''Το νηπιοβάπτισμα επικράτησε τον 6ο αι μ Χ.
«Ηδη από του ΣΤ αιωνος επικρατησαντος του νηπιοβαπτισμου, χωρις να παυση υφισταμενον και το βαπτισμα των ενηλικων, η εις το βαπτισμα προπαρασκευη ηρχισεν ολιγον κατ ολιγον να περιοριζεται εις τυπικας τινας μονον πραξεις…» (Χριστιανικη και Ηθικη Εγκυκλοπαιδεια, λημμα ‘’βαπτισμα’’, σελ 588''.
Δεν καταλαβαίνουν ούτε τι διαβάζουν!! Λέει ότι το νηπιοβαπτισμα επικράτησε τον 6 αι. Δεν λέει ότι ‘’εισήχθη’’ τον 6ο αι ως να επρόκειτο περί δήθεν μη αποστολικής παράδοσης. Επικράτησε τον 6ο αι και είναι απλό αν σκεφτούμε ότι μέχρι τότε ΔΕΝ είχε γίνει όλος ο πληθυσμός χριστιανικός. Διότι μας λέει ότι ακόμα και τότε ΒΑΠΤΙΖΟΝΤΑΝ και ΕΝΗΛΙΚΕΣ. Επομένως, υπήρχε και πληθυσμός που ΔΕΝ είχε ακόμα πιστέψει στον Χριστιανισμό. Ουσιαστικά η πηγή, επιβεβαιώνει τον ισχυρισμό ότι εξ αρχής η εκκλησία βάφτιζε και ενήλικες και παιδιά. Όταν πια διαδόθηκε ευρέως ο χριστιανισμός, επικράτησε πλήρως και ο νηπιοβαπτισμός.
''Ο νηπιοβαπτισμος επιβληθηκε με τον πδ κανονα της Πενθεκτης το 690 μ Χ''
Να δουμε τι λεει………
Πηδαλιο σελ. 294
‘’Κανων πδ…….
«Τοις κανονικοις των Πατερων θεσμοις κατακολουθουντες οριζομεν και περι των νηπιων, οσακις μη ευρισκωνται βεβαιοι μαρτυρες,οι ταυτα αναμφιβολως βαπτισθεντα είναι λεγοντες, και ουδε αυτά δια την κειραν, περι της παραδοθεισης αυτοις μυσταγωγιας αποκρινασθαι επιτηδειως εχωσι, χωρις τινος προσκομματος οφειλει ταυτα βαπτιζεσθαι, μηποτε ο τοιουτος δισταγμος αποστερηση αυτά της τοιαυτης του αγιασμου καθαρσεως».
Ερμηνεία Νικοδημου…….
«Και ουτος ο κανων παρομοιως αυτολεξει ΄π της εν Καρθαγενη εστι διοριζων, ότι οσαις φοραις δεν ευρισκονται μαρτυρες βεβαιοι να μαρτυρουν, ότι είναι βαπτισμενα τα νηπια (δια τι τυχον αιχμαλωτισθεντα ταυτα υπο βαρβαρων, και απαχθεντα εις μακρυνους τοπους, μετα ταυτα παρα χριστιανων εξηγορασθησαν) αλλα ουδε αυτά τα ιδια είναι ικανα να πληροφορησουν ότι εβαπτισθησαν, δια κειραν, ητοι δια την ηλικιαν την νηπιωδη αυτων, καθ ην εβαπτισθησαν. Τα τοιαυτα, λεγω, πρεπει χωρις κανενα εμποδιον να βαπτιζωνται, μηπως η αμφιβολια αυτή, αν εβαπτισθησαν ή όχι, αποστερηση αυτά της δια του λουτρου καθαρσεως. Και ορα την υποσημειωσιν του μζ Αποστολικου.
Παρατηρησεις…..
1. Ο Κανόνας ορίστηκε ακολουθώντας τους θεσμούς των Πατέρων.
2. Λέει ότι ΗΔΗ υπήρχε το νηπιοβαπτισμα. Δεν επιβλήθηκε τότε. Προσέξτε την διατύπωση……..‘’οι ταυτα αναμφιβολως βαπτισθεντα είναι λεγοντες’’, μιλαει για νήπια που ήταν βαπτισμένα. Ήδη βαπτισμένα. Ηδη ηταν στην πρακτική της εκκλησίας!! Δεν ‘’επιβάλλεται’’ καμία νέα καινοτομία.
