Τετάρτη 10 Μαρτίου 2010

Απάντηση σε ψευδείς ισχυρισμούς της Τζάνη





“Ο χριστιανισμός τσακίζοντας την ιδέα της γυναίκας γιατί την τσάκισε. Μην ξεχνάμε ότι με διαφορά μίας ψήφου στην Macon …προσδιοριστήκαμε (για τις γυναίκες μιλάει) ως όντα που προσιδιάζουμε προς το άρρεν λίγο κατώτερα από αυτό……πρέπει να διαβάσετε τον Ιωάννη τον λεγόμενο Χρυσόστομο…’’Πάσα γυνή είναι σκεύος ακαθαρσιών όργανο του διαβόλου –μιλάμε με τέτοιες φράσεις-….”.





Αυτά υποστηρίζει η κυρία Τζάνη στο βιντεάκι, που την βλέπετε επίσης και στα δεξιά, σε τελετή δωδεκαθειστών.


Να ξεκινήσω λέγοντας ότι μια σύνοδος είναι έγκυρη μόνο όταν έχει εγκριθεί από Οικουμενική σύνοδο. Στο Πηδάλιο υπάρχουν όλες οι εγκεκριμένες σύνοδοι της εκκλησίας. Δεν υπάρχει πουθενά η σύνοδος της Macon. Ανεξάρτητα όμως αν ηταν έγκυρη ή όχι, δεν έχει καμία σχέση με όσα αναφέρει η Τζάνη.








Σύνοδος της Macon.

Απάντηση από τον καθηγητή του University College στο Δουβλίνο, κυρίου Michael Nolan. (Αποσπάσματα από το άρθρο του).

«Η ιστορία ότι η σύνοδος της Macon θέσπισε ότι οι γυναίκες δεν έχουν ψυχή είναι ψευδής. Αυτό το άρθρο περιγράφει την εξάπλωση του μύθου. Ο κανόνας της συνόδου της Macon (585 μ Χ) ότι οι γυναίκες δεν έχουν ψυχή, έχει υψηλή θέση στην δαιμονολογία που δόθηκε σε ιστορικά γεγονότα που ποτέ δεν έγιναν…… Η ιστορία αρχίζει στην Γερμανία τον 16ο αιώνα, όπου ένας νεαρός φιλόλογος από το Βραδεμβούργο , ο Valentius Acidalius (1567-1595), δίδασκε στην Σιλεσία. Το πρώτο του βιβλίο, μια κριτική για τον Ρωμαίο ιστορικό Quintus Curtius, απέτυχε στις πωλήσεις, και ο εκδότης του έκανε παράπονα για χάσιμο χρημάτων…. Ο Acidalius αλλοίωσε το παλίμψηστο για να το κάνει διασκεδαστικό και το επανέκδωσε με την ελπίδα να κερδίσει χρήματα…. Ο Simon Geddicus, ένας Λουθηρανός λόγιος από την γειτονική πόλη Magdeburg, δημοσίευσε το έργο ‘’Υπεράσπιση του Γυναικείου Φύλου’’, με το οποίο σκόπευε να καταστρέψει ένα ένα όλα τα επιχειρήματα…..Το φυλλάδιο, είτε ήταν του Acidalius είτε όχι, δημοσιεύτηκε σε διάφορες ευρωπαικές χώρες στο επόμενο μισό αιώνα….Πολύ πιθανά, ήταν αυτό το έργο που μεταφράστηκε στα Ιταλικά, το οποίο δημοσιεύτηκε στην Λυών το 1647….Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, το φυλλάδιο έπεσε στην προσοχή του πάπα Ιννοκέντιου…Παραμένει να δούμε πώς η σύνοδος της Macon, που έγινε χίλια χρόνια νωρίτερα, μεταφέρθηκε μέσα στον μύθο. Για αυτό ανατρέχουμε στον Johannes Leyser (1631-1685), έναν Λουθηρανό πάστορα ο οποίος είχε γίνει στρατιωτικός πάστορας στον Δανέζικο στρατό….το 1676 έκδωσε ένα έργο ‘’ο θρίαμβος της πολυγαμίας’’…επανεκδόθηκε το 1682 στο Άμστερνταμ…. Ψάχνοντας στήριγμα για τις απόψεις του, αποφάσισε να παραφράσει τα πρακτικά της συνόδου της Macon. Έγραψε ‘’ανάμεσα στους αγίους πατέρες υπήρξε ένας που υποστήριξε ότι οι γυναίκες δεν μπορούν, και δεν θα έπρεπε να καλούνται ανθρώπινα όντα. Το θέμα θεωρήθηκε τόσο σημαντικό ώστε συζητήθηκε δημόσια και με φόβο θεού. Τελικά. Μετά από πολλές διαφωνίες, αποφάσισαν ότι όλες οι γυναίκες είναι άνθρωποι’’.

