Παρασκευή, 26 Νοεμβρίου 2010

Εξακόσιες χιλιάδες θάνατοι το χρόνο από το παθητικό κάπνισμα


Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο
Το 1% των θανάτων που καταγράφονται κάθε χρόνο σε όλο τον κόσμο οφείλεται στο παθητικό κάπνισμα, εκτιμά μελέτη που δημοσιεύεται την Παρασκευή στην κορυφαία ιατρική επιθεώρηση The Lancet. Από τους 600.000 ανθρώπους που πεθαίνουν κάθε χρόνο από τον καπνό των άλλων, οι 165.000 είναι νήπια.

Εάν στους αριθμούς αυτούς προστεθούν οι θάνατοι 5,1 εκατομμυρίων ενεργών καπνιστών, το σύνολο φτάνει στους 5,7 εκατ. θανάτους το χρόνο.

Τα στοιχεία αφορούν το έτος 2004  και καλύπτουν 192 χώρες.

Η μελέτη, η πρώτη που εκτιμά τις απώλειες ζωών από το παθητικό κάπνισμα σε παγκόσμιο επίπεδο, πραγματοποιήθηκε από το διάσημο Ινστιτούτου Καρολίνσκα της Στοκχόλμης και τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας.

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι το 2004 εκτέθηκαν σε παθητικό κάπνισμα το 40% των παιδιών, το 33% των ενήλικων ανδρών και το 35% των γυναικών. Η έκθεση στον καπνό προκάλεσε 379.000 θανάτους από καρδιακά προβλήματα, 202.000 θανάτους από άσθμα και άλλα αναπνευστικά προβλήματα και 21.400 από καρκίνο των πνευμόνων.

Από τα 165.000 παιδιά κάτω των 5 ετών που χάνουν τη ζωή τους -συνήθως από τον καπνό των γονιών τους- τα δύο τρίτα προέρχονται από την Αφρική και τη νότια Ασία.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ/Γαλλικό

Τρίτη, 23 Νοεμβρίου 2010

Παρασκευή, 19 Νοεμβρίου 2010

Το Κοράνι δεν το βάζεις στην τσέπη σε αντίγραφα...


Ο "καημένος" ο Σύριος(ή Ιρακινός) που ήταν και κακοποιός όπως τελικά αποδείχθηκε και έγραψε σε δημοσίευμα του και το Πρώτο Θέμα(σελ. 48) που ο αστυνομικός έσκισε το "Κοράνι" που τελικά ήταν ευχολόγιο.



  1. Το Κοράνι είναι ΜΟΝΟ βιβλίο βιβλιοδετημένο.
  2. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η ανατύπωσή του σε φωτοτυπίες γιατί αποτελεί ΙΕΡΟ κείμενο.
  3. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ο διαχωρισμός του Κορανίου σε σελίδες.
  4. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ οι Μουσουλμάνοι να περιφέρουν το ΙΕΡΟ Κοράνι σε τόπους εκτός απο τόπους λατρείας και προσευχής.
  5. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ το Κοράνι να το έχουν πάνω τους οι Μουσουλμάνοι διότι... ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να έρχεται σε επαφή με σωματικά υγρά κ.λ.π.
  6. Οι Μουσουλμάνοι για να πιάσουν στα χέρια τους το ΙΕΡΟ Κοράνι, πρέπει ΠΡΩΤΑ να ΠΛΥΘΟΥΝ ΟΛΟΚΛΗΡΟΙ!! και μετά να το αγγίξουν.
  7. Φυσικά απαγορεύεται να κυκλοφορεί φωτοτυπικό αντίγραφο τσαλακωμένο, τυλιγμένο και κολλημένο με ταινίες συσκευασίας.
Άρα το επίμαχο έγγραφο που "κακοποιήθηκε" ήταν ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ εκτός από το ΙΕΡΟ ΚΟΡΑΝΙ.


Η βλακεία του Χαρδαβέλλα και τα προβοκάτσια του Βαλλιανάτου, αλλά και οι αγριοφωνάρα του Γεωργίαδη.

Ας μιλήσουμε και για τους αριστερούς που υποστηρίζουν τους Μουσουλμάνους.

Από την συνέντευξη του Προέδρου της Μουσουλμανικής Ένωσης της Ελλάδας ένα μικρό απόσπασμα.
 
"Ερώτηση: Ήταν κοράνι;
Ναϊμ Ελγαντούρ: Φυσικά. Είναι μικρά βιβλία με αποσπάσματα από το Κοράνι. Συνήθως τα έχουμε μαζί μας. Και ξέρεις κάτι; Τα παιδιά αυτά, οι μετανάστες, έχουν μαζί τους το κοράνι αυτό σε όλη την διαδρομή τους. Είναι η σύνδεσή τους με την χώρα τους, με τη μάνα τους. ...; Να σου πω κάτι ακόμα; Δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο ένας αστυνομικός σκίζει αυθαίρετα ένα χαρτί που ανήκει σε κάποιον άλλο; Υπάρχει όμως και κάτι ακόμα. Δεν καταλαβαίνω γιατί ανακατεύονται αριστερές οργανώσεις σε ζητήματα που δεν γνωρίζουν καθόλου. Την Πέμπτη το απόγευμα με ειδοποιούν ότι έχουν κατέβει στην Ομόνοια μετανάστες μουσουλμάνοι και γίνονται φασαρίες. Πήγα αμέσως και έτσι όπως ήταν όλοι οργισμένοι άρπαξα το μεγάλο κοράνι από τα χέρια αυτού που προπορευόταν και άρχισα να τους φωνάζω πως έπρεπε να σταματήσουν εάν σέβονται το κοράνι. Ήταν περισσότερα από δύο χιλιάδες άτομα.
Τους είπα ότι βγήκατε να διαμαρτυρηθείτε για το κοράνι αλλά κρατάτε στα χέρια σας πλακάτ που λένε «όχι στην ανεργία». Έπειτα μίλησα με αυτούς που οργάνωσαν την πορεία, τους αριστεριστές, και μου υποσχέθηκαν πως θα μείνουν μακριά. Την άλλη ημέρα όμως έκαναν τα ίδια. Δεν καταλαβαίνω. Τους το έχω πει πολλές φορές «μην παίζετε με το θρησκευτικό αίσθημα των αράβων για μικροκομματικούς λόγους». Παίρνουν τον πεινασμένο μετανάστη μουσουλμάνο, τον φωτογραφίζουν με τα πλακάτ των κομμάτων τους, και κάνουν πολιτικές καριέρες. Ποιοι; Αυτοί που δεν τους ενδιαφέρει ούτε το ευαγγέλιο, συγκινήθηκαν ξαφνικά με το κοράνι! Αυτά είναι γελοία και επικίνδυνα πράγματα."