3. Ο αγιος Νικόδημος ερμηνεύει τον κανόνα και μας λεει ότι είναι ΙΔΙΟΣ με αυτόν της τοπικής συνόδου της Καρθαγένης!! Και έχει δίκιο. Αν ανοίξετε το Πηδάλιο στην σελίδα 503 θα βρείτε τον ίδιο κανόνα. Πολύ σημαντικό αυτό για δυο λόγους, α) Μιλαει για νηπιοβαπτισμα ήδη από το 419 μ Χ και δεν γίνεται αναφορά ‘’επιβολής’’ αυτού το 690 όπως αφήνουν να εννοηθεί, και β) είναι η τοπική σύνοδος που παραδέχονται οι προτεστάντες αναφορικά με τον κανόνα της Αγίας Γραφής (παρόλο που και πάλι αφαιρούν βιβλία που ΡΗΤΑ αναφέρει ο κανόνας). Όμως τον κανόνα Π της ίδιας συνόδου που είναι ίδιος με αυτόν της Πενθεκτης ΔΕΝ δέχονται!! Διαλέγουν συνόδους και αποφάσεις ΚΑΤΑ ΤΟ ΔΟΚΟΥΝ!!.
4. Δεν μιλαει για επιβολή νηπιοβαπτισματος. Φανερώνεται ότι ΗΔΗ ήταν στην πρακτική της εκκλησίας. Ο κανόνας μιλαει για νήπια που άρπαξαν οι βάρβαροι και ξαναέφεραν πίσω οι χριστιανοί, ότι αν δεν είναι σίγουροι αν είναι βαπτισμένα, να τα βαφτίζουν.
Καμιά σχέση με επιβολή νηπιοβαπτίσματος.
Στοιχεία υπέρ του νηπιοβαπτίσματος
Από το Ευαγγελιο.
‘’Όστις πιστεύση και βαπτισθή θέλει σωθή, όστις όμως απιστήση θέλει κατακριθή’.
(Μάρκος 16,16)
Εφόσον ήταν η αρχή και απευθύνονταν σε ανθρώπους που δεν είχαν ακούσει. Επομένως μεγάλοι θα βαφτίζονταν (αφού πίστευαν πρώτα).
Ο Ματθαίος δείχνει την ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΦΟΡΑ!
‘’ Πορευθέντες λοιπόν μαθητεύσατε πάντα τα έθνη, βαπτίζοντες αυτούς εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος, διδάσκοντες αυτούς να φυλάττωσι πάντα όσα παρήγγειλα εις εσάς· και ιδού, εγώ είμαι μεθ' υμών πάσας τας ημέρας έως της συντελείας του αιώνος. Αμήν’’. (Ματθαιος 28,19-20)
Λέει…’’Πορευθέντες να μαθητεύσετε όλα τα έθνη, και δείχνει τον τρόπο….Βαπτίζοντες και Διδάσκοντες.
Ώστε η σειρά δεν παίζει ρόλο. Επομένως για τους μεγάλους ισχύει αυτό που λέει ο Μάρκος και για τα νήπια αυτό που λέει ο Ματθαίος. Είναι η ίδια εντολή. Άλλωστε, το βάπτισμα είναι ανάσταση πνευματική.
Το σύμβολο της Πίστης λεει ‘’ομολογω εν βαπτισμα…’’, όμως πληροφορούμαστε από τον Τερτυλλιανό ότι ήδη πολύ νωρίτερα υπήρχε το νηπιοβάπτισμα. Όταν όλος ο πληθυσμός έγινε χριστιανικός, επικράτησε και ο νηπιοβαπτισμός (ο οποίος έτσι και αλλιώς υπήρχε από την αρχή).