Αυτό είναι ψέμα, όπως μπορούμε να δούμε ανατρέχοντας στην ιστορία. Η βασική πηγή της ιστορίας είναι η Ιστορία των Φράγκων του Γρηγορίου, επισκόπου της Τούρ. (Historiae Francorum, cited here as HF. See Monumenta Germaniae Historica, Scriptores rerum Merovingicarum, ed. W.Armdt and B.Krusch, Vol 1, Hanover, 1885; Migne, PL 71. There are recent translations by O.M.Dalton, Oxford, 1927; L.Thorpe, Penguin, 1972; L.Latouche, Paris, 1963. ) …..Στην ιστορία του ο Γρηγόριος περιγράφει μία σύνοδο που μπορεί ,μπορεί και όχι, να ηταν η σύνοδος της Macon (ποτέ δεν λέει αν συγκλήθηκε εκεί).

Ο Thorpe μεταφράζει τον Γρηγόριο ως εξής….

‘’Σηκώθηκε ένας επίσκοπος στην σύνοδο που υποστήριξε ότι η γυναίκα δεν θα έπρεπε να συμπεριλαμβάνετε στον όρο άνθρωπος. Παρόλα αυτά, αποδέχτηκε τα επιχειρήματα των άλλων επισκόπων και δεν διατύπωσε την υπόθεσή του. Η Παλαιά διαθήκη μας λέει ότι στην αρχή, όταν ο θεός έπλασε τον άνθρωπο, άνδρα και γυναίκα τους έπλασε και κάλεσε το όνομα τους Αδάμ, που σημαίνει γήινο άνθρωπο. Ακόμα κάλεσε την γυναίκα Εύα, ακόμα και για τους δύο χρησιμοποίησε την λέξη άνθρωπος. Παρομοίως, ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός καλείται ο Υιός του ανθρώπου, παρόλο που γεννήθηκε από Παρθένα γυναίκα….’’

Στην έκδοση της Οξφόρδης μεταφράζεται ‘’Υπήρξε ένας επίσκοπος που υποστήριξε την άποψη ότι η γυναίκα δεν θα έπρεπε να συμπεριλαμβάνετε υπό τον γενικό όρο άνθρωπος….στα σχόλια αναφέρει ‘’Ο επίσκοπος ρώτησε πότε η λέξη homo θα μπορούσε να έχει εφαρμογή στην γυναίκα, και η σύνοδος απάντησε ότι η Αγία απόφαση ενέκρινε τέτοια εφαρμογή…Η σύνοδος ποτέ δεν ενέκρινε την ιδέα ότι οι γυναίκες δεν έχουν ψυχή’’. (Thorpe, p.452; Dalton, 2,p.345; Latouche, 2,p.151).

…….Είναι απλά ψέμα, επομένως, να πούμε ότι η σύνοδος θέσπισε ότι η γυναίκα δεν έχει ψυχή…


(Originally published in New Black friars, Vol 74, No 876, November 1993.)




Παρατηρήσεις

1. Ο Acidalius ξεκίνησε την όλη ιστορία προκειμένου να γράψει ένα διασκεδαστικό έργο για να οικονομήσει λεφτά, αφού προηγουμένως απέτυχε στο να γράψει μία κριτική σε ρωμαίο ιστορικό.

2. Το φυλλάδιο του Acidalius κυκλοφόρησε και μεταφράστηκε σε αρκετές γλώσσες.

3. Ο Johannes Leyser ,για να υποστηρίξει τν κατωτερότητα της γυναικας και εμμέσως τις απόψεις του περί πολυγαμίας, συνέλαβε την ιδέα να βρει αποδείξεις γι' αυτό στα πρακτικά της συνόδου της Macon, παραφράζοντας τες.

4. Ο Johannes Leyser παράφρασε την ιστορία του αγίου Γρηγορίου της Τούρ, στην οποία υποτίθεται ότι αναφέρεται η σύνοδος της Macon (που δεν αναφέρει αν ηταν ή όχι στην Macon).

5. Σύμφωνα με τον Γρηγόριο, στην σύνοδο δεν συζητήθηκε αν η γυναίκα έχει ψυχή ή όχι, αλλά το νόημα της λέξης «άνθρωπος».

6. Ο επίσκοπος που έφερε αντίρηση, τελικά δέχτηκε την αποφαση της συνόδου για το αν πρέπει με τον όρο άνθρωπος να αναφέρεται και η γυναίκα. Καμία σχέση με ψυχή.


Όπως έπαιζαν το σπασμένο τηλέφωνο οι ‘’πρωταγωνιστές’’ στα παραπάνω, έτσι παίζουν με τα κείμενα και την ιστορία οι νεοπαγανιστές. Η κυρία Τζάνη και ο Ρασσιάς.

Όσο αξιόπιστοι ήταν οι παραπάνω αναμεταδότες της πλάνης, άλλο τόσο και οι νεοπαγανιστές.

Περισσότερα μπορείτε να δείτε εδώ και εδώ.




Αναλύοντας τις φράσεις της Τζάνη.

“Ο χριστιανισμός τσακίζοντας την ιδέα της γυναίκας γιατί την τσάκισε».


Ούτε παραπομπές, ούτε τίποτα. Αφού το λέει…..πρέπει να το δεχτούμε. Μάλλον ξεχνάει τι λέει ο μυθοπλάστης Ησίοδος….«όποιος γυναίκα εμπιστεύεται, απατεώνα εμπιστεύεται» (στίχος 375, Εργα και Ημέρες).

«Έτσι ο Δίας που βροντάει ψηλά, έβαλε, ανάμεσα στους άντρες, για το κακό τους, τις γυναίκες, συντρόφισσες συμφοράς και αντί για καλό τους πόρισε κακό».

(Θεογονία, στίχος 600)

Ώστε, απατεώνας η γυναίκα κατά τον Ησίοδο και κακό και συμφορές!!


Για το αν ο χριστιανισμός ανύψωσε την γυναίκα ή όχι μπορείτε να τα βρείτε εδώ με στοιχεία από τα ίδια τα ιερά μας κείμενα. Βέβαια, στην συνέχεια θα δημοσιεύσω και άλλα πάνω σε αυτό. Και θα δείξω και τις διαστρευλώσεις των κειμένων που κάνουν.Μπορείτε να δείτε εδώ, και εδώ.



‘’Μην ξεχνάμε ότι με διαφορά μίας ψήφου στην Macon …προσδιοριστήκαμε (για τις γυναίκες μιλάει) ως όντα που προσιδιάζουμε προς το άρρεν λίγο κατώτερα από αυτό……’’


Μπα. Καμία σχέση κατά τους ειδικούς όπως διαβάσαμε παραπάνω. Άλλη μια για να τα εμπεδώσουμε…….