Ωραία! Αφού το καταλάβαμε τι είπε ο Πρόεδρος της ΜΕΕ. Τότε ο κάτωθι κύριος τι δουλειά έχει και μιλάει;



ή μάλλον ξανά μιλάει;



ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΕΝΑ ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ ΤΑ ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ


Τρίτη, 16 Νοεμβρίου 2010

‘’Προς τους νέους, όπως αν εξ ελληνικών ωφελοίντο λόγων’’.



Τα παρακάτω, είναι αποσπάσματα από το υπέροχο έργο του Μ. Βασιλείου ‘’Προς τους νέους, όπως αν εξ ελληνικών ωφελοίντο λόγων’’, το οποίο αποτελείται από δέκα κεφάλαια. Σκοπός, δεν είναι η παρουσίαση ολόκληρου του έργου. Σκοπός είναι να γίνει φανερό μέσα από το έργο του Αγίου, το πώς ο ίδιος αλλά και οι Πατέρες της Εκκλησίας γενικότερα, έβλεπαν την αρχαία ελληνική γραμματεία. Οι ίδιοι άλλωστε ήταν άριστοι γνώστες αυτής, και (όπως θα διαπιστώσετε παρακάτω) την σύστηναν με διάκριση στους πιστούς. Δεν την απέρριπταν, ούτε την δέχονταν ολόκληρη, αλλά πάντα με βάση όσα θα μπορούσε να προσφέρει στην έννοια της αρετής. Αυτά αποτελούν απάντηση και στους νεοπαγανιστές που συκοφαντούν ψευδώς ως ανθέλληνες τους Πατέρες της Εκκλησίας αλλά και ότι δήθεν στρέφονται κατά του ανθρωπίνου πνεύματος. Στο παρόν έργο, ο Μ Βασίλειος επαινεί τον Ησίοδο, τον Οδυσσέα και τον Όμηρο, τον Ηρακλή που κατά την μυθολογία διάλεξε τον δρόμο της αρετής, τον  Σόλωνα, τον Σωκράτη, τον Περικλή, τον Μ Αλέξανδρο κτλ. Οι αγράμματοι νεοπαγανιστές, αγνοώντας την σημασία της λέξης ‘’Ελληνας’’ σε όλες της φάσεις της ιστορίας, θεωρούν ότι κατακρίνοντας την ειδωλολατρία και τους ανήθικους μύθους, ότι κατακρίνουν και τους Έλληνες ως έθνος. Δηλαδή, να κατακρίνουν τους Έλληνες που δέχτηκαν τον χριστιανισμό!! Το μόνο που κάνουν οι Πατέρες, είναι να ξεχωρίζουν το ωφέλιμο από το μη ωφέλιμο.


1. «Αν, λοιπόν, δεχτείτε με προθυμία τα λόγια μου, θα ανήκετε στην δεύτερη κατηγορία εκείνων που επαινεί ο αρχαίος ποιητής Ησίοδος, γράφοντας ότι είναι άριστος άνθρωπος όποιος μονάχος του ξεχωρίζει το σωστό κι είναι καλός άνθρωπος όποιος συμμορφώνεται με τις σωστές υποδείξεις. Ενώ όποιον δεν είναι ικανός να το κάνει αυτό, τον χαρακτηρίζει σαν άνθρωπο άχρηστο…Ακριβώς αυτό είναι το νόημα της συμβουλής μου· δεν πρέπει να παραδώσετε στους αρχαίους συγγραφείς το τιμόνι του νου σας, για να σας πάνε όπου αυτοί θέλουν. Δεν πρέπει να τους ακολουθείτε σε όλα. Πρέπει να πάρετε απ ‘ αυτούς ότι είναι χρήσιμο και να μη δώσετε προσοχή στα υπόλοιπα».

2. «Οδηγός μας στην εδώ κάτω ζωή είναι η Αγία Γραφή, που η γλώσσα της έχει πολύ μυστήριο. Όσο ο άνθρωπος έχει ακόμα μικρή ηλικία, είναι φυσικό να μη καταλαβαίνει τη βαθιά της σημασία. Τι κάνει λοιπόν? Προγυμνάζεται με τα μάτια της ψυχής σε άλλα κείμενα, όχι εντελώς ξένα, που μοιάζουν με καθρέπτες και σκιές…Πως θα γίνει αυτή η προγύμναση? Με το να γνωρίσουμε καλά τους ποιητές, τους πεζογράφους, τους ρήτορες κι όλους τους ανθρώπους, που θα μας προσφέρουν κάτι για να δυναμώσουμε την ψυχή μας…Πρώτα θα ετοιμάσουμε τη συνείδησή μας με την κοσμική σοφία κι ύστερα θ’ ακούσουμε τα ιερά και βαθιά νοήματα της χριστιανικής διδασκαλίας. Πρώτα θα συνηθίσουμε να βλέπουμε τον ήλιο μέσα στο νερό κι ύστερα θ’ ατενίσουμε τον ίδιο τον ήλιο».

3. «Αυτό συνέβη με τον μεγάλο Μωυσή, τον περιβόητο για την σοφία του, καθώς αναφέρει η παράδοση. Πρώτα- λένε- γύμνασε τον νου του στις επιστήμες της αρχαίας Αιγύπτου κι ύστερα σίμωσε για να δει τον αληθινό Θεό. Παρόμοιο συνέβη και με τον σοφό Δανιήλ, αιώνες αργότερα. Πρώτα διδάχτηκε στη Βαβυλώνα τη σοφία των Χαλδαίων κι ύστερα έπεσε στη σπουδή της θείας διδασκαλίας».

4.«Αρκετά σας εξήγησα το ότι αυτά τα κοσμικά μαθήματα δεν είναι ανώφελα για την ψυχή. Ας έλθουμε τώρα να δούμε και το πώς πρέπει να τα αφομοιώνετε. Ας αρχίσουμε από τα πολύμορφα έργα των ποιητών. Δεν πρέπει να δίνετε σημασία σε όλα, χωρίς εξαίρεση, τα διδάγματα τους. Όταν σας εξιστορούν κατορθώματα ή σας εκθέτουν λόγια καλών ανθρώπων, να τα δέχεστε με αγάπη, να κοιτάτε να τους μιμηθείτε, να τους μοιάσετε, όσο μπορείτε. Όταν όμως φέρνουν στη μέση κακούς ανθρώπους, πρέπει να αποφεύγετε τις τέτοιες εικόνες, φράζοντας τ’ αυτιά σας όπως ο Οδυσσέας, που, καθώς διηγείται ο Όμηρος ήθελε να αποφύγει τη μελωδία των Σειρήνων… Απ’ όσα μας διδάσκουν οι παραπάνω, θα διαλέγουμε και θα παίρνουμε μονάχα ότι είναι έπαινος της αρετής και κατάκριση της κακίας… Πρέπει, λοιπόν, αυτά τα συγγράμματα να τα σπουδάζουμε ακολουθώντας το παράδειγμα των μελισσών. Οι μέλισσες δεν πετάνε σε όλα τα λουλούδια με τον ίδιο τρόπο. Κι όπου καθίσουν, δεν κοιτάνε να τα πάρουν όλα. Παίρνουν μονάχα όσο χρειάζεται στη δουλειά τους και το υπόλοιπο το παρατούν και φεύγουν. Έτσι και εμείς, αν είμαστε φρόνιμοι. Θα πάρουμε απ αυτά τα κείμενα ότι συγγενεύει με την αλήθεια και μας χρειάζεται και τα υπόλοιπα θα τα αφήσουμε πίσω μας. Κι όπως, κόβοντας το τριαντάφυλλο, αποφεύγουμε τα αγκάθια της τριανταφυλλιάς, έτσι και από τα κείμενα αυτά θα πάρουμε ότι είναι χρήσιμο και θα φυλάξουμε τον εαυτό μας από ότι είναι επιζήμιο. Από την πρώτη, λοιπόν, στιγμή πρέπει να εξετάζουμε τα διδάγματα χωριστά και να τα προσαρμόζουμε στον σκοπό μας, φέρνοντας, κατά την δωρική παροιμία τη σχετική με τους κτίστες, την πέτρα στο αλφάδι».    

5. «Στην άλλη ζωή, θα φθάσουμε με την αρετή. Την αρετή, που εξύμνησαν κι οι ποιητές κι οι πεζογράφοι, αλλά πιο πολύ οι φιλόσοφοι. Έτσι, μεγαλύτερη προσοχή πρέπει να δώσουμε στα συγγράμματα αυτών των τελευταίων».

6. «Όλοι, λοιπόν, σχεδόν οι αξιόλογοι για την σοφία τους άνθρωποι, άλλος λιγότερο κι άλλος περισσότερο, κι ο καθένας με τον τρόπο του, έχουν εξυμνήσει, στα όσα έγραψαν, την αρετή. Αυτούς πρέπει να πιστεύουμε και να πασχίζουμε να εφαρμόζουμε στην ζωή μας τα λόγια τους…Υπάρχουν άνθρωποι που με φουσκωμένα λόγια εξυμνούν την αρετή μπροστά στους άλλους, αλλά στη δική τους ζωή προτιμούν την ακολασία από την σωφροσύνη, την πλεονεξία από το δίκιο. Με τι μοιάζουν αυτοί? Μοιάζουν με ηθοποιούς που παίζουν δράματα και παρουσιάζονται στη σκηνή συχνά σαν βασιλιάδες και μεγάλοι άρχοντες, χωρίς να είναι ούτε το ένα ούτε το άλλο στην πραγματικότητα και καμία φορά, ούτε ελεύθεροι πολίτες, αλλά δούλοι». 