Ειρηναίος (185 μ Χ)
‘’…..ηλθε για να σωσει δι Εαυτου ολους, ολους λεγω οσοι με αυτόν αναγεννωνται εις θεον, τα νηπια, τα μικρα παιδια,τους νεανισκους,τους νεους ,τους γεροντες….’’ (Κατά Αιρεσεων βιβλιο 2,κεφαλαιο 22, 4)
Σύνοδος Καρθαγένης (254 μ Χ)
‘’Οφείλουμε να μην εμποδίζουμε κανένα πρόσωπο από το βάπτισμα και την χάρη του θεού…ειδικά για τα νήπια….εκείνα που μόλις γεννήθηκαν’’.
Ωριγένης (250 μ Χ)
‘’Για αυτό επίσης ήταν ότι η εκκλησία είχε από τους Αποστόλους μια παράδοση να δίνει το βάπτισμα ακόμη και στα νήπια Γιατί αυτοί στους οποίους τα θεια μυστήρια παραχωρήθηκαν γνώριζαν ότι υπάρχει σε όλα τα πρόσωπα μια φυσική μόλυνση της αμαρτίας η οποία πρέπει να απομακρυνθεί δι ύδατος και Πνεύματος’’. (Υπόμνημα εις Ρωμαίους 5,9)
Αυγουστίνος (354-430 μ Χ)
‘’Το έθιμο της μητέρας μας εκκλησίας να κάνει το βάπτισμα των νηπίων δεν πρέπει να …..θεωρηθεί περιττό, ούτε να πιστεύεται ότι είναι κάτι άλλο , εκτός από μια παράδοση των αποστόλων’’. (De Genesi Ad Literam, X 39)
Ιππολυτος Ρωμης (165-235 μ Χ)
‘’Και θα βαφτίζετε τα μικρά παιδιά πρώτα. Και εάν μπορούν να απαντήσουν τα ίδια, ας απαντήσουν. Αλλά αν δεν μπορούν, ας απαντήσουν οι γονείς τους ή κάποιος από την οικογένειά τους’’. (Αποστολικη Παραδοση 21,4)
Χρυσόστομος (349-407 μ Χ)
‘’Ο βορβορω χριων πως ουχι και βδελυκτον ποιει το παιδιον? Πως γαρ αυτό προσαγει ταις χερσι του ιερεως? Ειπε μοι, πως αξιοις επι του μετωπου σφαγιδα επιτεθειναι παρα της του πρεσβυτερου χειρος ενθα βορβορον επεχρισας?’’. (Ομιλια ΙΒ εις Α Κορινθιους)
Γρηγόριος Ναζιανζηνός (329-389 μ Χ)
‘’Έχεις νήπιο? Μη δίνεις καιρόν εις την κακία, βάπτισέ το από την βρεφική ηλικία, αφιέρωσε το εις το Πνεύμα από την ηλικία των μαλακών ονύχων……με ρωτάς, πρέπει να βαπτισωμεν και τα νήπια, τα οποία ούτε την ζημιαν αισθάνονται ούτε την χάρη του βαπτίσματος? Βεβαιότατα σου απαντώ…..εχομεν αιτιολογία την οκταήμερο περιτομή, που ητο μια τυπική σφραγίς και εδίδετο εις αυτούς στους οποίους δεν είχε αναπτυχτεί ακόμη το λογικό…..’’
(Ομιλια εις το Αγιο Βαπτισμα 40,17.28)
Ο απ Παύλος μας εξηγεί ότι η περιτομή του Χριστού είναι το άγιο βάπτισμα. Όπως δηλαδή έκαναν οι εβραίοι περιτομή στα αγόρια την όγδοη μέρα για να ανήκουν στην εκκλησία της παλαιάς διαθήκης, έτσι και το βάπτισμα προς όλους για να εισέλθουν στην εκκλησία του Χριστού στην Νέα Διαθήκη.
«εν ω και περιετμηθητε περιτομη αχειροποιητω εν τη απεκδυσει του σωματος των αμαρτιων της σαρκος εν τη περιτομη του χριστου συνταφεντες αυτω εν τω βαπτισματι ……….» (Κολοσσαείς 2,11)
Ο κανόνας 110 της Συνόδου της Καρθαγένης (418 μ Χ) καταδικάζει τις αιρέσεις που αρνούνται το νηπιοβαπτισμό (Πηδάλιο σελ 523)
Αν μπορούν, ας μας φέρουν Πατερικές αναφορές ή εκκλησιαστικές συνόδους που είναι κατά του νηπιοβαπτίσματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου