21 βουβάλια και 23 πρόβατα για να ταΐσουν τους εργάτες της Γκίζας.
Οι αγρότες αυτοί εξαιρούνταν στη συνέχεια από την υποχρέωση να πληρώνουν φόρους, ένδειξη ότι συμμετείχαν με τη θέλησή τους σε ένα βασιλικό πρόγραμμα.

Πηγή: in.gr

Σάββατο 9 Ιανουαρίου 2010

Κάτι ήξεραν οι Αιγύπτιες

Και ιατρική αξία είχε το εντυπωσιακό μακιγιάζ της Νεφερτίτης

Η πολυσυζητημένη προτομή της Νεφερτίτης, στο Βερολίνο
Οι αρχαίες Αιγύπτιες χρησιμοποιούσαν εντυπωσιακά μακιγιάζ στο πρόσωπο, ιδίως γύρω από τα μάτια, και η διάσημη προτομή της πανέμορφης Νεφερτίτης αποτελεί κλασικό παράδειγμα.
Τώρα, μια ομάδα Γάλλων επιστημόνων ανακάλυψε ότι το μέικ-απ δεν είχε μόνο νόημα ως καλλωπιστικό στοιχείο ή ως «φυλαχτό» από το «κακό μάτι» των άλλων (κυρίως γυναικών), αλλά είχε και ιατρική αξία, καθώς προστάτευε από ασθένειες των ματιών.

Οι Αρχαίοι Αιγύπτιοι, πριν περίπου 4.000 χρόνια, παρήγαγαν μακιγιάζ που χρησιμοποιούσαν για να τονίζουν και να διακοσμούν τα μάτια τους. Οι ουσίες, κυρίως από μόλυβδο και μίγματα από άλατα μολύβδου, χρειάζονταν μέχρι και ένα μήνα για να παρασκευασθούν.
«Γνωρίζουμε ότι οι αρχαίοι Έλληνες και Ρωμαίοι επίσης είχαν προσέξει ότι το μακιγιάζ είχε ιατρικές ιδιότητες και ήθελαν να καταλάβουν πώς ακριβώς αυτό συνέβαινε» δήλωσε ο Φιλίπ Ουαλτέρ, επικεφαλής των ερευνητών του μουσείου του Λούβρου και του Εθνικού Κέντρου Επιστημονικής Έρευνας (CNRS), που δημοσίευσαν τη σχετική εργασία στο περιοδικό Analytical Chemistry (Αναλυτική Χημεία) της Αμερικανικής Χημικής Εταιρίας.

Αντίθετα με την ευρέως διαδεδομένη αντίληψη ότι ο μόλυβδος (μολύβι) είναι επιβλαβής, οι Γάλλοι ερευνητές, κάνοντας χημικά πειράματα, με τη βοήθεια ενός μικροσκοπικού ηλεκτροδίου με μέγεθος το ένα δέκατο της ανθρώπινης τρίχας, διαπίστωσαν ότι σε πολύ χαμηλές δόσεις η συγκεκριμένη ουσία δεν σκοτώνει τα κύτταρα.
Αντίθετα, επιβεβαίωσαν (και έτσι δικαίωσαν τους αρχαίους) ότι, σε χαμηλή δοσολογία, ο μόλυβδος παράγει ένα μόριο (μονοξείδιο του αζώτου) που ενεργοποιεί τις άμυνες του ανοσοποιητικού συστήματος και καταπολεμά τα βακτήρια σε περίπτωση μόλυνσης του ματιού, κάτι που θα πρέπει να συνέβαινε συχνά στην αρχαιότητα.

Πηγή: in.gr

Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2009

Θέλουν πίσω τη «Νεφερτίτη» οι Αιγύπτιοι




Την επιστροφή της προτομής της Νεφερτίτης, που σήμερα εκτίθεται σε γερμανικό μουσείο, θα ζητήσει επισήμως η Αίγυπτος, σύμφωνα με δήλωση του επικεφαλής του Ανωτάτου Συμβουλίου Αρχαιοτήτων, Ζάχι Χαουάς.



Ο Χαουάς είχε ήδη επαφές με τη διευθύντρια του Αιγυπτιακού Μουσείου και της Συλλογής Παπύρων του Νέου Μουσείου του Βερολίνου και αναμένεται πλέον η σύγκλιση συμβουλίου για την επίσημη διατύπωση του αιτήματος.



Η προτομή της Νεφερτίτης είναι ηλικίας 3.400 ετών και  βρέθηκε το 1912 στη νότια Αίγυπτο από το Γερμανό αρχαιολόγο Λούντβιχ Μπόρχαρτ. Το Κάιρο ζητά την επιστροφή της προτομής από το 1930, χωρίς να το πετύχει μέχρι τώρα.

Πηγή: STAR

Σάββατο 5 Δεκεμβρίου 2009

Ψηφιοποίηση Χειρογράφων Πατριαρχικής Βιβλιοθήκης

Με την άδεια και ευλογία του Πάπα και Πατριάρχη Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ. Θεοδώρου Β΄ εγκαινιάστηκε
χθες, 3 Δεκεμβρίου 2009 στο ειδικώς εξοπλισμένο εργαστήριο της Πατριαρχικής Βιβλιοθήκης Αλεξανδρείας, το πρόγραμμα ψηφιοποίησης των πολυτίμων χειρογράφων που ευρίσκονται τεθησαυρισμένα στους ανακαινισμένους χώρους της.

Η υλοποίηση του προγράμματος κατέστη δυνατή αφενός μεν χάρη στην ανιδιοτελή προσφορά των απαραιτήτων τεχνικών μέσων από το Ίδρυμα «Juma Al Majed Center for Culture and Heritage», που εδρεύει στο Ντουμπάι, αφετέρου δε χάρη στην χρηματική αρωγή της Εθνικής Τραπέζης της Ελλάδος, όπως αυτή την διαχειρίζεται η Μη Κυβερνητική Οργάνωση «Το Φως της Αφρικής».

Με την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου προγράμματος, η πνευματική παρακαταθήκη του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας, όπως αυτή έχει διαχρονικά ερανιστεί στις σελίδες των εν λόγω χειρογράφων, θα καταστεί προσιτή μέσω του διαδικτύου στον κάθε φιλομαθή ερευνητή ή αναγνώστη μέσω της δημιουργίας μιας βάσης δεδομένων, λειτουργούσα ως κιβωτός γνώσης.

Στη σχετική τελετή παρευρέθησαν εκπρόσωπος του Εξοχωτάτου Σεϊχη και ιδρυτή του εξονομασθέντος Ιδρύματος κ. Juma Al Majed, ο συντονιστής οργανωτικού και διοικητικού της εξονομασθείσης ΜΚΟ, κ. Θωμάς Καρακώστας, ο επέχων την επιστημονική επίβλεψη του προγράμματος κ. Αγαμέμνων Τσελίκας, προϊστάμενος του Ιστορικού και Παλαιογραφικού Αρχείου του Μορφωτικού Ιδρύματος της Εθνικής Τραπέζης, ο φιλόλογος - παλαιογράφος κ. Ανδρέας Τσελίκας, που θα εκτελέσει το πρόγραμμα με την ιδιότητα του φηφιοποιητή, καθώς και ο διευθυντής της Πατριαρχικής Βιβλιοθήκης κ. Απόστολος Τριφύλλης.

Πηγή: Ρομφαια

Related Posts with Thumbnails