7.«Αλλά και σπουδαίες πράξεις των αρχαίων σώθηκαν στη μνήμη ως τις ημέρες μας καταγεγραμμένες στις σελίδες των ποιητών και των πεζογράφων. Ας μη παραμελήσουμε και τη δική τους ωφέλεια. Κάποτε, λόγου χάρη, ένας χυδαίος άνθρωπος έβριζε τον Περικλή, ενώ ο μεγάλος πολιτικός δεν έδινε καμία σημασία. Όλη τη μέρα ο άνθρωπος εκείνος περιέλουζε με βρισιές τον Περικλή, αλλά αυτός έμενε αδιάφορος. Όταν, λοιπόν,  έπεσε το βράδυ και σκοτείνιασε κι εκείνος αποκαμωμένος απομακρύνονταν, ο Περικλής, πιστός στην άσκηση της φιλοσοφίας, πρόσταξε αν του φωτίσουν το δρόμο που περπατούσε…Τι σπουδαίο θα ήταν αν όσοι παρασύρονται στο πάθος του θυμού έφερναν στον νου τους τέτοια περιστατικά…Ας γυρίσουμε πάλι στα παραδείγματα σπουδαίων πράξεων. Όρμησε κάποιος εναντίων του φιλοσόφου Σωκράτη και τον χτυπούσε αλύπητα στο πρόσωπο. Αλλά εκείνος δεν έφερε αντίσταση. Άφησε τον μεθυσμένο να χορτάσει την οργή του, ως ότου η όψη του είχε μελανιάσει και πρησθεί από τα κτυπήματα. Όταν το ξύλο σταμάτησε καμιά φορά, ο Σωκράτης έκανε μονάχα αυτό· έγραψε στο μέτωπο του ο τάδε το έκανε, όπως επιγράφουν στους ανδριάντες το όνομα του γλύπτη. Ήταν η μόνη του εκδίκηση. Τα παραδείγματα αυτά έχουν σχεδόν την ίδια επιδίωξη με την Αγία Γραφή μας…όσο για τα περιστατικά του Περικλή και του Ευκλείδη, θυμίζουν την εντολή να υπομένουμε όποιους μας κάνουν κακό και να βαστάμε με πραότητα την οργή τους, να μην καταριόμαστε αλλά να απαντάμε με ευχές στους εχθρούς μας. Όποιος προγυμναστεί στα αρχαία εκείνα παραδείγματα, δεν θα δυσπιστήσει στις εντολές του Ευαγγελίου σας ακατόρθωτες».

8. «...δεν πρέπει να τα αφομοιώνουμε όλα χωρίς διάκριση, αλλά μονάχα όσα ωφελούν..»


9. «Όσοι ξεπερνούν τα σύνορα της ανάγκης, μοιάζουν με ανθρώπους που γλιστρούν σε κατήφορο και μην έχοντας που να στηρίξουν τα πόδια τους εξακολουθούν αέναα να πέφτουν. Όσο πιο πολλά αποκτούν, τόσο περισσότερα χρειάζονται, για να ικανοποιούν τις επιθυμίες όπως λέγει και ο νομοθέτης Σόλων·  ‘’Στον ανθρώπινο πλούτο τέρμα φανερό δεν υπάρχει’’. Αλλά κι ο Θέογνις ας έρθει στη μέση για να μας διδάξει σε αυτό το ζήτημα· ‘’Δεν ποθώ ούτε να γίνω πλούσιος. Άμποτε με λίγα να ζω, χωρίς δεινά. Άξιος θαυμασμού είναι και ο Διογένης, που περιφρονούσε όλα μαζί τα ανθρώπινα αγαθά κι έλεγε ότι είναι ο πλουσιότερος κι από τον βασιλιά της Περσίας, γιατί στη ζωή του είχε ανάγκη από λιγότερα πράγματα».

           
10. «Αυτά όλα θα τα διδαχτούμε τελειότερα στην Αγία Γραφή μας. Αλλά προς ώρας τα περιγράφουμε, σαν σκιαγράφημα της αρετής από την κοσμική σοφία. Όσοι μ’ επιμέλεια μαζεύουν την ωφέλεια από κάθε τι, μοιάζουν με ποτάμια που παίρνουν στο διάβα τους νερό από παραποτάμους κι ολοένα γίνονται μεγαλύτερα. Είναι σωστή η υπόμνηση του Ησιόδου για το λίγο που προστίθεται στο λίγο, όχι μονάχα σχετικά με το χρήμα, αλλά και με την γνώση. Με αυτόν τον τρόπο κι η γνώση γίνεται περισσότερη και μεγάλη… Συμβουλεύω να αποκτάμε εφόδιο για την ατελεύτητη αυτή ζωή, κινώντας, σύμφωνα με την γνωστή έκφραση, πάντα λίθον, ώστε να παίρνουμε από παντού ωφέλεια για μια τέτοια προοπτική… Από όσα, λοιπόν, θαρρώ ότι είναι τα καλύτερα, αλλά σας τα είπα τώρα κι άλλα όσο ζω θα σας τα συμβουλεύω. Και σεις, τώρα, ανάμεσα στα τρία είδη αρρώστιας, μη τοποθετηθείτε στο τελευταίο, το αθεράπευτο. Και μη δείξετε ότι η ψυχική σας ασθένεια μοιάζει μ’ εκείνες των σωματικά αρρώστων. Όσοι δηλαδή έχουν κάποια μικρή αρρώστια, πάνε οι ίδιοι στους γιατρούς. Όσοι έπαθαν κάποια μεγαλύτερη αρρώστια τους προσκαλούν στο σπίτι τους. Κι όσοι έπεσαν σε εντελώς ανίατη μανία, και που τους πλησιάζουν οι γιατροί, δεν τους δέχονται. Μη πάθετε κάτι τέτοιο, παιδιά μου, αποφεύγοντας τις ορθές σκέψεις». 

Παρασκευή, 12 Νοεμβρίου 2010

ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1


H ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία Marussia Motors και η εταιρεία Virgin Racing θα ενισχύσουν την ομάδα της χώρας του για την τόνωση του ανταγωνισμού στη Formula 1 (F1), όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Virgin Racing.

"Αυτό είναι σίγουρα μια καλή είδηση για τη Virgin Racing και για τη F1", δήλωσε ο Graeme Lowdon.

"Η Marussia Motors έχει ένα πολύτιμο εταίρο, σε όλη τη σεζόν", πρόσθεσε.