‘’Σηκώθηκε ένας επίσκοπος στην σύνοδο που υποστήριξε ότι η γυναίκα δεν θα έπρεπε να συμπεριλαμβάνετε στο όρο άνθρωπος. Παρόλα αυτά, αποδέχτηκε τα επιχειρήματα των άλλων επισκόπων και δεν διατύπωσε την υπόθεσή του. Η Παλαιά διαθήκη μας λέει ότι στην αρχή, όταν ο θεός έπλασε τον άνθρωπο, άνδρα και γυναίκα τους έπλασε και κάλεσε το όνομα τους Αδάμ, που σημαίνει γήινο άνθρωπο. Ακόμα κάλεσε την γυναίκα Εύα, ακόμα και για τους δύο χρησιμοποίησε την λέξη άνθρωπος. Παρομοίως, ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός καλείται ο Υιός του ανθρώπου, παρόλο που γεννήθηκε από Παρθένα γυναίκα….’’


Εδώ διαβάζουμε άλλα. Ένας επίσκοπος (και όχι με διαφορά μιας ψήφου) σηκώθηκε να υποστηρίξει ανοήτως ότι στον όρο άνθρωπος δεν θα έπρεπε να συμπεριλάβετε η γυναίκα, και η σύνοδος τον έβαλε στην θέση του με επιχειρήματα από την Αγία Γραφή. Η γυναίκα είναι ίση με τον άντρα.



‘’πρέπει να διαβάσετε τον Ιωάννη τον λεγόμενο Χρυσόστομο…’’Πάσα γυνή είναι σκεύος ακαθαρσιών όργανο του διαβόλου –μιλάμε με τέτοιες φράσεις-….”.


Πάμε στον Χρυσόστομο τώρα. Η κυρία Τζάνη υποστηρίζει κάτι που δεν μπορεί να αποδείξει. Δεν μας δίνει καμία παραπομπή για αυτό που λέει. Έχω τα έργα του Χρυσοστόμου. Που αναφέρονται αυτά? Λοιπόν, πριν κάποιους μήνες μου ποστάρισαν αυτήν την συκοφαντία. Επειδή δεν το έχω συναντήσει πουθενά ως τώρα, απλά ρώτησα που το αναφέρει ο Χρυσόστομος, για να τσεκάρω ΑΝ το λέει, ΠΩΣ το λέει, ΠΟΥ το λέει, και να δω τι λέει παραπάνω και τι παρακάτω (ΑΝ το λέει). Και απάντηση δεν πήρα εδώ και 3 μήνες περίπου. Και όπου το βλέπω στο διαδίκτυο, δεν αναφέρεται η πηγή. Τόσο κακό είναι να αναφέρει κάποιος την πηγή των γραφομένων του, και ειδικά όταν μιλάει εξ ονόματος τρίτου? Αυτό είναι πολύ ύποπτο κατ εμέ.


Ας περάσουμε σε όσα είπε ο άγιος.

Ο Χρυσόστομος ζητά από τη γυναίκα να συμβουλεύει και να διδάσκει το σύζυγό της.

«Δια τούτο συμβουλεύω την γυναίκα αυτό να θέτη ωσάν έργο της και να συμβουλεύει το πρέπον. (...) Και κατά τους χρόνους δε εκείνους γνωρίζομεν την Περσίδα και τη Μαριάμ και την Πρίσκιλλαν που ανέλαβαν αποστολικόν έργον, τας οποίας πρέπει και σεις [=οι γυναίκες] να μιμηθείτε, και όχι μόνον με λόγια, αλλά και με έργα να διδάσκετε τον σύζυγον» (Υπόμνημα εις το κατά Ιωάννην, ομιλία ξα, 4).

Τέλος ο Χρυσόστομος γράφει (Ομιλία κ εις την Προς Εφεσίους, 2): «να μην αποστραφής την γυναίκαν εξ αιτίας της ασχημίας της».


Το ΄΄όργανο του διαβόλου’’ να συμβουλεύει τον άντρα? Και μάλιστα το πρέπον? Από πότε ο διάβολος συμβουλεύει το σωστό δηλαδή? Και από πότε αναλαμβάνει αποστολικό έργο?


Και έτσι για να ευθυμήσουμε λίγο, δείτε το παρακάτω βιντεάκι που έχει ως θέμα την Τζάνη…..










Δεν υπάρχουν σχόλια:


Related Posts with Thumbnails