ΠΗΓΗ:Liako.gr

Πέμπτη, 11 Νοεμβρίου 2010

Ημέρα Ανακωχής


Ημέρα Ανακωχής[1] ή Ημέρα Εκεχειρίας[2][3] ονομάζεται η επέτειος της λήξης του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου η οποία γιορτάζεται στις 11 Νοεμβρίου στη Γαλλία και το Βέλγιο με το όνομα «L'Armistice» (όπου είναι και επίσημη αργία[4]).
Στη Μεγάλη Βρετανία και αρκετές χώρες της Κοινοπολιτείας φέρεται με το όνομα "Ημέρα Ανάμνησης" («Remembrance Day» ή «Jour du Souvenir» στον Καναδά[5]), στην Πολωνία με το όνομα «Ημέρα Πολωνικής Ανεξαρτησίας» και στην Αμερική με το όνομα «Veterans Day» (= Ημέρα Παλαιμάχων).
Στις 11:00 π.μ. 11 Νοεμβρίου 1918, «την ενδέκατη ώρα, της ενδέκατης μέρας, του ενδέκατου μήνα» όπως αναφέρεται αρκετές φορές από τον τύπο η χρονική στιγμή έναρξης της συνθήκης ανακωχής των συμμάχων με τη Γερμανία της Κομπιέν (Compiègne), έληξε και επίσημα ο Πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος.
Η επέτειος εορτάζεται με κατάθεση στεφάνου στο μνημείο Αγνώστου Στρατιώτη από ανώτατους εκπροσώπους των αρχών (π.χ. στο Παρίσι ο Πρόεδρος της Γαλλικής Δημοκρατίας καταθέτει στεφάνι στο μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη κάτω από την Αψίδα του Θριάμβου) και κατά παράδοση με δύο λεπτών σιγή που αρχίζει στις 11:00 π.μ. της 11ης Νοεμβρίου, για να δοθεί φόρος τιμής στα 20 εκατομμύρια νεκρούς του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου.

Αναφορές

  1.  Η Ημέρα Ανακωχής εορτάστηκε στη Γαλλία ..., Φωνή της Αμερικής, 11-11-2005
  2.  11η Νοεμβρίου, 90ή επέτειος του τερματισμού του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. 11-11-2008
  3.  Προς εκτόνωση η κατάσταση στη Γαλλία μετά τα δρακόντεια μέτρα της κυβέρνησης, in.gr, Ειδήσεις, Αφιερώματα, Ανασκόπηση 2005, ανακτήθηκε 15/11/2009
  4.  11 Νοεμβρίου : Ημέρα Εκεχειρίας (επίσημη αργία) Πρεσβεία της Γαλλίας στην Ελλάδα, ανακτήθηκε στις 14 Νοεμβρίου 2009
  5.  Jour du Souvenir στην L'Encyclopédie canadienne > Jours fériés, ανακτήθηκε στις 15 Νοεμβρίου 2009

Τετάρτη, 10 Νοεμβρίου 2010

Τα μυστικά του Google


Οι μηχανές αναζήτησης; Χρήσιμα εργαλεία. Όμως στο μέλλον θα είναι ακόμα καλύτερες, σαν αυτές στο Star Trek. Έτσι λέει ο πατέρας του Google.
Φανταστείτε ένα βιβλιοθηκάριο που δεν ξέρει λέξη ελληνικά, ο οποίος απλώς καταφέρνει να αναγνωρίσει δύο όμοιες λέξεις σε μια σελίδα, χωρίς να καταλαβαίνει το νόημά τους. Και περιορίζεται στον έλεγχο της μιας αίθουσας από τις 4 που διαθέτει η βιβλιοθήκη, χωρίς να πηγαίνει στα τεράστια υπόγεια... Θα του αναθέτατε την αναζήτηση ενός βιβλίου που σας ενδιαφέρει; Πιθανώς όχι. Κι όμως, αυτό κάνετε όταν πληκτρολογείτε μια αναζήτηση στο Google και τις άλλες μηχανές αναζήτησης.
Για να ρίξουμε φως στα όρια του διαδικτύου σήμερα και να καταλάβουμε πώς θα είναι σε 20 χρόνια, δε χρειάζεται να πάμε μέχρι τις ΗΠΑ. Αρκεί να μπούμε στο Πανεπιστήμιο της Πάδοβας και να κάνουμε μια κουβέντα με τον Μάσιμο Μαρκιόρι, καθηγητή πληροφορικής. Είναι μόλις 40 ετών αλλά χάρη σε αυτόν εξελίχτηκαν οι μηχανές αναζήτησης: το 1997 επινόησε έναν αλγόριθμο που επέτρεψε τη γέννηση του Google και των μηχανών αναζήτησης δεύτερης γενιάς.
Και μάλιστα, μέχρι την προηγούμενη χρονιά ήταν απελπισμένος, καθώς δεν κατάφερνε να κερδίσει τους πανεπιστημιακούς διαγωνισμούς, που συχνά είναι κλειστοί σε όσους δεν έχουν συστάσεις. Έτσι έστειλε το βιογραφικό του στις ΗΠΑ, στο MIT της Βοστόνης, όπου ο εφευρέτης του διαδικτύου, ο Τιμ Μπέρνερς-Λι, του είπε: «Το πανεπιστήμιό μας είναι πλήρες, αλλά για εσάς θα κάνουμε μια εξαίρεση: καλώς ήρθατε». Αφού επινόησε τον αλγόριθμο του Google (χωρίς να κερδίσει ούτε ένα ευρώ), το 2000 απέρριψε προτάσεις των 50.000 δολαρίων μηνιαίως, για να επιστρέψει και να διδάξει στην Ιταλία, με 970 ευρώ το μήνα: «Τα χρήματα δεν είναι το παν. Προτιμώ να διαπλάθω τους νέους της χώρας μου και να κάνω έρευνα ελεύθερα». Οι φοιτητές ανταπέδωσαν την αφοσίωσή του, αφιερώνοντάς του ένα φαν κλαμπ στο ίντερνετ.

Πώς λειτουργούσαν οι μηχανές αναζήτησης πριν από το Google;
«Έψαχναν σε κάθε ιστοσελίδα τη λέξη που είχε εισαχθεί στην αναζήτηση και επιβράβευαν τις επαναλήψεις: αν μια σελίδα ανέφερε πολλές φορές εκείνη τη λέξη, εμφανιζόταν στην κορυφή της λίστας των αποτελεσμάτων. Ήταν όμως ένας χαζός τρόπος εργασίας, καθώς οι μηχανές (Altavista, Lycos και Excite) περιορίζονταν στην αναζήτηση μεμονωμένων σελίδων, χωρίς να ερευνούν τις σχέσεις με τις άλλες σελίδες. Και τα αποτελέσματα των ερευνών ήταν ανεπαρκή. Αν πληκτρολογούσατε “rose”, θα εμφανίζονταν σελίδες για μνημεία, πόλεις, εταιρείες, αλλά όχι για το λουλούδι».

Τότε εσείς τι κάνατε;
«Διεύρυνα την προοπτική. Αν θέλω να καταλάβω έναν άνθρωπο σημαδεύοντας τα κιάλια πάνω στο πρόσωπό του, παίρνω ελλιπείς πληροφορίες. Αν όμως διευρύνω το πεδίο, βλέπω ότι κάνει χειραψία με ένα μαφιόζο, παίρνω μια πιο σημαντική πληροφόρηση... Οι σχέσεις με τις άλλες ιστοσελίδες, τα links, είναι αυτές που μας δίνουν να καταλάβουμε αν μια σελίδα είναι χρήσιμη. Έτσι επεξεργάστηκα ένα μαθηματικό μοντέλο που έδινε φθίνουσα βαθμολογία (από 1 ως 0) σε κάθε σελίδα με link, και το δοκίμασα. Αφού τελειοποίησα τον αλγόριθμο, που ονομάστηκε hypersearch, τα αποτελέσματα των αναζητήσεων βελτιώθηκαν κατά 60%. Το 1997 παρουσίασα την έρευνα στη Διεθνή Διάσκεψη Διαδικτύου στη Σάντα Κλάρα (ΗΠΑ): εκεί ο Λόρενς Πέιτζ (ένας από τους δύο ιδρυτές του Google, Σ.τ.Σ.) ζητούσε επίμονα πληροφορίες και το 1998 λάνσαρε το Google, που βασιζόταν ακριβώς σε αυτόν τον αλγόριθμο. Όμως με μια διόρθωση: ενώ ο αλγόριθμός μου επιβράβευε τις πιο χρήσιμες σελίδες, δηλαδή αυτές που είχαν τα περισσότερα links, αυτός του Google, το pagerank, επιβραβεύει τις πιο δημοφιλείς ιστοσελίδες» (βλ. πάνω).

Έκτοτε τι άλλαξε;
«Η έλευση του Google έφερε επανάσταση στο ίντερνετ: για να έχουν μεγαλύτερη «ορατότητα», οι σελίδες εισήγαγαν πολλά links, ακόμα και με αυτόματο τρόπο. Και αυτό αποδυνάμωσε την αξία των links. Ενώ πριν από 10 χρόνια ήταν μια συνειδητή επιλογή, σήμερα είναι πληθωριστικά. Γι’ αυτό, οι μηχανές αναζήτησης συνεχίζουν να διορθώνουν τις επιδόσεις τους με τα tweak, τις διορθώσεις στον αλγόριθμο, που είναι εκατοντάδες το χρόνο. Με αυτά τα «μπαλώματα» οι μηχανές αναζήτησης τα βγάζουν πέρα, καλώς ή κακώς, όμως εξισώνουν τους πάντες. Οι μηχανές αναζήτησης σήμερα είναι σαν την τηλεόραση: δε δυσαρεστεί κανέναν, αλλά δεν εμβαθύνει σε τίποτα».

Ποια είναι τα όρια του Google;
«Διάφορα. Πολλοί πιστεύουν ότι το Google βολιδοσκοπεί τις ιστοσελίδες σε όλο τον κόσμο. Όμως δεν είναι έτσι: σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μου, σήμερα το Google κάνει έρευνες στο 35% των σελίδων» (όμως μόνο στο επιφανειακό διαδίκτυο, που είναι το 1/500 του συνολικού: βλ. σχέδιο στην επόμενη σελίδα).

Με ποιο κριτήριο το Google επιλέγει πού να ψάξει;
«Κανείς δεν το ξέρει: είναι ένα βιομηχανικό μυστικό. Αν ήταν ένα αμερόληπτο και αυτόματο κριτήριο, θα ήταν αποδεκτό. Υπάρχει όμως και η ανθρώπινη παρέμβαση. Όλα τα λήμματα της Wikipedia θεωρούνται “πρώτης τάξης”, γιατί δίνουν γενικές πληροφορίες και συνεπώς καταλήγουν πάντα στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων της αναζήτησης. Όμως οι “υποδείξεις” μπορεί να είναι λιγότερο αμερόληπτες. Το Google διαθέτει το Doubleclick, τη μεγαλύτερη διαφημιστική εταιρεία του διαδικτύου. Ποιος μας εγγυάται, λοιπόν, ότι δεν επιβραβεύει τους πελάτες της με μεγαλύτερη “ορατότητα” στις αναζητήσεις; Το 2003 το Google είχε δημοσιεύσει το pagerank: για κάποιες ιστοσελίδες, όπως το Google, ήταν μεγαλύτερο από 10, το οποίο είναι ανέφικτο χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση. Και τίποτα δεν μας εμποδίζει να σκεφτούμε ότι μπορούν να δημιουργηθούν προνομιακές λωρίδες στην οικονομία ή την πολιτική: η λογοκρισία του Google στην Κίνα είναι ένα παράδειγμα... Το γεγονός ότι το Google δεν αποκαλύπτει τα κριτήριά του είναι σαν τις εκλογές χωρίς έλεγχο στην καταμέτρηση των ψήφων: αναπόφευκτα κάποιος θα μπορέσει να επωφεληθεί. Όμως αυτά τα προβλήματα ισχύουν για όλες τις μηχανές αναζήτησης, όχι μόνο για το Google. Το ιδανικό θα ήταν μια “διάφανη” μηχανή αναζήτησης, open source, που θα αποκάλυπτε τα κριτήρια που υιοθέτησε στην επιλογή και την επιβράβευση των σελίδων. Όμως ακόμα και αυτή η λύση έχει κάποιες αντενδείξεις: αν κάποιος ξέρει πώς λειτουργεί μια μηχανή αναζήτησης, θα μπορέσει να επωφεληθεί, για να κατασκευάσει σελίδες που προσαρμόζονται σε αυτά τα κριτήρια, αποκτώντας έτσι μια προνομιακή λωρίδα».

Και τα θέματα απορρήτου;
«Αυτό είναι άλλη μια σκοτεινή όψη. Το Google διατηρεί για πάντα τα δεδομένα κάθε χρήστη για τις ιστοσελίδες που επισκέφτηκε και τις αναζητήσεις που έκανε. Μόλις το 2007, μετά από διαμαρτυρίες της ΕΕ, αποφάσισε να τις κάνει ανώνυμες μέσα σε δύο χρόνια από την καταγραφή τους. Όμως ποιος ελέγχει ότι όντως το κάνει; Και τι γίνεται με τις άλλες μηχανές αναζήτησης, όπως το Yahoo και το Bing; Όλοι έχουν μια τρελή περιουσία: μπορούν να αποθηκεύσουν τις αγορές, τις σεξουαλικές, πολιτικές, θρησκευτικές προτιμήσεις του καθένα μας. Το Google διαβάζει, αν και με αυτόματο τρόπο, τα μέιλ μας: αν γράψουμε “Παρίσι”, θα εμφανιστούν διαφημίσεις για ταξίδια στο Παρίσι. Και φέτος, στη Γερμανία, ανακάλυψαν ότι τα αυτοκίνητα του StreetView, που φωτογραφίζουν τους δρόμους για το Google Maps, κατέγραψαν “κατά λάθος” 600 GB δεδομένων σχετικά με την κυκλοφορία στα ασύρματα δίκτυα που συνάντησαν στη διαδρομή τους. Και πιθανώς αυτό συνέβη κι αλλού. Οι μηχανές αναζήτησης έχουν μια γιγαντιαία βάση δεδομένων με πληροφορίες - πώς θα τις χρησιμοποιήσουν; Η αστυνομία θα πρέπει να κάνει σφαιρικούς ελέγχους, για να αποφευχθούν οι αυθαιρεσίες».

Μια εξουσία χωρίς όρια...
«Η οποία μπορεί να αυξηθεί. Σήμερα το διαδίκτυο είναι φιλελεύθερο. Όποιος πληκτρολογεί μια αναζήτηση δεν μπορεί να επιλέξει ποιο ταξίδι θα κάνουν τα δεδομένα του. Το πακέτο των bytes διατρέχει τα τηλεφωνικά καλώδια και φτάνει στο σέρβερ, που τα ταξινομεί χωρίς διακρίσεις. Όμως το 2008 το Google ζήτησε από τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών να έχει προνομιακές λωρίδες για τα δεδομένα του: αν συμβεί αυτό, οι σελίδες του Google (και των πιο ισχυρών ιστοσελίδων) θα φορτώνονται αμέσως, ενώ οι υπόλοιπες πιο αργά. Και έτσι θα τελειώσει η δημοκρατία του διαδικτύου».

Ποια θα είναι η επόμενη εξέλιξη των μηχανών αναζήτησης;
«Το σημασιολογικό διαδίκτυο. Σήμερα οι υπολογιστές δεν καταλαβαίνουν αυτό που κάνουν: είναι σαν έναν άνθρωπο που δε γνωρίζει κινέζικα αλλά μπορεί απλά να παρατηρήσει αν το ίδιο ιδεόγραμμα επαναλαμβάνεται σε διάφορες σελίδες. Στο σημασιολογικό διαδίκτυο, όμως, οι υπολογιστές θα είναι σε θέση να καταλαβαίνουν αυτό που θέλει ο χρήστης. Ήδη σήμερα αν γράψω “ποτό”, οι μηχανές αναζήτησης ψάχνουν και σε σελίδες που περιέχουν συνώνυμα (κοκτέιλ, απεριτίφ, ουίσκι...). Μέσα στο 2020, με σταδιακό και αόρατο τρόπο, οι μηχανές αναζήτησης θα μπορούν να καταλαβαίνουν το νόημα σύνθετων φράσεων όπως “Πού είναι το πιο κοντινό εστιατόριο όπου το κρασί δεν είναι πολύ ακριβό;”. Το ιδανικό θα ήταν να αναπαραγάγουμε στον υπολογιστή τους συνειρμούς του εγκέφαλου. Όμως για να διαχειριστούμε τον όγκο δεδομένων, θα χρειαζόμασταν υπερυπολογιστές, που θα ήταν όμως πολύ αργοί».

Πώς φαντάζεστε το διαδίκτυο του μέλλοντος;
«Μια μηχανή αναζήτησης στο στιλ του Star Trek, που εκτελεί τις φωνητικές εντολές. Θα μπορεί να προσαρμόζεται στις λεκτικές ικανότητές μας, χωρίς να χρειάζεται να μελετά το εγχειρίδιο χρήσης. Και θα έχει τρισδιάστατη διεπιφάνεια, για να χειριζόμαστε τις εικόνες. Το διαδίκτυο, χάρη στο GPS, θα μας ακολουθεί παντού: θα ξέρει πού βρισκόμαστε και θα μας κάνει να αλληλεπιδράμε με το χώρο».

ΠΗΓΗ:Focus

Παρασκευή, 5 Νοεμβρίου 2010

Γιατροί και φαρμακοποιοί θησαύριζαν από υπερσυνταγογράφηση

ΕΙΧΑ ΜΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΕΝΑΝ ΦΙΛΟ ΤΙΣ ΠΡΟΑΛΛΕΣ ΚΑΙ ΕΙΠΑ ΝΑ ΤΟ ΔΩ ΚΑΙ ΕΓΩ.


Νέα στοιχεία για τους γιατρούς και τους φαρμακοποιούς που θησαύριζαν μέσω της υπερσυνταγογράφησης φαρμάκων έρχονται στη δημοσιότητα. Στη διάθεση της διοίκησης του ΙΚΑ βρίσκεται η λίστα με 200 γιατρούς, οι οποίοι από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο του 2010 συνταγογραφούσαν ακόμη και σκευάσματα άσχετα με την ειδικότητά τους, βάζοντας στην τσέπη τους εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ. Στο στόχαστρο των ελεγκτών του ΙΚΑ έχουν μπει επίσης εκατοντάδες φαρμακοποιοί, οι οποίοι εκτελούσαν χιλιάδες συνταγές, πολλοί σε συνεργασία με τους συγκεκριμένους γιατρούς.

Ποσά που δεν δικαιολογούνται από το "πόθεν έσχες"


Πάνω από 2.000 γιατροί ιδιώτες και του δημοσίου, που δήλωναν στην εφορία χαμηλά εισοδήματα είχαν μεγάλη ακίνητη περιουσία και τραπεζικές καταθέσεις που "κόβουν την ανάσα" -από ένα εκατομμύριο ευρώ έως και 10 εκατ.- που δεν είχαν δηλωθεί ως εισόδημα.

Την πρώτη θέση στη λίστα είχαν τον Ιούνιο του 2010 οι παθολόγοι και ακολουθούν χειρουργοί και οι νευρολόγοι.
Χίλιες από τις περιπτώσεις αφορούν ιατρούς της Βορείου Ελλάδας και 250 της περιοχής του Κολωνακίου.

Οι ελεγκτές εξετάζουν αν οι καταθέσεις αυτές προέρχονται από εκτεταμένη φοροδιαφυγή, είτε είναι προϊόν υπερτιμολογήσεων νοσοκομειακών υλικών, ενώ οι έλεγχοι επεκτείνονται και σε ξένες τράπεζες.
Οι άνδρες του ΣΔΟΕ έχουν ήδη αποστείλει τους φακέλους στις αρμόδιες Εφορίες. Εκεί θα κληθούν οι συγκεκριμένοι γιατροί για πλήρη έλεγχο των βιβλίων τους και την επιβολή των πρόσθετων φόρων και προστίμων, που αναμένεται να είναι πολλαπλάσια των εισοδημάτων που είχαν αποκρυφτεί.

Το ΔΝΤ χορηγεί δάνειο 400 εκατ ευρώ στα Σκόπια




Κλιμάκιο του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου βρίσκεται από σήμερα στα Σκόπια, όπου τις επόμενες δύο εβδομάδες θα έχει συνομιλίες με αξιωματούχους της κυβέρνησης της ΠΓΔΜ, σχετικά με τους όρους για τη χορήγηση δανείου 400 εκατ. ευρώ.

Το δάνειο αυτό προσφέρθηκε στην ΠΓΔΜ, στη διάρκεια της ετήσιας Συνόδου του ΔΝΤ-Παγκόσμιας Τράπεζας, που πραγματοποιήθηκε το Σεπτέμβριο, στη Νέα Υόρκη.

Όπως είχε δηλώσει τότε ο υπουργός Οικονομικών της ΠΓΔΜ, Ζόραν Στάβρεσκι, γίνεται λόγος για μία "ανοικτή γραμμή πίστωσης", που είναι το νέο χρηματοδοτικό εργαλείο του ΔΝΤ, το οποίο αποσκοπεί στη στήριξη χωρών με υγιή οικονομική πολιτική, για την αντιμετώπιση των συνεπειών από την παγκόσμια οικονομική κρίση.

Ο ίδιος είχε προσθέσει ότι, η προσφορά του ΔΝΤ θα εξεταζόταν από την κυβέρνηση της ΠΓΔΜ, μαζί με τους εμπειρογνώμονες και τους επιχειρηματίες κι αν εγκριθεί και χορηγηθεί, τα κονδύλια θα χρησιμοποιηθούν για επενδύσεις κεφαλαίου, για τη στήριξη του προϋπολογισμού, καθώς και για την αποπληρωμή παλαιότερων δανείων.

Η διάρκεια αποπληρωμής του δανείου αυτού που προφέρει στην ΠΓΔΜ το ΔΝΤ είναι τριετής, με επιτόκιο μόλις 1,3%.


ΤΑ ΣΚΟΠΙΑ ΩΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΙΣΤΟΤΗΤΑ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΩΣΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΤΥΧΟΥΝ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟΥ ΕΠΙΤΟΚΙΟΥ!!!

NASA Image of the Day

Loading...
Related Posts with Thumbnails